Motorcykel Forum DK
Bliv medlem mc nyheder mc marked mc billeder mc links mceventyr top 100

Gå tilbage   Motorcykel Forum DK > Værkstedet > Teknikken

Besvar

LinkBack Tråd Valg Søg i dette emne
Gammel 27-02-2011, 12:14
ktm4me's Avatar
Cool

Medlem siden: Feb 2011
Default NGK Iridium

Hej
Er der nogen af Jer som kan afsløre forskellen på NGK DCPR8EIX og DPR8EIX-9 ?
Glødetallet 8 er det samme, ligeledes gevind og længde, den eneste forskel umilldebart er at sidstnævnte er til en 18mm top og førstnævnte er til en 16mm..........

Vh Jan
Besvar med Citat
Sponsored Links
Gammel 27-02-2011, 14:41
Knud Ølstykke J's Avatar
Legend

Sted: Egedal

Er der så ikke også forskel i gevindets tykkelse?

Og ellers kunne det jo være et spørgsmål om at det ene anvendes, hvor man dårligt har plads til et andet.
Gammel 27-02-2011, 15:53
Champion

Medlem siden: Aug 2009
Sted: Fredericia
Alder: 59

Hej

Jeg har læst at iridium rørene skulle give bedre gnist, på grund af lavere modstand i kernen, men om det holder vand og om vi almindelige dødelige overhovedet kan mærke nogen forskel kan jeg af gode grunde ikke sige noget om, men prisen på dem er jo en noget anden end vanlige rør, så hvis du ikke ligefrem har problemer med din tænding ville jeg købe de almindelige.

Ole
Besvar med Citat
Gammel 27-02-2011, 17:52
ktm4me's Avatar
Cool

Default Kgk

Knud, nej de har begge 12mm gevind og rørene er som sagt helt identiske, lige bortset fra størrelsen af sekskanten, så det kan da godt være det er som du, Ole, tilbyder, nemlig at eneste forskel, nemlig sekskanten blot er gjort mindre på den ene type, så røret kan bruges hvor der er lidt trangt.
Spændende om der kommer andre gode forslag.
Det er sikkert med iridium tændrør som med så meget andet, det kan være man kan måle en minimal marginal forskel i ydelse, forbrug, slitagage osv med en meget fin bænk eller fine måleværktøjer, men som menigmand kan man ikke mærke noget som helst, dog har man det godt med at have skruet noget af det dyreste grej på sin maskine, og det er jo noget værd.
Man skal bare ikke købe dem i DK, ca. 150-160 kr. , men i tyskland, 100-110 kr.
// Jan
Besvar med Citat
Gammel 27-02-2011, 20:09
Jimmie's Avatar
Legend

Medlem siden: Nov 2009
Sted: Svensker i eksil
Alder: 28

Den største fordel ved iridium tændrør er vel at de holder meget længre end almindelige. At de skulle give en bedre forbrændning/øget effekt stiller jeg mig en smule skeptisk over for.

Bookmarks

Tråd Valg Søg i dette emne
Søg i dette emne:

Udvidet Søgning