Motorcykel Forum DK
BLIV MEDLEM fb Marked fb Forum mc nyheder mc billeder mc links



Gå tilbage   Motorcykel Forum DK > Mærker > Motorcykler > Honda

Like Tree3Synes godt om
  • 1 Skrevet af Supermagna
  • 1 Skrevet af Supermagna
  • 1 Skrevet af M persson
Besvar
 
LinkBack Tråd Valg
  #1  
Gammel 06-05-2015, 09:26
Newbie
 
Medlem siden: May 2015
Indlæg: 13
Default Hjælp til supermagna

Hej.

Jeg har desværre købt en honda vf 700 supermagna fra 1887 i mandags. Den giver allerede problemer. Allerede på hjemturen gik den ud på landevejen og på motorvejen. På motorvejen lyste high temp efter den var gået ud. Efter den gik ud anden gang kunne jeg mærke at accelerationen var anderledes og lidt hoppende. Dog kunne den godt køre videre. Det hører med at første gang den gik ud var den næsten tom for benzin, jeg kunne se at der var noget i bunden. Jeg har lige været nede på et værksted og bestille tid, men mekanikeren sagde at jeg nok havde købt katten i sækken. Jeg håber virkelig på at det bare er lidt skidt/vand i tanken eller andet småt.

Er der nogen der kan give et råd til noget jeg selv kan tjekke. Kan man selv tjekke om der er skidt i tanken? Om der er olie på? om den har nok kølervæske? osv.

Jeg har også hørt at knastakslerne er en svaghed ved modellen. Lyder symptomerne som om det er det?

Og please ingen hånene kommentarer om hvor dumt et køb det nok var. Dem kan jeg godt selv finde på.

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh. Ole
Besvar med Citat
link
  #2  
Gammel 06-05-2015, 09:44
Spec's Avatar
Master
 
Medlem siden: Aug 2010
Sted: København NV
Alder: 40
Indlæg: 603
Default

Tror umiddelbart ikke du har købt katten i sækken, hvis du ellers har brugt din fornuft da du besluttede dig for at købe den. Det er måske bare, som du selv skriver, skidt i en eller flere karburatorer (og dem har du 4 af jo) som blokerer nogle dyser.
Hvis den er gået i stå pga. knasterne, tror jeg ikke du ville være i tvivl om det var det, der var problemet. Din nye cykel ville nok klikke eller give andre mislyde så.
Men det er da surt, så jeg håber at du hurtigt finder problemet. Jeg ville nok få en second opinion efter den udtalelse fra mekanikeren. Så prøv et andet værksted også og lad være med at nævne den anden mekanikers kommentar.
__________________
Midlet helliger målet
Besvar med Citat
  #3  
Gammel 06-05-2015, 10:03
Newbie
 
Medlem siden: May 2015
Indlæg: 13
Default

Hej. Det lyder lidt opmuntrende. Den lyder nemlig fint. Mekanikeren så den ikke engang han sagde bare at han havde oplevet mange problemer med gamle amerikaner hondaer.
Spec Synes godt om dette.
Besvar med Citat
  #4  
Gammel 06-05-2015, 10:48
Bo :o)'s Avatar
Pro
 
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Vejen
Indlæg: 935
Default

Hej

Nej sq da... du har da ikke købt katten eller for den sags skyld noget som helst andet i sækken med den Honda.
Hvis ellers den lød fornuftig da du kørte fra sælger så er der nok en god chance for at den er mekanisk fornuftig - de gamle Honda´r er altså rimelig stærke.

