Motorcykel Forum DK
BLIV MEDLEM fb Marked fb Forum mc nyheder mc billeder mc links

Gå tilbage   Motorcykel Forum DK > Fritid > Træf & Ture > Ture Jylland

Like Tree11Synes godt om
  • 8 Skrevet af Vagn
  • 2 Skrevet af næstved
  • 1 Skrevet af PoulT
Besvar

LinkBack Tråd Valg
Gammel 13-09-2015, 09:49
Vagn's Avatar
Cool

Medlem siden: Jan 2010
Sted: Søndersø / Fyn
Alder: 55
Billeder: 14
Wink MANDØ "husker for en landkrabbe"

Absolut smukt vejr i går. Kl. 12 op på Hyoén. Kommet i tanke om jeg aldrig havde været på Mandø. Retning Kolding og fange den blå cykel rute langs kongeåen mod vest. Rammer Vester Vedsted et par timer senere. Var bekendt med de to ruter mod Mandø, men ingen føling med tidevand. Det korte rute Mandøvej var kun at kende på kostene der stak op. Trillede mod Låningsvejen, og der var skiltet at man ikke burde køre uden at have kendskab til tidevand. Blev overhalet af en bil....sååå satsede på han havde kendskabet. Kom tørskoet til Mandø, men hold k... nogle rullesten at køre på. Flere "nær ved" nedlægninger. Derefter rundt på "alle" vejene på Mandø. Absolut hyggeligt og en absolut stress af ø, med købmand, kro, camping etc.
På vej fra øen bemærker jeg at baghjul har tabt luft. Inde ved en landmand lånes der trykluft og dæk op til max. tryk for så at give gas hjem for at ramme fastland inden den taber pusten.
Tordner over dige og ud, indtil der ses blankt vand over alt...
Tilbage til landmanden igen på sidste rest af luft. (var aldrig nået over hvis der havde været lavvande). Viste sig at 15 min. senere var vandstand på sit højeste.
Ringede til autohjælp der informerede at mit abonnement ikke var fornyet sidst jeg skiftede forsikring, men de ville da gerne sende en bil på timepris...Takkede pænt nej.
Landmanden kom ind fra marken for at hilse på. Jeg spurgte om hvordan de løste punkteringer lokalt. "og de´gjor´de sjel´´
Så de gjorde han. Flinte sten ud....luft i dæk...raspe syl i hul...udvendig gummiprop igennem....renskæring...luft...og klar til afgang igen. Penge ville han ikke modtage. Købmand desværre lukket kl. 15 så ingen vin gave kunne indkøbes. Det får han næste gang jeg krydser over.
Kl. 16.20 afgang igen med delvist oversvømmet vej. Absolut langsom kørsel da det føles som om rullesten er flydende gel at bevæge sig i. Så får testet støvlers vandtæthed.....
Retur på Fyn 18.15. Absolut en smuk tur (ud i det uvisse)
Grundig aften rengøring med masser af vand....og dæk holder luft endnu.........Og jeg skal ud og finde det lappegrej samt forny mit abonnement hos auto hjælp.
Soldier, Lars R, kjæhr og 5 andre Synes godt om dette.
Besvar med Citat
link
Gammel 13-09-2015, 10:08
næstved's Avatar
Champion

Medlem siden: Sep 2014
Sted: Næstved
Alder: 48

En rigtig god historie, og et bevis på at man ikke behøver at køre til det ydre Mongoliet for at finde eventyret på to hjul.
kennbrink og zacho Synes godt om dette.
Besvar med Citat
Gammel 13-09-2015, 11:29
PoulT's Avatar
Legend

Medlem siden: Sep 2013
Sted: Djursland
Alder: 47

... og at der findes hjælpsomme sjæle derude

PS: brugte min lørdag på Ring-Djursland på køreteknisk kursus. Hold da op som man rykker sig på sådan en dag
Soldier Synes godt om dette.

Bookmarks

Tråd Valg

Ligende Emner
Emne emne starter Forum Besvarelser Indlæg
"WILHELM GUSTLOFF" skibskatastrofen der overgik "TITANIC" MOTO Off Topic 4 06-11-2010 17:02

(12:47)