Motorcykel Forum DK
BLIV MEDLEM fb Marked mc nyheder mc billeder mc links



Gå tilbage   Motorcykel Forum DK > Teknik > Teknik

Besvar
 
LinkBack Tråd Valg
  #1  
Gammel 26-09-2016, 22:32
lok lok er offline
Newbie
 
Medlem siden: Jun 2012
Sted: Horsens
Indlæg: 19
Default Honda VF 1000F sætter ud/mister trækkraft

Har en Honda VF 1000F fra 85 som ved 5000 omdr og derover begynder at lave små udsættere. På motorvej føles det som om den mister trækkraft.
Det underlige er ,at giver man bundgas trækker den jævnt op i mere fart, men ved fast fart kommer små dyk og den kører op og ned som om man leger med gassen.
Ved acceleration trækker den fint op gennem alle gear og mangler ikke power.
Problemet er jævn hastighed over 5000 omdr.
Kan også gi et kort dyk, hvis håndtaget vrides ved acceleration fra lave omdr.
Har en enkelt gang givet et knald ved koldstart.
Hjælp.... hvad kan være problemet.
Besvar med Citat
link
  #2  
Gammel 27-09-2016, 17:34
Soldier's Avatar
Specialist
 
Medlem siden: Mar 2009
Sted: Sydjylland/Fyn
Indlæg: 4,445
Billeder: 50
Default

Karburatorerne skal kigges efter.
__________________
Skruzuki-ejer!
Besvar med Citat
  #3  
Gammel 28-09-2016, 14:14
næstved's Avatar
Champion
 
Medlem siden: Sep 2014
Sted: Næstved
Alder: 48
Indlæg: 169
Default

Citer:
Oprindeligt oprettet af Soldier Vis inddlæg
Karburatorerne skal kigges efter.
Jeg er fuldstændig enig med Soldier.

Hvis karburatorene er 31 år gamle er alle membraner med videre sikkert hårde. Afmonter karburatorene fuldstændig og monter et komplet overhalingskit med alle dyser, membraner og hvad der ellers hører til.

Selvfølgelig kan der også være andet galt, men karburatorene er et godt sted at starte med de symptomer du oplever.
Besvar med Citat
  #4  
Gammel 30-09-2016, 17:50
lok lok er offline
Newbie
 
Medlem siden: Jun 2012
Sted: Horsens
Indlæg: 19
Default

Citer:
Oprindeligt oprettet af næstved Vis inddlæg
Jeg er fuldstændig enig med Soldier.

Hvis karburatorene er 31 år gamle er alle membraner med videre sikkert hårde. Afmonter karburatorene fuldstændig og monter et komplet overhalingskit med alle dyser, membraner og hvad der ellers hører til.

Selvfølgelig kan der også være andet galt, men karburatorene er et godt sted at starte med de symptomer du oplever.
og hvor køber man dele til sådan en gammel maskine henne ?
Besvar med Citat
  #5  
Gammel 30-09-2016, 17:54
lok lok er offline
Newbie
 
Medlem siden: Jun 2012
Sted: Horsens
Indlæg: 19
Default

hvorfor kan den så accelerere fra nul og op i høj fart i alle gear uden tøven ?
Besvar med Citat
  #6  
Gammel 30-09-2016, 19:38
næstved's Avatar
Champion
 
Medlem siden: Sep 2014
Sted: Næstved
Alder: 48
Indlæg: 169
Default

Hej Lok,
Delene ville jeg spørge efter hos en Honda forhandler/værksted, der enten har dem eller ved hvor man kan skaffe dem.....
Karburatorer er et meget avanceret stykke mekanik hvor forskellige dyser m.m. træder ind alt efter hvilken stilling dit gashåndtag er i, derfor kan den godt køre fint ved en belastning men dårligt ved en anden belastning.
Ved dårlig motorgang ville jeg altid checke benzin tilførsel (karburatorer) først, og derefter tændingsanlæg for korrekt gnist.

Som skrevet tidligere kan der dog også være meget andet galt i dette tilfælde....

