|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||
|
|||
|
Kawasaki 454 LTD.
Kan en termostat godt lade være med at ville åbne???. Sommetider bliver motoren rigtigt varmt efter 10 km,blæseren kører,varmmåleren står i top.Andre tider står varmmåleren hvor den skal.Den bruger ikke vand,derfor udelukker jeg defekt toppakning.Gode bud,modtages med glæde.
|
| Sponsored Links |
|
|
||||
|
||||
|
Termostaten kan godt blive defekt, demonter den, se hvad gradetal der står på den, så ind på komfuret, i en gryde med vand, varm det op, og når den åbner så mål temperaturen på vandet, så kan du se om den er defekt eller ej.
|
||||
|
||||
|
Citer:
Jeg ville "bare" købe en ny
|
|||
|
|||
|
Kan motoren tage skade af at køre uden termostat.???.
|
|
|
||||
|
||||
|
Normalt skulle den godt kunne klare at køre uden, men der er jo en grund til at den er der, jeg ville kun køre en kort tur, hvis det er meget nødvendigt.
|
||||
|
||||
|
Termostaten er ikke rigtig nødvendig i varmt vejr så du kan nok sagtens køre uden. Det den gør er bare at den cirkulerer vandet inde i motoren imens den er kold, så den kommer op på en god temp så hurtigt som muligt.
|
|
|
||||
|
||||
|
Du skal jo skille den ad for at fjerne termostaten og det er altså lige nemt/besværligt at samle den med en ny en af slagsen monteret og de koster ikke alverden.
Jeg gad ikke skille den ad uden at montere en ny og de koster ikke alverden. Ellers kan den sagtens køre uden, den kommer bare ikke lige hurtigt op i driftstemperatur og hvis det er koldt i vejret kommer den slet ikke op i temperatur... dvs. mere slitage på motoren.
|
|||
|
|||
|
Termostaten bliver skiftet såsnart jeg kan få en ny. Varmsystemet med termostaten ved jeg godt hvordan det virker. Det er faktisk samme måde som på min gamle Passat fra 1997.Har bare aldrig været ude for at termostaten ikke ville åbne,den plejer altid ikke ville lukke.Står åbent ,ingen varme på dytten om vinteren.Ikke mere i aften
|
|
|
||||
|
||||
|
Jeg har det omvendte "problem" med min gamle lorte ford. Der står termostaten åben hele tiden.. Den kommer aldrig op i ordentlig drifttemp.
Den bliver skiftet når jeg engang gider ;)
|
||||
|
||||
|
Citer:
|
||||
|
||||
|
Det sku en ganske udemærket bil :) har kostede mig 5000 kr.... og så endda med 2 års syn :)
Det er det eneste den fejler :) ud over den smule overflade rust ;) Der er lige skiftet vanger i bag inden syn, så det kan jeg ikke klage over :D
|
||||
|
||||
|
Ford er da en god bil
![]() En af de mest solgte biler i DK, og det var en ford som blev årets bil sidste år ![]() Hvad kører du da, Peugeot? Altså når den kører
|
||||
|
||||
|
Citer:
![]() Nææ du, en Toyota. Det ved man hva er ![]() Har desværre en Citroën som firmabil. Pludselig lære man værkstedet godt at kende
|
|||
|
|||
|
Havde også en Astra der åd termostater - originale Opel, vel at mærke - 3 styks på 3 måneder blev defekte - jeg spekulerede på om mekker havde hældt syre i kølesystemet i stedet for kølervæske...
Den blev aldrig rigtig varm - selv efter en tur på motorvej med 110 fra Aalborg til Århus havde nålen liige akkurat løftet sig fra kold-stoppet. |
|
|
||||
|
||||
|
Citer:
![]() Hmm, indeed at Toyota er en god bil, men det er Ford så sandelig også
|
|||
|
|||
|
Så blev termostaten skiftet,hjalp det ,nej ØV.
Lånte en (tror den hedder laservarmmåler)peger på enheden,aflæser varmen på pistolen,med den kunne jeg følge varmen i motoren. Det viste sig ,at føleren i bunden af køleren var stået af,startede ikke blæsemotoren ved køleren.Da jeg var igang,fik jeg køleren renset,gummislanger skiftet,diverse stik rengjort for ir.NU VIRKER ALT JUHU. Nu skal der brændes (ikke gummi) men bensin af. |
|
|
||||
|
||||
|
Det er nogle gange fejlen ligger i de små ting, men godt at det er løst nu
|
|||
|
|||
|
Fejlen var fundet,troede jeg. Efter 8 dage var problemet der igen. Igang med den store undersøgelse. På batteriet er der 2 ledninger,den ene for at give batteriet stel,DÅRLIGT FORBINDELSE når ventilatoren skulle starte åd den alt strømmet,grundet manglende stel,med det resultat at ventilatoren ikke kørte.
Nu har den kørt 14 dage uden problemer. |
|
|
||||
|
||||
|
nåee skal vi til at snakke bil mærker hva´:O)
livet er for kort til Ford og skal du frem i flokken, skal der stå Opel på blokken (er selv lige så meget Opelmand, som jeg er Hondamand :O))) )
| Tråd Valg | Søg i dette emne |
|
|