Ud fra det du skriver er der en god chance for at du har fået noget skidt fra tanken i dine karburatorer da du kørte den tør.
Og så er der selvfølgelig alle mulige andre ting, men maskinen er altså ikke sprunget i luften og pulveriseret bare fordi den går i stå.
At det så er skide træls når man lige har købt den kan jeg godt forstår du synes

Og med hensyn til ham mekanikeren tror jeg sq seriøst du skal overveje om det er ham du skal bruge...
Det lyder meget som om at han kan give dig større udfordringer end en gammel Honda

Bo :o)
Besvar med Citat
  #5  
Gammel 06-05-2015, 11:01
Spec's Avatar
Master
 
Medlem siden: Aug 2010
Sted: København NV
Alder: 40
Indlæg: 603
Default

Citer:
Oprindeligt oprettet af Supermagna Vis inddlæg
Hej. Det lyder lidt opmuntrende. Den lyder nemlig fint. Mekanikeren så den ikke engang han sagde bare at han havde oplevet mange problemer med gamle amerikaner hondaer.
Det har forøvrigt været en af mine favoritbikes siden jeg var teenager.
__________________
Midlet helliger målet
Besvar med Citat
  #6  
Gammel 06-05-2015, 11:05
Rexman's Avatar
Specialist
 
Medlem siden: Feb 2009
Indlæg: 1,716
Default

Jeg oplevede lidt det samme, faktisk også med en Honda - bare en CB400N fra 1980.
På vej hjem fra sælger hoppede og hakkede den og kørte på 1 cylinder med jævne mellemrum. Fik den dog hjem, og grøn som jeg var fik en mekaniker til at kigge på den. Sælger havde ladet den stå på reservehanen, og der var intet benzinfilter, så skidt og møg fra bunden havde samlet sig i karb'sne, og en af dem var næsten blokeret af slam.

Så dem fik han tømt, skilt, renset og samlet, og tanken skyllet med frisk benz, den startede og kørte fint igen bagefter.

- og så fik jeg et benzinfilter skudt ind på slangen - til den enorme sum af 19 kr.!
__________________
Rexman
Besvar med Citat
  #7  
Gammel 06-05-2015, 11:08
Newbie
 
Medlem siden: May 2015
Indlæg: 13
Default

Fedt. I er opmuntrende :) Den kørte nemlig fint indtil jeg løb tør, så det lyder lidt af det samme. Ja jeg er ret skeptisk overfor ham mekanikeren jeg så i morges. Er der nogen der kan anbefale en i kbh til at se på min honda?
Besvar med Citat
  #8  
Gammel 06-05-2015, 11:23
Spec's Avatar
Master
 
Medlem siden: Aug 2010
Sted: København NV
Alder: 40
Indlæg: 603
Default

Uanset hvilken mekaniker du bruger vil det hurtigt kunne koste mere end 1.000,-
Hvis du blot har en smule teknisk forstand og har en flad skruetrækker, burde du kunne ordne det selv (hvis det er det der er problemet altså) Du skal pille skjolde af så du har adgang til den nederste del af karburatorene, hvor der gerne skulle være en overløbsslange som bliver brugt hvis den er ved at drukne. Lige ved slangen sidder en skrue som du kan løsne, og så løber benzinen ud, og her skulle møget så komme med. Vær klar med en klud i hånden og aviser under cyklen og lad bare cigaren ligge på hylden. Køb et benzinfilter, klip benzinslangen over og sæt det imellem. Benzinfilter Croma 2,0CHT.SX 8/86- - Benzinfilter - thansen.dk
Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor nemt det er at komme til på en Magna´s karburatorer. Men prøv det ihvertfald.
__________________
Midlet helliger målet
Besvar med Citat
  #9  
Gammel 06-05-2015, 11:26
Spec's Avatar
Master
 
Medlem siden: Aug 2010
Sted: København NV
Alder: 40
Indlæg: 603
Default

Det er ikke selvsagt at mit råd hjælper, men det er et billigt forsøg. :)
__________________
Midlet helliger målet
Besvar med Citat
  #10  
Gammel 06-05-2015, 13:07
Rexman's Avatar
Specialist
 
Medlem siden: Feb 2009
Indlæg: 1,716
Default

Specs råd hjælper, sålænge dyserne ikke er stoppet til, så skal de lige renses (d.v.s karben skal skilles let ad). hvis skidtet kun ligger i svømmerhuset så er et kvikt dræn effektivt.

