Motorcykel Forum DK
BLIV MEDLEM fb Marked mc nyheder mc billeder mc links



Gå tilbage   Motorcykel Forum DK > Teknik > Teknik

Besvar
 
LinkBack Tråd Valg
  #1  
Gammel 19-12-2014, 01:56
Rookie
 
Medlem siden: Dec 2013
Sted: Aarhus
Indlæg: 39
Default Karburator GS750E

Ja, det var den følelse jeg fik, da jeg fik skilt karburatorerne fra luftkassen...på min GS750E fra '79.
Lad som om, at du kan se et billede af fire gummimembraner mellem karburatorerne og cylindrene, der, især et sted, er smeltet helt væk pga. brand i både karb. og luftfilterkasse (jeg kan ikke læse billeder ind..!?!).
En "ekspert" siger de afbrændte membraner er fordi tændingen har stået forkert, men kan det være hele sandheden? Den er stillet siden!
Der er siden branden kommet mindre modstand pga. ny lydpotte, så hvordan bestemmer man størrelsen på en om-dysnin? Ja, det var hele to meget vigtige spørgsmål, som jeg inderligt håber I kan hjælpe med!
/Michael
Besvar med Citat
link
  #2  
Gammel 19-12-2014, 22:31
walle666's Avatar
Champion
 
Medlem siden: Dec 2009
Indlæg: 126
Default

Har du monteret nye carburator / cylinder gummi studser? (ja jeg ved heller ikke hvad de hedder).
Det er vigtigt at de er tætte.

Det med omdysningen klares ved "plug chops":highest_rpm_plug_chop

Men det ville jeg ikke kaste mig ud i før al det almindelige vedligehold er fuldstændig iorden.

Se den her liste af punkter der er de almindelige syndere.
1. Intake O-rings (install NEW OEM or Viton only - common nitrile O-rings will quickly deteriorate from heat)
2. Intake Boots (install NEW -- these cannot be repaired)
3. Valve clearances (more important than most people think)
4. Carb/airbox boots
5. Airbox sealing
6. Air filter sealing
7. Petcock (install a NEW one)
8. On '79 models, install new points or Dyna electronic ignition (or at least verify that the old points are working correctly)
9. On all models, it's fairly common to have problems with the spark plug caps. These are $3 or $4 each, and often worth replacing if you're keeping the stock coils/wires.
10. Stock exhaust with NO leaks or holes -- good seals at the head and at the junctions underneath.

karburator: http://members.dslextreme.com/users/...rb_rebuild.pdf

find selv mere viden på
BikeCliff's Website
__________________
1994 Honda VFR750 || 1983 Suzuki GSX 750 ESD (til salg)
Besvar med Citat
  #3  
Gammel 20-12-2014, 02:07
Rookie
 
Medlem siden: Dec 2013
Sted: Aarhus
Indlæg: 39
Default

Tak for svaret. Det gav helt sikkert noget at gå i krig med! Jeg tror jeg følger den slavisk, og må så tjekke eventuel omdysning når det hele er klaret :) Der er noget at se til med de gamle krigere...
Besvar med Citat
  #4  
Gammel 20-12-2014, 20:40
walle666's Avatar
Champion
 
Medlem siden: Dec 2009
Indlæg: 126
Default

God arbejdslyst. Til gengæld er det til at klare selv.

alt info du skal bruge er på bikecliffs hjemmeside jeg linkede før. Ellers spørg mig, eller på The GSResources Forums
__________________
1994 Honda VFR750 || 1983 Suzuki GSX 750 ESD (til salg)
Besvar med Citat
  #5  
Gammel 20-12-2014, 20:42
walle666's Avatar
Champion
 
Medlem siden: Dec 2009
Indlæg: 126
Default

forresten.. Hvor er billederne? Vi elsker billeder
__________________
1994 Honda VFR750 || 1983 Suzuki GSX 750 ESD (til salg)
Besvar med Citat
  #6  
Gammel 20-12-2014, 20:45
walle666's Avatar
Champion
 
Medlem siden: Dec 2009
Indlæg: 126
Default

jeg vil lige komme med en anbefaling. Jeg har selv handlet her 2 gange med stor tilfredshed.

O-rings for Suzuki GS850 Mikuni Carbs

Dine karbs er VM typen.
Husk intake boot O-rings
__________________
1994 Honda VFR750 || 1983 Suzuki GSX 750 ESD (til salg)
Besvar med Citat
  #7  
Gammel 20-12-2014, 21:53
Rookie
 
Medlem siden: Dec 2013
Sted: Aarhus
Indlæg: 39
Default

Hej walle666. Jeg skal linke til det sted billederne ligger, for at kunne få dem ind i tråden... så vidt jeg forstår? Det ville være nemmere, hvis man bare kunne uploade til forummet. Hvad gør jeg? Og tak for hjælpen! Sjovt nok, så har det at kunne købe reservedele det rigtige sted været det sværeste. De fysiske butikker er alt alt for dyre.
I øvrigt... kan jeg skifte til elektronisk tænding? Eller er det for dyrt/besværligt?
Mvh Michael
Besvar med Citat
  #8  
Gammel 20-12-2014, 21:55
Rookie
 
Medlem siden: Dec 2013
Sted: Aarhus
Indlæg: 39
Default

Kan man ikke købe et komplet sæt? Jeg skal vidst have skiftet det hele... inklusiv membranerne mellem luftkasse / karb og karb / cylinder....
Besvar med Citat
  #9  
Gammel 22-12-2014, 19:20
walle666's Avatar
Champion
 
Medlem siden: Dec 2009
Indlæg: 126
Default

e-bay er ofte det bedste. ellers bare tjekke nettet for udenlandske forhandlere.
Angående billederne er det rigtigt at du skal uploade dem på en image hosting site før du linker.

Dyna ignition er optimalt. Den gammeldags tænding virkede fint på min da jeg havde en magen til din, så jeg har ikke selv skiftet.
__________________
1994 Honda VFR750 || 1983 Suzuki GSX 750 ESD (til salg)
Besvar med Citat
Besvar

Bookmarks

Tråd Valg


Ligende Emner
Emne emne starter Forum Besvarelser Indlæg
Karburator Justering Rasve Tuning 3 24-06-2014 00:00
S&S karburator ved syn. Hamlet31 Harley Davidson 5 04-08-2013 13:25
Karburator synkronisering B K S Teknik 3 07-04-2013 20:36
karburator lækker SmashingBull Teknik 10 08-10-2011 18:22
Trådnetsringe i karburator gsx 250 (82) The_wire_man Teknik 5 28-08-2011 23:25


(00:26)