Motorcykel Forum DK
BLIV MEDLEM fb Marked mc nyheder mc billeder mc links



Gå tilbage   Motorcykel Forum DK > Teknik > Teknik

Like Tree2Synes godt om
  • 1 Skrevet af Mcf.dk
  • 1 Skrevet af næstved
Besvar
 
LinkBack Tråd Valg
  #1  
Gammel 31-10-2017, 20:42
Jacob R's Avatar
Legend
 
Medlem siden: Mar 2013
Sted: Nykøbing F, Guldborgsund, Danmark
Alder: 34
Indlæg: 426
Default Banker ved RPM under ca 1700

Hejsa MCF
Jeg har investeret i en GL1100B Model 1981.
Situationen er den, at den banker voldsomt under ca 1700rpm.

Efter jeg opdagede dette, har jeg skiftet tandremme, stillet ventiler, ultralydsrenset karburator, skiftet olie, indstille AFM til standard (3 omgange ud fra bund og synkroniseret karburator, og det eneste jeg har vundet er en motor som går jævnt, og springer i gang som en mis.
Jeg regner med at få kompressionstestet motoren senere i aften, men må indrømme at jeg ikke forventer at finde dårlig kompression.
Min mistange går mest på at det kan være min Ignition Advancer/tændingsforskyder, som er defekt.

Jeg har også bemærket, at udstødningerne i højre side, bliver væsentlig varmere end i venstre side.

Maskinen har gået 122K km, og har stået stille i 3-4 år.

Er der nogle af jer, som evt kan hjælpe mig til at finde frem til problemets årsag.


PFT
Besvar med Citat
link
  #2  
Gammel 31-10-2017, 23:58
Jacob R's Avatar
Legend
 
Medlem siden: Mar 2013
Sted: Nykøbing F, Guldborgsund, Danmark
Alder: 34
Indlæg: 426
Default

Kompressionstesten bevidste desværre, at der manglede kompression på cylinder 2

Sendt fra min EVA-L09 med Tapatalk
Besvar med Citat
  #3  
Gammel 01-11-2017, 18:13
Jacob R's Avatar
Legend
 
Medlem siden: Mar 2013
Sted: Nykøbing F, Guldborgsund, Danmark
Alder: 34
Indlæg: 426
Default

Der er sket lidt nyt, fik et tip om at give den noget Deioniseret vand, med en forstøver, med i karburatorerne, og vupti så var der kompression igen. Bagefter fodrede jeg Den med noget ventil og cylindrerens, det hjalp gevaldigt på den grove motorgang, men den for stadig hårdt under de 1500-1700 rpm

Sendt fra min EVA-L09 med Tapatalk
Besvar med Citat
  #4  
Gammel 01-11-2017, 20:30
Mcf.dk's Avatar
Administrator
 
Medlem siden: Nov 2008
Sted: Skjern ved Ringkøbing fjord
Alder: 40
Indlæg: 4,329
Billeder: 194
Default

Godt du fandt ude af det

Det er vist meget normalt, at motorcykler gør knuder, ved omslag i vejret, forår/efterår ihvertfald ved karburator mcér. Min bandit, skulle ofte have karburatorsprit, ved omslag i vejret.
Soldier Synes godt om dette.
__________________
bimota
Besvar med Citat
  #5  
Gammel 01-11-2017, 20:32
Jacob R's Avatar
Legend
 
Medlem siden: Mar 2013
Sted: Nykøbing F, Guldborgsund, Danmark
Alder: 34
Indlæg: 426
Default

Hvad med omslag i driftniveau 😂 Den har stået i en lade i 3 år

Sendt fra min EVA-L09 med Tapatalk
Besvar med Citat
  #6  
Gammel 01-11-2017, 20:46
Mcf.dk's Avatar
Administrator
 
Medlem siden: Nov 2008
Sted: Skjern ved Ringkøbing fjord
Alder: 40
Indlæg: 4,329
Billeder: 194
Default

Ja okay
__________________
bimota
Besvar med Citat
  #7  
Gammel 04-11-2017, 17:22
Jacob R's Avatar
Legend
 
Medlem siden: Mar 2013
Sted: Nykøbing F, Guldborgsund, Danmark
Alder: 34
Indlæg: 426
Default

Nå, der er lidt nyt i sagen. Jeg ville betale et komplet motorpakningssæt, og besluttede derfor at hive topstykkerne af, når jeg jo alligevel fik toppakninger og paraplyer hjem. Her er hvad jeg fandt. De "flotte" lyse udstødningsventiler, hører til de 2 cylindre, som halter lidt med kompressionen. Jeg tænker jeg har fundet årsagen