Mekkeren var flink ved mig, han monterede benzinfilteret u/b (nemt for ham, det tager et øjeblik) - jeg skulle kun betale de 19 kr.
__________________
Rexman
Besvar med Citat
  #11  
Gammel 06-05-2015, 14:14
Newbie
 
Medlem siden: May 2015
Indlæg: 13
Default

Hey igen. Jeg har ikke turde skille noget ad selv. Så jeg kørte den til en anden mekaniker. Så håber jeg det hjælper.
bravooskar Synes godt om dette.
Besvar med Citat
  #12  
Gammel 06-05-2015, 22:22
Rookie
 
Medlem siden: May 2014
Sted: Svendborg
Alder: 40
Indlæg: 48
Billeder: 11
Default

Spørg og læs rådene og vurder om det er noget man tror man kan selv. Det gælder om at kende sine egne begrænsninger.
Jeg er nået et punkt, hvor jeg gerne ville gå og skrue lidt. Men mangler et ordentligt værksted og jeg gider ikke risikere at jeg ødelægger en sæson, fordi jeg ikke lige kan få taget mig sammen. Så min ryger også til mekker. Men jeg har som regel en god ide over det der er galt, da jeg kan lave den basis fejlsøgning og de små ting. Men indtil videre har den ikke slået forkert prut, så lige nu er det jo nemt at sige :-)
Så kend dig selv og erkend dine begrænsninger nu. Så kan man altid udvide sin horisont senere og komme efter det. Det koster lidt på lærepengene. Men et godt værksted fortæller gerne om det de har gjort, for at få den til at virke igen også har du ide til næste gang. :-)
__________________
Nej glemte jeg virkelig det.... Smutter lige ned og henter det ;)
Besvar med Citat
  #13  
Gammel 06-05-2015, 23:11
Newbie
 
Medlem siden: Nov 2013
Sted: Shell-And 2650
Indlæg: 24
Default

Hvis du godt vil skrue selv og bor i KBH, vil jeg godt hjælpe dig lidt på vej.

KBH var måske snævert. Men sådan i rimelig afstand fra ovenstående :-)
Supermagna Synes godt om dette.

Redigeret af M persson; 06-05-2015 kl. 23:12. Årsag: tillæg
Besvar med Citat
  #14  
Gammel 07-05-2015, 11:09
Newbie
 
Medlem siden: May 2015
Indlæg: 13
Default

Hej M persson.
Det er nok for sent. Jeg har allerede sat den ud til mekanikeren. Men mange tak for tilbuddet.
Besvar med Citat
  #15  
Gammel 09-05-2015, 10:14
Richard P's Avatar
Legend
 
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Sorgenfri
Indlæg: 290
Billeder: 2
Default

Når du har fået ordnet din Super, renset tank, karb'er og hvad der ellers skal til, kan du fremover få hjælp til at finde info, råd og dåd på det fællesnordiske Honda V4 site, honda-v4.com - inkl. navnet på det lille værksted på Stevns, der er specialist i de endnu ældre V4-modeller, men sikkert også din, kan ikke lige huske navnet. I Kø'strup var Agusta Claus i Emdrup/Søborg god til de ældre Honda'er, men han har droslet ned og er ikke på værkstedet så tit. Da Superens 2 motorer er tæt på de første VFR (RC24), burde de autoriserede Honda-værksteder kunne servicere den ordentligt.

God fornøjelse, når du bliver kørende igen, det er en fin model, du har valgt, cruiser eller ej ;-)
Besvar med Citat
  #16  
Gammel 02-08-2015, 19:36
Jacob R's Avatar
Legend
 
Medlem siden: Mar 2013
Sted: Nykøbing F, Guldborgsund, Danmark
Alder: 33
Indlæg: 386
Default

Hvordan gik det så hos mekkeren?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Besvar med Citat
  #17  
Gammel 04-08-2015, 13:38
Newbie
 
