|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||
|
|||
|
Hej har flg problem med min Honda 450 Nighthawk ? ved en stor dumhed, kom jeg til at løsne en møtrik på det ene gaffel ben(nede i bunden) og derved sprøjtede der meget olie ud af gaffelbenet, nu er forgaflen meget blød.
har det hele skildt af men ved ikke hvor meget hydraulik olie der skal fyldes på. Er der nogen der kan hjælpe mig. mvh Bo P p.s cyklen skal bruges i morgen efter kl 14.00 |
| Sponsored Links |
|
|
||||
|
||||
|
Hvad årgang er det ?
Du kunne tage toppen af det gaffelben som har alt sin olie på. Putte en pind i og se olie standen. Sæt et mærke på pinden og put den ned i det andet gaffelben og fyld op til mærket.
Skal snart have en ny Signatur. Ja, jeg er ham, hvor knastkæden røg af min R1 motor. Redigeret af ToxDK; 22-05-2010 kl. 21:47. |
|
|
|||
|
|||
|
Den er fra 1986. og er en 2cyl.
|
|
|
|||
|
|||
|
Ok. det kalder jeg hurtigt svar
castrol fork olie syntetisk SAE 10w skal der så lidt mere i eller er de 260cm3 så nok, det var det eneste jeg kunne få de steder jeg var og kigge. |
|
|
||||
|
||||
|
Citer:
![]() Jeg ville nærmere gå ned i viskositet til eksempelvis 20W. Tro mig, jeg har begået den fejl engang, jeg troede også at en tyndflydende fuldsyntetisk forgaffelolie lige var var sagen for min gamle bandit, men det er slet ikke så godt at få sådan en gang vandet sjap i forgaflen, den blir megatræls og for fintfølende, og absoberer slet ikke bump og ujævnheder ligeså godt som en lidt tykkere olie! de tyndtflydende forgaffelolier er for moderne racere! |
|
|
|||
|
|||
|
Ok. må se hvad min bror siger, har ikke haft cyklen så længe men det er en kanon oplevelse at komme ud og køre igen efter et par års pause. Var ellers ude og brænde ca 125 km af i formiddags før uheldet skete.
p.s siger mange tak, og jeg skal nok bruge forumet noget mere hvis uheldet igen er ude :stortgrin: |
|
|
||||
|
||||
|
Citer:
|
|||
|
|||
|
Det skal jeg huske :stortgrin:
|
|
|
||||
|
||||
|
Som Tox skriver
|
|||
|
|||
|
Ok. må lige høre min bror af hvordan han gjorde det på hans xj 600 Division her for nogle uger siden.ville kigge forbi i morgen med en kolega, der havde forstand og viden om det.
Men siger tak til jer alle sammen, giver svar tilbage i morgen hvis der er sket noget nyt i sagen. |
|
|
|||
|
|||
|
Yes så køre cyklen igen og alt er i den fineste orden, affjedringen virker perfekt igen :dance: så nu skal den ud og køre en god tur i morgen.
|
![]() |
| Bookmarks |
| Søgeord |
| forgaffelolie |
| Tråd Valg | Søg i dette emne |
|
|