Motorcykel Forum DK
BLIV MEDLEM fb Marked mc nyheder mc billeder mc links

Gå tilbage   Motorcykel Forum DK > Mærker > Motorcykler > Yamaha

Besvar

LinkBack Tråd Valg
Gammel 18-03-2015, 19:13
Dreamer

Medlem siden: Aug 2014
Default Wildstar motor tikken

Hej Forum,

Jeg er den lykkelige ejer af en Wildstar 1600CC årgang 00 som har gået 30000. Den er begyndt at "tikke", det er værst når den er kold, det er der også når den er blevet kørt varm men ikke så slemt. Jeg bilder mig ind at det forsvinder jo stærkere jeg kører og det er ikke motorlarmen der overdøver det.
Er det ganske normalt for Wildstar eller skal jeg gøre noget, har læst i forskellige forum at det måske kan være ventilerne der skal stilles men skal hydrauliske ventiler det ?.
Er der en derude bag skærmen der har bud på hvad jeg kan/skal gøre eller skal jeg bare lade det være, jeg ved ikke om det kan skade motorcyklen
/Steen
Besvar med Citat
link
Gammel 19-03-2015, 00:25
Champion

Medlem siden: Sep 2009
Sted: Silkeborg
Alder: 42

Jeg havde engang en Willy, og den tikkede også ret meget. Så vidt jeg blev oplyst var er det i forbindelse med stødstængerne der kan være en del knævren, og det kan afhjælpes ved at skifte knastakslen. Jeg havde en anden Willy hvor tidligere ejer havde skiftet denne, og den sagde næsten ingenting i forhold til den første til trods for den havde kørt en del flere km.

Så købte jeg en helt ny BMW, og bedst som man tror man slipper af med det knævren når man nu har købt en ny mc, så bliver man klogere - det er ihvertfald ikke en BMW F800 man så skal købe ;)
Besvar med Citat
Gammel 19-03-2015, 00:43
fljac's Avatar
Pro

Medlem siden: Jul 2012
Sted: Egedal
Alder: 55
Billeder: 24
Send en besked over Skype™ til fljac

Ergo må løsningen være en bulderpotte som grundlæggende kun er et rør og intet andet.... Så hører man ikke det mindste til nogen tikken fremover....

Bookmarks

Tråd Valg

Ligende Emner
Emne emne starter Forum Besvarelser Indlæg
Yamaha Wildstar XV1600 Steen Ekgreen Yamaha 2 05-08-2014 17:20
V8 motor på 18 ccm MOTO Off Topic 5 16-03-2010 22:21
Km i en motor stig Teknik 19 22-02-2010 18:55

(12:10)