En hel anden ting er naturligvis at det godt kan løbe op at begynde at "overhale/fejlsøge" en forholdsvis ældre MC, så - alt efter dit budget - kunne det måske være en idè at checke om en nyere model kunne være inden for rækkevidde. Selv en 10-15 år gammel mellemklasse maskine ville sikkert køre mere "moderne" end en ældre tung VF1000. Forstå mig nu ret - Du har en fed MC, men nogengange må man også se på om det kan betale sig at starte en fejlsøgning, der måske kan ende i et forholdsvist højt forbrug af penge.

Jeg er ikke MC-mekanikker så ovenstående er ment som et godt råd baseret på min erfaring fra dengang jeg selv kørte på ældre maskiner, og jeg kan ikke tage nogen form for ansvar hvis jeg er galt på den i den forbindelse.....
Besvar med Citat
  #7  
Gammel 30-09-2016, 19:39
PoulT's Avatar
Legend
 
Medlem siden: Sep 2013
Sted: Djursland
Alder: 48
Indlæg: 291
Default

kunne være gummi-manchetterne som er møre (utætte)

når du acc. vil den gerne have meget luft, men cruiser du skal forehold være stabile
__________________
Ejer af: Yamaha XJ600s diversion, Honda CBF600SA, Honda NC700SA, Honda CBF125, og en bil
Besvar med Citat
  #8  
Gammel 01-10-2016, 09:51
lok lok er offline
Newbie
 
Medlem siden: Jun 2012
Sted: Horsens
Indlæg: 19
Default

Citer:
Oprindeligt oprettet af PoulT Vis inddlæg
kunne være gummi-manchetterne som er møre (utætte)

når du acc. vil den gerne have meget luft, men cruiser du skal forehold være stabile
Hvor sidder de gummimanchetter de tænker på ?
Besvar med Citat
  #9  
Gammel 01-10-2016, 12:46
Richard P's Avatar
Legend
 
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Sorgenfri
Indlæg: 297
Billeder: 2
Default

Har du set om tændrørene er ens farvede? En lysere farve er tegn på mager blanding, en mørkere farve federe. Har du checket benzinfilteret og -slanger? Og tændrørsledningernes fæste i tændspoler og hætte? Lavspændingsledningernes fæste på tændspolerne? Godt at checke nu, uanset at snavs i (en af) karburatorerne og/eller små revner i en eller flere af karburatorens membraner er mine bedste bud ;-)

De nævnte gummimanchetter, er de fire gummistutse, 'indsugningsgummier', som karburatorerne er monteret til topstykkerne med. Du tester dem lettest for utæthed ved at sprøjte dieselstart på dem, mens motoren går i tomgang. Hvis motoren løber op i omdrejninger, er gummierne utætte. Prøv i så fald at stramme dem på spændebånd mod karb hhv bolte mod topstykker.

Hjælper det ikke, må du få dem skiftet, et heftigt arbejde på en V4, men du finder link til proceduren i et link til SabMag Wiki på den nu nedlagte nordiske Honda V4 site Classic Honda V4 & Honda V4.com - V45 & V65 Sabre Magna Interceptor VF400, VF500, VF700, VF750, VF1000, VF1100 eller direkte på den amerikanske SabMag site: The Compleat® SabMag Links

På begge sites ligger masser af info, praktiske tip og links til mere vedr de klassiske Honda V4 fra 82 til 86. Jeg har også en del liggende, du er velkommen til at skrive en privat meddelelse.
Besvar med Citat
Besvar

Bookmarks

Tråd Valg


Ligende Emner
Emne emne starter Forum Besvarelser Indlæg
Honda cbr 1000f 1993 Lindell Honda 0 17-02-2016 11:35
gsx 1100 f mangler trækkraft noerskov Teknik 4 08-06-2014 23:50
Ingen trækkraft Yamaha 1100 Virago bob Generel Debat 4 30-03-2014 20:30
mister kortvarigt motorkraft robert-jensen Teknik 9 10-06-2011 13:46
Erfaringer med Honda CBR 1000F '94er Soldier Teknik 36 08-10-2010 20:42


(01:05)