|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||
| Teknik - Styling - Tuning Spørgsmål og svar om motorcykler |
![]() |
|
|
LinkBack | Tråd Valg | Visnings metode |
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Hey.
Jeg har set at Aldi har et billigt HD video kamera til salg, fra på onsdag til 800 kr. Tænkte på at købe et, og så montere det på tanken, når nu man skal på Bane, eller blot ved gode søndagsture. For 800 kr, så bliver jeg ikke ked af det, hvis det ryger af en dag. Da det blot skal bruges engang imellem, havde jeg tænkt mig at montere det med Gaffa, gaffa og mere gaffa. Her tænkte, jeg om nogle af jer havde nogle gode ideer/råd, hertil. Har tidligere læst noget omkring et stykke gammel cykelslange, for at sikre det sidder ordentligt fast. Er der andre triks i kender til ? Takker på forhånd :-)
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
det med cykel slangen er vel for en undgå at det ridser.....
Men gaffa, hmm. har du overvejet hvor "nemt" det er at fjerne limresterne bageftetr, og hvordan din lak vil se ud after 5 gane´ge, på det samme sted. Har du tænkt på monteringshøjden, kontra at det også skal kunne filme noget og at du også skal kunne være der med din overkrop. evt. lav noget med en sugekop i stedet.....
|
||||
|
||||
|
Var det ikke Jensen herinde fra som havde sådan noget kraftig velcrotape han havde købt i würth? Han sagde vist det holde pænt godt !
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
^
Ja, det mener jeg det var. Men at montere det på tanken permanent?. hmm....
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Lad os se nogle billeder når du har købt stumperne, så kan det være at der kommer nogle ideer
|
|||
|
|||
|
Der findes et kamera der hedder "Hero Pro" eller noget i den stil. Det tager super gode billeder og film med op til 1080p opløsning ved 30 fps, og kan optage 720p med 60 fps. Jeg har lånt et ved min kammerat og brugt det til lidt sport, og det er super. Han bruger det til at filme drift, og har haft det monteret, med den medfølgende sugekop, udenpå biler med op til 200 kmh. Det koster lidt over de 800 kr. men det er vist slet ikke så galt.
|
|
|
||||
|
||||
|
Jo!
|
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Jeg har overvejet det med tapen, men har vurderet at det er værd at prøve et par gange, for at se om det noget, inden jeg kigger på holder m.m.
Og det at fjerne lim, skal jeg alligevel, når min gademaskine, skal på bane. Der er jo en del tape at fjerne bagefter :-) Det der Hero camera ser ok ud, og jeg har også tænkt på et Contour HD. Nu var tanken bare at 800 kr, var billligt, for at se om det var noget. Og så kan ungerne lege med det efterfølgende. Jeg skal desuden på bane fredag, og her ville jeg jo gerne have det med. Jeg smider lige et billede eller 2, herinde når jeg har fået det, og har lavet første test montering, så ser vi på det der :-) Tak indtil videre.
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Der findes masser af udstyr fra Ram Mount der kan bruges, men det er selvfølgelig dyrere end tape.
|
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Er der nogen der kender kameraet? Jeg overvejer også at investere i det.
|
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
der er 14 dages retur ret. køb det, røv det. hvis man ikke kan li det, aflever det tilbage....
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Min kammerart købte det de havde sidst. Det var også et HD kamera fra Medion, dog lidt fladere i design, men samme pris.
Det tog overraskende gode videoer (også fra tanken på en MC :-) ), så regner med at dette her er nogenlunde det samme. Det er jo trods alt samme fabrikant, så mon ikke delene er næsten det samme. Men som Jobbe sige, så er der 14 dages returret :-) Er forresten falder over sådan en her på nettet : SBC 18, Yamaha, R6 '09-'10, R6 '03-'08, R6 '01-'02, R1 '09-'10, R1 '06-'08, R1 '04-'05, R1 '00-'03, FZ6 '04-'10, FZ1 '01-'10 ( Require Lift Kit ), FJR 1300 ( Requires Lift Kit ), San Carlos, California Camera and Video Mounts For Motorcycles and Spor Hvis den passer, kunne jeg godt finde på at bestille sådan en :-)
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Citer:
![]() Ja ja flueknepper ved det godt
|
||||
|
||||
|
Ja ja, hvis man ikke kan få andet, er der jo også masser af fluer
|
||||
|
||||
|
Citer:
![]() Prøv at søg på ebay, har selv købt et beslag til tanken der. Mener jeg gav et par hundrede kr. m. fragt.
|
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Konge.
Tak for det Har netop bestilt den samme som dig. 250 kr incl fragt. Det skulle jeg ikke tænke mange sekunder over
|
|||
|
|||
|
Citer:
|
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Så har jeg købt kameraet.
Syntes lige jeg ville give min mening om det, efter at have haft det i hænderne under en time :-) Det passer umeldtbart perfekt til det jeg skal bruge det til. Kameraet er ikke særligt stort, og kommer umeldtbart til at passe perfekt til den dims som michael_p anbefalede. Det virker meget solidt, men jeg syntes at videoerne er en lille smule uskarpe. Det gør nu ikke noget, da jeg primært skal optage fra MC'en af :-) Så Som kamera til at optage 1000 andre ting, vil jeg nok smide lidt flere penge efter et, og så få et der optager lidt bedre, og som ikke kun har digital zoom. (Er dog sikker på at ungerne kommer til at elske dette her, når det ikke sidder på MC'en) Omkring montering, så bliver det blot en masse gaffa, indtil jeg får min holder.
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
ha ha. Ghostrider ved jeg nu ikke, men mon ikke der kommer nogle videoer, efter min tur på Knutten på fredag
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
^
det kan man jo kun glade sig og se frem til.
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Tja endte med at droppe at montere kameraet, da jeg var på bane.
Men som jeg skrev tidligere, så bestilte jeg den kamera holder, som michael_p anbefalede (tak for det Den fik jeg så i dag, og sådan ca 30 sekunder, efter at postmanden var gået, monterede jeg den, og var ude og prøve at køre en tur. Det spiller absolut max. Den skulle lige justeres, således at den ikke pegede direkte ned i instrumentbordet, men når det var gjort, så fungerede den faktisk helt ok. Det er på trods af at jeg har tonet vindskærm, og den ikke kan kigge henover den. Eneste ulempe er at billedet ryster en del, når man holder stille. Men det er der jo nok ikke så meget at gøre ved. Det er jo heller ikke fet, kun at filme at man holder stille. Kan være jeg lige krydrer indlægget, med en video senere, så i kan se hvordan det fungerer, hvis der er stemning for det. Men som sagt, kan kun anbefales, hvis man har lyst til et onboard kamera, for billige penge.
|
||||
|
||||
|
Citer:
|
|
|
||||
|
||||
|
Så lige denne her på ebay, nogen der kender den eller har en kommentar ?
Waterproof Outdoor Sport Bike Helmet Video Camera DVR on eBay (end time 02-Aug-10 11 41 BST)
| Tråd Valg | |
| Visnings metode | |
|
|