|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Bliv medlem | mc nyheder | mc marked | mc billeder | mc links | mceventyr | top 100 |
|
|||||||
| Startsiden | Forumoversigt | Medlemmer | Medlemmer | Søg | Indlæg Idag | Marker som læst | Bliv medlem | Kalender | Links |
![]() |
|
|
LinkBack | Tråd Valg | Søg i dette emne |
|
|
||||
|
||||
|
Hej
Jeg har netop afmonteret forgaflerne på mit "pakæsel" min gamle Honda CB450DX (PC14)fra 1993. Det er også lykkedes at adskille gaflerne og så er spørgsmålet hvilken olie ville i hælde ? I servicemanualen foreskriver Honda at man bruger ATF-fluid, altså automatgearsolie, ville i gøre det eller er det bedre at købe noget decideret forgaffelolie og hælde i - og hvis ja hvilken SAE 10W eller ? På forhånd tak for svar og inputs, og så håber jeg den "sejler" lidt mindre når jeg rent faktisk får lidt dæmpning i forgaflen igen ![]() Bo |
| Sponsored Links |
|
|
||||
|
||||
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Hej duff og MO2
Tak for hurtigt svar. Jeg prøver nok med noget 10W gaffelolie, det er lidt nemmere and at skulle i gang med at finde Castrol eller Honda ATF olie. Det er første gang jeg prøver den "operation" så det bliver spændende at teste resultatet....... efter d. 1. marts :biggrin: Bo |
|
|
||||
|
||||
|
Tak for det MO2
Bestiller olie og pakdåser i morgen, og så skal der samles gaffelben :cool: Bo |
|
|
|||
|
|||
|
Hej Bo
Jeg har også en CB 450 DX fra 93 og har lagt mærke til at du i en tidligere tråd efterspørger en servicemanual, og i denne tråd nu har en servicemanual. Hvor har du skaffet sådan en henne, den har jeg nemlig ikke kunne finde? Thomas |
|
|
||||
|
||||
|
Hej Xissor
Jeg var så heldig at finde en original ( ikke kopi eller remake ) Honda manual på eBay UK til £ 38,- incl forsendelse og hele svineriet. Og da manualen ankom var den i perfekt og nærmest ubrugt stand, alt i alt et super køb. Sælgeren jeg købte ved er ham her.: BikeDataUK items - Get great deals on Honda, Suzuki items on eBay.co.uk Shops! det ser dog ikke ud til at han har til CB450DX eller N lige p.t., men du kan evt. prøve at kontakte ham og høre om han kan skaffe en. Han er meget flink og giver super service. Har du for øvrigt set min post hvor jeg har opdateret DX'eren med en rund forlygte og et par nye spejle ? Bo :o) |
|
|
|||
|
|||
|
Tak for svaret, jeg kigger da lige lidt på, hvad han har liggende.
Kiggede lige på din tråd - det pyntede at den slap af med den kåbe. Tidligere ejer har monteret fuld kåbe på min, det fungerer egentlig meget godt, synes jeg - dog har den også sin charme nøgen :) |
|
|
||||
|
||||
|
Hej Xissor
Send mig lige din postadresse i en PM så har jeg en lille gave til dig ;-) Bo :o) |
|
|
|||
|
|||
|
Hej med DX-ejere!
Jeg står skal og skal have gennemført samme operation på min dx'er. Bo, har du nogle erfaringer, noget man skal passe særligt på i forsøget? Jeg har købt en kopi af den originale Honda- manual, der er både på engelsk og portugisisk på Under Construction - det kostede 13 £ med forsendelse, også ok, synes jeg, selvom det er en lille smule svært at se hvad der foregår på enkelte af billederne. Bedste hilsner, Jakob |
|
|
||||
|
||||
|
Hej Jakob
Næh..... operationen er rimelig smertefri hvis man følger manualen. Det er dog et helvede at få de nye bøsninger banket i hvis du vælger at skifte dem. Jeg har dog det problem at mine gafler ikke er blevet ordentlig tætte, bøsningerne er ubeskadigede så jeg har en mistanke om at dem jeg har fået er nogle få tiendele for store, det er dog ikke så meget at jeg har gidet gøre noget ved det endnu. Og så vil jeg nok vælge en 20´r olie næste gang, jeg synes den er lige rigelig blød med en 10´r. Billederne er også dårlige i den originale servicemanual jeg har, det har de åbenbart ikke prioriteret så højt ;-) Bo :o) |
![]() |
| Bookmarks |
| Tråd Valg | Søg i dette emne |
|
|