Motorcykel Forum DK
BLIV MEDLEM fb Marked fb Forum mc nyheder mc billeder mc links

Gå tilbage   Motorcykel Forum DK > Teknik > Teknik

Besvar

LinkBack Tråd Valg
Gammel 05-06-2017, 17:55
Legend

Medlem siden: Jun 2011
Sted: Kommune fredensborg
Default Skifte Mc til Scootere

Ja at man skulle kom der til det havde jeg ikke set da jeg var 18 men hvad man bliver jo klogere med alder (58).

Mit problem er slidte knogler ( lårbenhals) det knirker ganske dejligt ?? sidste sommer havde jeg mega ondt i mit venster ben det viste sig det var sammenfald/ nervebanner i ryggen det har vi fået ordnet.( sådan)

Den slidte lårbenhals er mit ny problem ,se at side på Honda VTR er ikke den bedste sidestilling.

Har lidt på fornemmelsen at side på en scooter er lidt som en bil? med ben. har fået lov til at prøve en T-MAX

så hvis i ligger inde med lidt viden om scooter livet så skriv

mærker er BMW- Yamaha- og den nye i klassen Honda X-ADV alle de så kaldt maxi scooter
Gammel 05-06-2017, 19:07
Matthias's Avatar
Master

Medlem siden: Mar 2009
Sted: Bylderup Bov

En af mine venner har prøvekørt denne Aprilia:
SRV 850 ABS/ATC - Aprilia
Han var meget overrasket over dens køreegenskaber og dens fantastiske optræk.
Når jeg ikke længere selv kan komme op på min KTM, så vil jeg overveje en maxiscooter.
Håber dog der går nogle år endnu, men tiden kommer en dag.
Besvar med Citat
Gammel 05-06-2017, 23:33
Cool

Medlem siden: Aug 2012

Citer:
Oprindeligt oprettet af sttn Vis inddlæg
Ja at man skulle kom der til det havde jeg ikke set da jeg var 18 men hvad man bliver jo klogere med alder (58).

Mit problem er slidte knogler ( lårbenhals) det knirker ganske dejligt ?? sidste sommer havde jeg mega ondt i mit venster ben det viste sig det var sammenfald/ nervebanner i ryggen det har vi fået ordnet.( sådan)

Den slidte lårbenhals er mit ny problem ,se at side på Honda VTR er ikke den bedste sidestilling.

Har lidt på fornemmelsen at side på en scooter er lidt som en bil? med ben. har fået lov til at prøve en T-MAX

så hvis i ligger inde med lidt viden om scooter livet så skriv

mærker er BMW- Yamaha- og den nye i klassen Honda X-ADV alle de så kaldt maxi scooter
Købte en nc700xad i foråret fordi jeg kører mange km og min fjr er noget tørstig. Undskyldning var så at mine super tenere vinter cykle skulle videre men den står der endnu.:-)

Nå anyway. En nc et jo magen til deres scootere, ligner bare en mc. Jeg havde ikke store forventninger til den. Skulle bare lige have den en sæson og så videre men det er faktisk kun når det regner eller jeg skal langt at fjr kommer ud. Den kører super og automat gearet er fantastisk. Langt bedre end det semi automat jeg har på fjr. Jeg tror faktisk at dens 4 8 heste er hurtigere op på 60 end fjr trods dens mange kræfter.

Eneste anke er måske at sædet et mindre og benene er mere sammenkrøllet end på fjr. Ved ikke helt hvordan det er på scooter versionen af nc... Den har jo fodbræt
Besvar med Citat
Gammel 06-06-2017, 19:31
Legend

Medlem siden: Jun 2011
Sted: Kommune fredensborg

Hej

Honda skal jeg kikke på når den kommer til københavn ? aagensen havde en men der havde jeg ikke lige set lyset ,kikke på Bmw idag . hvad køre den Honda på literen

Det værste er at det højre knogel system kan lås og det gør nas.

Aprilia kender jeg godt før hed den Gilera GP 800 ,så vidt jeg kan finde ud af importers den ikke mere ( Aprilia) men tak for info
Gammel 06-06-2017, 19:55
Matthias's Avatar
Master

Medlem siden: Mar 2009
Sted: Bylderup Bov

Apriliaen henter man i Tyskland.
Besvar med Citat
Besvar

Bookmarks

Tråd Valg

(20:32)