Motorcykel Forum DK
BLIV MEDLEM fb Marked mc nyheder mc billeder mc links

Gå tilbage   Motorcykel Forum DK > Mærker > Motorcykler > Honda

Like Tree2Synes godt om
  • 1 Skrevet af Ju9or
  • 1 Skrevet af Richard P
Besvar

LinkBack Tråd Valg
Gammel 02-08-2015, 20:28
Jacob R's Avatar
Legend

Medlem siden: Mar 2013
Sted: Nykøbing F, Guldborgsund, Danmark
Alder: 34
Default Vf500c, Vt700C (83-84)

Hej MCF
Prøver også lige herinde, tænker der er en god chance for, at det ikke går lige så meget i hat og briller herinde.

Er her nogle som har erfaring og insider viden om de 2 modeller.
Stabilitet, reservedelssituation, tyngdepunkt mm.

Det er tiltænkt min lille frue, på 158 med daytona Lady (+3-4cm sål)

Pft Jacob

Sent from my iPhone using Tapatalk
Besvar med Citat
link
Gammel 03-08-2015, 13:51
Ju9or's Avatar
Master

Medlem siden: Jun 2010
Sted: Sønderborg
Alder: 39
Billeder: 1

Hey
Jeg har haft en 750C fra '83

Fed maskine. Jeg savner den af og til.

De er bundsolide, har kardan, starter og kører godt. De er lave og ret nemme at manøvrere rundt med. Man sidder godt og kan klare at køre ret lange ture uden at få ondt i bagen.
Og så er de forholdsvis nemme at servicere.
De kan æde lidt olie og komme med en sort sky fra tid til anden når der bliver givet gas, men det ER trods alt nogle damer i en moden alder.

Så hudt Jeg visker så startede det med 500'eren og 750'eren.
750'eren var ment til det amerikanske marked og skulle konkurrere mod deres egne (US) Indian og Harley.
1 år efter introduktionen i 1983 kom der afgifter på importmaskiner over 700cc. Og derved kunne Honda, rent prismæssigt, ikke klare sig i konkurrencen mod "de indfødte". Det endte med at Honda introducerede 700'eren (699ccm) som så i en årrække sad på deres maskiner.
Stumper til maskinerne kan du finde hos cmsnl.com. Det er ok priser og der findes fiche på alle modelvarianter. Dog skal du regne med en leveringstid på 3-4 uger.

Rigtig god fornøjelse med Skyggen. Det er sgu nogle seje små cykler og de lyder klasser bedre end deres nyere søstre... (især 700'eren og 750'eren)

Mvh Jesper
Jacob R Synes godt om dette.
Gammel 03-08-2015, 16:20
Jacob R's Avatar
Legend

Fedt svar Jesper, tak for det

Besvar med Citat
Gammel 10-08-2015, 19:27
Jacob R's Avatar
Legend

Kan det virkelig passe ar ingen kender noget til mini magnaen

Besvar med Citat
Gammel 13-08-2015, 20:02
Richard P's Avatar
Legend

Medlem siden: Jan 2010
Sted: Sorgenfri
Billeder: 2

Ikke personligt, men VF500C har en lidt anden karakteristik i kraft af dens mindre, endnu mere omdrejningsvillige motor. I F-modellen var krumtappen et svagt element i første årgang, 84, men C-modellen blev næppe kørt så hårdt, så det blev et problemfor dem.

Kender et par lavbenede amerikanere, der er vældig glade for deres VF500C. Reservedelsmæssigt skal du dog være lidt mere proaktiv, end det andet indlæg antyder, og fx holde øje med kritiske dele, når de dukker op på eBay m.fl. Hør evt ad på det fællesnordiske forum på honda-v4.com
God jagt :-)
Besvar med Citat
Gammel 13-08-2015, 20:05
Jacob R's Avatar
Legend

Har været på v-4 forum og Janekneis, men det er f modellerne som får taletiden der.

Når du skriver holde øje med kristiske dele, hvad tænker du så på? Og er det en maskine som æder reservedele an mass

2 wheel or none at all.
Besvar med Citat
Gammel 14-08-2015, 00:14
Richard P's Avatar
Legend

Medlem siden: Jan 2010
Sted: Sorgenfri
Billeder: 2

Det er tilladt at melde sig til og selv spørge, Jacob ;-)

Næ, den æder da ikke reservedele, men sliddele bruger alle cykler jo.

Og for mine egne Honda VF1100S, VF750S og GB500 har jeg vænnet mig til at købe fx brugte el-dele som CDI, statorer, pick-upper, tændspole og div. relæer, når de udbydes til fornuftige priser. Bremsekalibre, -cylindre, karburatorer, knastaksler, sidedæksler, lygteparaboler o. lign. finder du også iblandt til gode priser rundt omkring. Og de gør jo ikke cyklen mindre værd ved gensalg, alt. falder ikke i pris ved videresalg, og så har du dem, skulle du få brug for dem :-)

Kritiske dele, der er udgået hos CMS et al, er især gode at holde øje med uanset cykel, mærke og årgang, NOS (New Old Stock = overgemte nye dele) som brugte. Fx de steder, der er nævnt i listen på honda-v4.com og i reservedelsområdet inde i forummet, hint, hint ;-)
Jacob R Synes godt om dette.
Besvar med Citat
Besvar

Bookmarks

Tråd Valg

Ligende Emner
Emne emne starter Forum Besvarelser Indlæg
Brændstof pumpe til en Honda Magna Vf500c Stormeren.dk Teknik 2 30-06-2013 00:54

(04:38)