Motorcykel Forum DK
BLIV MEDLEM fb Marked mc nyheder mc billeder mc links

Gå tilbage   Motorcykel Forum DK > Mærker > Motorcykler > Honda

Besvar

LinkBack Tråd Valg
Gammel 15-06-2016, 18:59
Dreamer

Medlem siden: Jun 2016
Default Honda CB 450S i stykker - any help?

Hej folkens!
For ikke så længe siden syntes jeg min CB 450s var begyndt at blive lidt utæt på højre side lige ved toppakningen. Man kunne se det ved at give den noget gas, så kom der en lille smule røg ud - den var også blevet fugtig omkring. Nå, men jeg tænkte at jeg bare ville skifte toppakningen på den, og kørte lidt videre (uden mærkbar forskel), men så for et par dage siden efter en forholdsvis kort tur, løb det simpelthen ned ad den, nærmest hele vejen rundt på motoren. Så nu har jeg taget topdækslet af, tjekkede boltene, og den ene af de gennemgående bolte (højre, forrest) sad helt løst, er forkullet (???) og den kan ikke bide i gevindet ordentligt mere - der sidder tværtimod metalsplinter på bolten, når jeg trækker den op. De andre sad fint, som de skulle. Nogen der kan anslå en mulig forklaring? Synes det virker lidt mere seriøst end toppakningen?
Mvh Jeppe
Besvar med Citat
link
Gammel 16-06-2016, 08:20
Jacob R's Avatar
Legend

Medlem siden: Mar 2013
Sted: Nykøbing F, Guldborgsund, Danmark
Alder: 34

Uden at være specielt vidende på området, så vil mit umiddelbare bud være, at den sidste som har spændt den bolt, haft for hårdt ved. Vibrationerne fra maskinen har sammen med belastningen på gevindet, ødelagt gevindet i blokken. Toppen har måske slået sig lidt og derved let olie og udstødningsgasser ud til bolten og siden af motoren.
Jeg ville ikke personligt stole på at et repareret gevind ville holde

Sendt fra min ALE-L21 med Tapatalk
Besvar med Citat
Gammel 16-06-2016, 12:53
næstved's Avatar
Champion

Medlem siden: Sep 2014
Sted: Næstved
Alder: 48

Hvis gevindet er gået i motorblokken kan man naturligvis forsøge at lave det med isætning af en Helicoil, men det forudsætter at der er en ordentlig godstykkelse at arbejde med. En anden løsning kunne jo være at ligge en komplet ombytter motor i fra en anden - eventuelt tysk - maskine, men så kan vi hurtigt ende med at være ude i at overveje om det kan betale sig......... Måske er det bare blevet tid til at opgradere lidt, måske til en CB500, som fås forholdsvist billigt i øjeblikket.......
Besvar med Citat
Gammel 16-06-2016, 13:34
Dreamer

Medlem siden: Jun 2016

Det lyder umiddelbart som om dens tid i virkeligheden er kommet :( Det løber vist hurtigt op med sådan en omgang i forhold til dens værdi - selvom det ellers er en dejlig maskine :) Mange tak for jeres indlæg, det har været meget behjælpeligt! God sommer!
Besvar med Citat
Besvar

Bookmarks

Tråd Valg

Ligende Emner
Emne emne starter Forum Besvarelser Indlæg
Honda CB 450S i stykker - any help? Gufle Honda 0 15-06-2016 18:57
Stænger/mellem stykker Bent K Generel Debat 1 20-05-2013 07:34
Forgaffel i stykker. Meget dårlig weekend. Christian N Teknik 22 29-03-2011 01:27

(12:00)