|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
||||
|
||||
|
ER der nogle der kender til "tørspray" til kæder??
Jeg har set dette fra würth....duer det til en touringcykel og hvor tit skal der isåfald smøres?? Wurth Dry Chain Lube Offer |
| Sponsored Links |
|
|
||||
|
||||
|
Det kan du fortælle når du har prøvet det?
Til en decideret touringcykel ville jeg vælge noget automatisk smøring. Og så OK' kædesavsolie naturligvis!
|
||||
|
||||
|
Jeg anvender denne:
http://www.wuerth.dk/produktinfo/Ima...&imagetype=tdb Eventuelt denne. http://www.wuerth.dk/produktinfo/Ima...&imagetype=tdb Kan ikke sige om det er bedre eller dårligere end andre.
|
||||
|
||||
|
Lige en tilføjelse til efter man har anvendt olien: isfjerner skulle være godt at bruge til at få snasket af fælgen når den er blevet "gunket" til :o)
|
||||
|
||||
|
Citer:
![]() Har været drøftet herinde 1000 gange før.
|
||||
|
||||
|
Citer:
|
||||
|
||||
|
Citer:
|
||||
|
||||
|
Dry-lube = tør anal, sådan cirka... :-(
Min erfaring er at det holder ikke en skid. Fik sådan en dåse med i hånden da jeg skulle til Norge på mc. Efter kort tid havde min kæde givet sig helt vildt, startet med at larme rigtigt meget og begyndt at ruste flere steder, selvom jeg nærmest havde brugt en halv dåse på de sidste 500 km. Desværre var der ikke en kædespray at købe i miles omkreds, så det kostedet en del på kæderegnskabet. Kører man KUN i solskin, altid opbevarer mc'en i opvarmet garage og er ligeglad med slid og støj, men rigtigt meget glad for en kæde der ser helt clean ud, så er det sikkert fint... Har prøvet en 7-8 forskellige kædesprays og Castrol Chain Wax er her min helt klare favorit, med en god margen ned til de andre.
|
||||
|
||||
|
Jeg har også prøvet alverdens forskellige kædesprays efterhånden og har nu fundet en rimelig een som jeg holder ved Motul chain lube offroad
|
|||
|
|||
|
Har også prøvet dry lube, syntes heller ikke det er ret godt, det eneste gode er at det ikke sviner din bagfælg !
|
||||
|
||||
|
Citer:
|
||||
|
||||
|
Tak for svarene, jeg kan konkludere at jeg ikke skal udsætte et nyt kædekit for tør smørelse. Det har jo altid været "god latin" at den der smører godt, kører godt
|
|
|
||||
|
||||
|
Var det på kæden det blev brugt uden succes ??
|
|
|
||||
|
||||
|
Jeg ved godt at det er offroad versionen jeg bruger, det er et levn fra da jeg havde en offroader, sådan en flaske holder længe og det virker, det bemærkelsesværdige ved denne kædespray, er at selv efter efter 3-4-500 km hæfter olien stadig på rullerne. Kører man en finger henad kæden, kan man tydelig se at kæden stadigt er fedtet og velsmurt. Sprayen er meget transparent og let at påfører, modsat castrols m.fl. der har et tyykt hvidt klumpet farvestof i, så man kan se hvor meget af kæden man har sprayet. Men hvad hjælper det når stadset alligevel er slynget af efter 100 km, eller klister mere end det smører..
|
||||
|
||||
|
Citer:
Mht. Castrol og farvestof så er tanken vel kun at du tydeligt kan se om du har smurt jævnt. |
|
|
||||
|
||||
|
Citer:
| Bookmarks |
| Tråd Valg | Søg i dette emne |
|
|