Sendt fra min EVA-L09 med Tapatalk
Besvar med Citat
  #8  
Gammel 05-11-2017, 20:52
Orla Pedersen's Avatar
Specialist
 
Medlem siden: Sep 2010
Sted: Himmerland
Indlæg: 1,159
Billeder: 41
Default

Citer:
Oprindeligt oprettet af Jacob R Vis inddlæg
De "flotte" lyse udstødningsventiler, hører til de 2 cylindre, som halter lidt med kompressionen. Jeg tænker jeg har fundet årsagen
Jeg ville bekymre mig mere om de sorte ventiler :| De har det for koldt og har for fed blanding. Brune til hvide udstødningsventiler er helt normalt.

Mht. støj, sugekop på toppen af stemplerne, hiv ud og ind, hør efter slør/støj/klokkelyde.
__________________
mvh. O. Pedersen www.tfv-org.dk
Besvar med Citat
  #9  
Gammel 05-11-2017, 20:57
Jacob R's Avatar
Legend
 
Medlem siden: Mar 2013
Sted: Nykøbing F, Guldborgsund, Danmark
Alder: 34
Indlæg: 426
Default

Har været lidt i gang i dag igen. Fik også snakket med en GL mekker. Det viser sig, at der er noget ala en shockkobling i motoren. Den giver nogle grimme bankelyde hvis:
Blanding er forkert

Synkronisering er skæv

For stor difference mellem kompression på de forskellige cylindre

Og jeg har haft alle tre på min nyerhvervelse

Sendt fra min EVA-L09 med Tapatalk
Besvar med Citat
  #10  
Gammel 11-12-2017, 20:19
Jacob R's Avatar
Legend
 
Medlem siden: Mar 2013
Sted: Nykøbing F, Guldborgsund, Danmark
Alder: 34
Indlæg: 426
Default

Nå, jeg vil da lige følge lidt op, her hvor det giver lidt mening. Efter at have ordnet ventiler, skiftet toppakninger, og renset karburator lykkedes det at få liv i den en enkelt gang, og bankelydene var væk, som i HELT væk. Det er jo lækkert nok.

At jeg nu står med helt andre problemer er knap så lækkert, men det hører sig en helt anden tråd til.
Besvar med Citat
  #11  
Gammel 12-12-2017, 16:56
næstved's Avatar
Champion
 
Medlem siden: Sep 2014
Sted: Næstved
Alder: 48
Indlæg: 170
Default

Lækkert at følge med i dit projekt...... På min egen VFR kan jeg ikke gøre andet end at afmontere en masse plastik og "renovere" dem med plastik make-up...... Lidt kedeligt.....

Jeg får pludselig en vild lyst til at smutte ind på Gul og Gratis og finde en ældre maskine fra dengang hvor man faktisk selv kunne gøre en hel masse og gå igang nede i værkstedet med skruenøgler, håndbajere, olie og fedt..........
Jacob R Synes godt om dette.
Besvar med Citat
  #12  
Gammel 12-12-2017, 16:58
Jacob R's Avatar
Legend
 
Medlem siden: Mar 2013
Sted: Nykøbing F, Guldborgsund, Danmark
Alder: 34
Indlæg: 426
Default

Citer:
Oprindeligt oprettet af næstved Vis inddlæg
Lækkert at følge med i dit projekt...... På min egen VFR kan jeg ikke gøre andet end at afmontere en masse plastik og "renovere" dem med plastik make-up...... Lidt kedeligt.....

Jeg får pludselig en vild lyst til at smutte ind på Gul og Gratis og finde en ældre maskine fra dengang hvor man faktisk selv kunne gøre en hel masse og gå igang nede i værkstedet med skruenøgler, håndbajere, olie og fedt..........
Det er også fedt, til en vis grænse. Når intet lykkes gennem 1,5 måned, så fader begejstringen

Sendt fra min EVA-L09 med Tapatalk
Besvar med Citat
Besvar

Bookmarks

Tråd Valg


Ligende Emner
Emne emne starter Forum Besvarelser Indlæg
Onsdagtur vest den 9 juni kl 1700 stig Træf & Ture 21 09-06-2010 23:46
Kawasaki vn 1700 ole lehmann Kawasaki 2 22-05-2010 01:08


(22:06)