Medlem siden: May 2015
Indlæg: 13
Default

Hej igen. Det gik, han fik den renset og fandt nogle andre småting. Det var pænt dyrt, 5800 kr. Og der var en måneds ventetid. Så det var ret irriterende. Den kørte fint i en måneds tid. Endnu mere irriterende er det at den allerede er begyndt at drille igen. Ret sikker på at det er udstødningen der er utæt. Så har fundet en ny udstødning til den ved Skive mc ophug. Har ikke købt den endnu. Nogen der ved hvor svært det er at skifte udstødning på en magna? Er det noget man kan rode sig ud i uden at have skruet særlig meget før? Vil gerne selv kunne det og gider ikke vente en måned til.
Besvar med Citat
  #18  
Gammel 04-08-2015, 15:19
Jacob R's Avatar
Legend
 
Medlem siden: Mar 2013
Sted: Nykøbing F, Guldborgsund, Danmark
Alder: 33
Indlæg: 386
Default

Det kan være noget ged, hvis jeg husker rigtig, så er der en kollektor boks under maven på den, og de har det med at blive pænt rustne og svære at adskille


Sent from my iPhone using Tapatalk
Besvar med Citat
  #19  
Gammel 13-08-2015, 09:07
Newbie
 
Medlem siden: May 2015
Indlæg: 13
Default

Ok så må jeg nok hellere få en mekaniker til det. Den står ved mine forældre på Fyn lige nu da jeg lige er flyttet. Jeg vil køre den til Kbh hvor jeg selv bor i morgen. Men er det skadeligt for mc'en at køre med utæt udstødning? Eller må jeg få det lavet på Fyn?
Besvar med Citat
  #20  
Gammel 13-08-2015, 18:42
Richard P's Avatar
Legend
 
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Sorgenfri
Indlæg: 290
Billeder: 2
Default

En utæt udstødning er kun skadelig, hvis blandingen bliver så mager, at motoren kører varm. Har du prøvet at trække chokeren lidt, når motoren driller?
Hvorfor tror du, fejlen skyldes udstødningen?
Hvorfor reklamerer du ikke over for værkstedet, der lavede din Magna?
Besvar med Citat
  #21  
Gammel 13-08-2015, 19:05
Newbie
 
Medlem siden: May 2015
Indlæg: 13
Default

Tak for svar. Motoren kører fint nu. Den larmer bare meget fra sammenføjningen hvor udstødningen starter forest på moteren. Jeg kan se at den tidligere ejer har forsøgt at lappe den med noget flydende metal klister halløj( ved ikke hvad det hedder). Skiderik at sælge den uden at sige det. Og dumt at jeg ikke fik øje på det, men det sidder ret skjult. Den har ikke vist tegn på overophedning endnu så jeg må prøve at køre den til Kbh i morgen.
Besvar med Citat
  #22  
Gammel 13-08-2015, 19:14
Newbie
 
Medlem siden: May 2015
Indlæg: 13
Default

Jeg havde bare sagt til mekanikeren at han skulle rengøre karburatoren. Så der er ikke noget at hente der. Han bemærkede også at det var udstødningen der larmede.
Besvar med Citat
  #23  
Gammel 13-08-2015, 23:04
Richard P's Avatar
Legend
 
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Sorgenfri
Indlæg: 290
Billeder: 2
Default

Citer:
Oprindeligt oprettet af Supermagna Vis inddlæg
Den larmer bare meget fra sammenføjningen hvor udstødningen starter forest på moteren.
Altså mellem topstykket og det ene eller begge de to forreste forrør (=de første rør ned til samlepotten)? Så skal den vel blot have en ny pakning, med mindre rørenes flanger mod topstykket er skæve. Det behøver ikke blive dyrt :-)
Besvar med Citat
Besvar

Bookmarks

Søgeord
honda vf 700, supermagna

Tråd Valg


Ligende Emner
Emne emne starter Forum Besvarelser Indlæg
GPS hjælp... Erikrk Generel Debat 6 10-05-2014 09:31
nye dæk, hjælp! melissa Dæk 13 09-05-2014 12:15
Hjælp til køb af MC Kawakef Motorcykler 3 20-02-2012 20:49
Hjælp til køb af dæk..! kawasakizx6r_ Generel Debat 21 18-07-2010 20:50
HONDA VF 700 SUPERMAGNA erfaring søges Biker Bjarne Honda 8 16-06-2010 23:26


(04:11)