Motorcykel Forum DK
BLIV MEDLEM fb Marked mc nyheder mc billeder mc links



Gå tilbage   Motorcykel Forum DK > Teknik > Teknik

Like Tree3Synes godt om
  • 1 Skrevet af peterbas
  • 2 Skrevet af lok
Besvar
 
LinkBack Tråd Valg
  #1  
Gammel 06-05-2013, 14:53
lok lok er offline
Newbie
 
Medlem siden: Jun 2012
Sted: Horsens
Indlæg: 19
Default Hjælp! Virago 1100 med motorproblemer.

Min Virago 1100 fra 1986 begynder pludselig at sætte ud og kan ikke tage gassen. Det kommer når den har kørt 20-25 min, altså godt varm. Når den har stået natten over og blevet kold kører den fint igen det første stykke tid.
Har I forslag til hvad der kan være galt ??.
Total nederen, nu er den endelig forårsklar og så begynder den med udsættere og hugger, prutter, når den bliver driftvarm.
Til info er der nye tændrør i. Er det benzin problem burde det vel også være der så snart den starter kold !!
Har du oplevet samme problem eller har et godt råd som kan være hjælp til opklaring, så skriv endelig.
Besvar med Citat
link
  #2  
Gammel 06-05-2013, 15:00
Bjarnek100's Avatar
Newbie
 
Medlem siden: Mar 2012
Sted: Århus
Indlæg: 29
Default

et bud kunne være tændspolerne. Hvis lakken omkring vindingerne er krakeleret vil der kunne komme kortslutning mellem primær- og sekundærviklinger når spolen bliver driftvarm. Så en måling på dem ved driftvarm spole vil nok gi´ et hint.

Held og lykke med fejlsøgningen.
__________________
Iron Butt Membership no. 55191
Besvar med Citat
  #3  
Gammel 06-05-2013, 15:31
peterbas's Avatar
Great
 
Medlem siden: Feb 2011
Sted: 5620
Indlæg: 67
Default

Hej Lok

Jeg havde samme problem for et lille stykke tid siden, og der viste det sig at være en tændrørshætte der målte forkert. den gjorde det samme som din. men der er kun en vej frem, og det er systematisk udelukkelse af mulige fejl.

Det kan også være din udluftning i tank dækslet der er stoppet evt.

God jagt

Peter
Forse Synes godt om dette.
Besvar med Citat
  #4  
Gammel 06-05-2013, 21:24
lok lok er offline
Newbie
 
Medlem siden: Jun 2012
Sted: Horsens
Indlæg: 19
Default

Hej Peter, vil det sige at din også kørte fint kold og først fik problemer når den blev varm ?? Ja tændrør og tændrørshætter kan vist drille på Viragoerne, så må prøve den billige ende først.
CDI box er også en svaghed men test af denne er bekostelig og skal en tur til Holland, så andre alternativer forsøges inden.
Besvar med Citat
  #5  
Gammel 06-05-2013, 21:28
lok lok er offline
Newbie
 
Medlem siden: Jun 2012
Sted: Horsens
Indlæg: 19
Default

Citer:
Oprindeligt oprettet af Bjarnek100 Vis inddlæg
et bud kunne være tændspolerne. Hvis lakken omkring vindingerne er krakeleret vil der kunne komme kortslutning mellem primær- og sekundærviklinger når spolen bliver driftvarm. Så en måling på dem ved driftvarm spole vil nok gi´ et hint.

Held og lykke med fejlsøgningen.
Mine spoler er indkapsler i hårdt plastik, så tror ikke det er sådan lige at tjekke vindingerne, men en måling var da muligt.
Besvar med Citat
  #6  
Gammel 06-05-2013, 22:46
Bjarnek100's Avatar
Newbie
 
Medlem siden: Mar 2012
Sted: Århus
Indlæg: 29
Default

nej det er ikke nemt at tjekke vindingerne visuelt :-)

Hvis du har en manual er det ofte beskrevet hvordan man måler dem ud (f.eks. mellem pol det og det skal modstanden være det og det) ellers har den lokale mekker måske en prøvestand hvor han kan teste dem. Så er det "kun" et spørgsmål om at afmontere :-). Men du har ret, det er nemmere g billigere at starte ved tændrørshætterne :-)
__________________
Iron Butt Membership no. 55191
Besvar med Citat
  #7  
Gammel 06-05-2013, 23:18
peterbas's Avatar
Great
 
Medlem siden: Feb 2011
Sted: 5620
Indlæg: 67
Default

Hej igen

Ja den kørte perfekt indtil den blev varm og så blev det kun værre jo varmere den blev.

Peter
Besvar med Citat
  #8  
Gammel 07-05-2013, 08:15
Rexman's Avatar
Specialist
 
Medlem siden: Feb 2009
Indlæg: 1,716
Default

Måske et dumt bud, men kan det ikke være chokeren der ikke lukker ordentligt? Så blandingen bliver for fed når den bliver varm? Havde de samme symptomer på en gn250 engang - der havde chokeren sat sig fast så den ikke kunne lukke helt.. kørte meget dårligt varm.
__________________
Rexman
Besvar med Citat
  #9  
Gammel 08-05-2013, 20:40
lok lok er offline
Newbie
 
Medlem siden: Jun 2012
Sted: Horsens
Indlæg: 19
Default

Puha, slap billigt med 2 nye tændrørshætter, nu spinner den som en mis. Som belønning fik den lige et nyt batteri oveni. Tak for alle input.
Rexman og Kendan Synes godt om dette.
Besvar med Citat
  #10  
Gammel 09-05-2013, 01:12
peterbas's Avatar
Great
 
Medlem siden: Feb 2011
Sted: 5620
Indlæg: 67
Default

No problem

Det er jo det vi er her for

Peter
Besvar med Citat
Besvar

Bookmarks

Tråd Valg


Ligende Emner
Emne emne starter Forum Besvarelser Indlæg
HJÆLP! Start problem med DragStar 1100 1100star Teknik 17 06-06-2012 01:38
Virago problem LJ Djursland Teknik 2 19-08-2011 00:29
hjælp. Motorproblemer den-mor Teknik 9 30-04-2011 00:02
xv 920 virago Batler Britton Yamaha 6 14-05-2010 00:22
Motorproblemer Jan K Teknik 61 23-07-2009 13:04


(01:13)