|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||
|
|||
|
Hey. Har sådan en elektrisk scooter.
Den slå hele tiden fra her om vinteren, hvis man kommer til at give for meget gas. Kan man få en slags varmelegeme/måtte til batteriet, så det kan holdes frostfri? |
| Sponsored Links |
|
|
||||
|
||||
|
Puh, det er vel lidt svært. Sådan en opvarmning skulle vel trækkes af batteriet? Det bedste bud jeg kan komme med, er at isolere batterikassen så godt som muligt for den kolde luft.
|
|
|
|||
|
|||
|
Hmm ja.. Med noget skum fra en skummadras eller sådan noget?
|
|
|
||||
|
||||
|
Ja, enten det, flamingo eller noget lignende.
|
|
|
|||
|
|||
|
.. Kunne da prøve ;)
|
|
|
|||
|
|||
|
Hej
Hvis du sørger for at batteriet er ordentlig opladet vil du aldrig få problemer, endvidere kan et batteri ikke fryse da der er destilleret vand på. Hvis det fryser er det pga urenheder i batteriet. |
|
|
|||
|
|||
|
jannik det er lifepo4 batterier. Der er problemer, selvom det er ladet op.
|
|
|
|||
|
|||
|
Jaa, men controlleren slår sku fra. Må prøve at isolere med noget skum :)
|
|
|
||||
|
||||
|
Citer:
Glem alt hvad du har lært om blysyre akkuer.
|
|||
|
|||
|
Ikke ferrit. Ferrit er et metallisk stadie, hvis man kan kalde det, det.
Det står for Ferro, altså jern :) |
|
|
|||
|
|||
|
Hvis det er med atomkraft ligesom mit, så gør det!
|
|
|
||||
|
||||
|
Nøeh, men problemet i netop det her vejr er LiFePo's problemer med kulde, som begrænser elbiler, og andre elkøretøjers ydelse når at det er koldt. Dét er problemet Simon omtaler.
|
|||
|
|||
|
Næmni.. Hvis man bare havde sådan et varmetæpper, og noget isolation rundt om, så virker det, men har sku ikke lige sådan noget på lager.
|
|
|
||||
|
||||
|
Sikke noget lort.
|
|
|
||||
|
||||
|
Ja, problemet er at batteriets ydelse falder drastisk med temperaturen, så det eneste der vil hjælpe er at holde batteriet varmt. At pakke det idn vil hjælpe lidt, for når der trækkes strøm frs det stiger temperaturen og det kan man så bruge til at holde batteriet lunt.
Ellers må der en spritlampe neden under!
|
|||
|
|||
|
Hva satan er du nu også her Simon, din ellert fræser
![]() Godt jeg ikke købte den dengang for de 10 kilo, så havde jeg nu stået uden strøm her ude på landet:jul: |
|
|
|||
|
|||
|
Hekto: Har fundet noget som måske kan bruges.. et Peltier element. Men de er ret små, så skal ligesom have fordelt varmen.
alras: Skriver ikke på monopolet mere overhovedet pga. udvisning, og gider ikke betale 59 kroner OG se på endeløse reklamer, for at komme ind igen. (Ikke fordi jeg har det store imod reklamer) Det var egentlig fint at være derinde, men de er alt for firkantede mht. regler, og når man klager over en magtsyg korrupt admin, bliver man bare "stemt ud". Prøv at gå ind på siden og skrive "motorcykelforum" så bliver du frosset, indtil en admin har været og godkende, at man ikke omtaler denne side, eller andre sider, der kunne være en konkurrent. :x Er det bare Kina censur eller hvad? Tænk hvis man blev jumpet af to fede vagter, fordi man havde en Nettopose med ind i Fakta. Har startet en Facebook gruppe, i håb om at folk vil skrive et sted, hvor de sikkert alligevel er oprettet, gratis, og ikke bare bliver smidt ud. Så kan man planlægge ture og komme ud og køre med alle mulige andre, selvom man ikke "inde i varmen" på motorcykeldiktatur ;) - Dog kun for Østjyllændere. |
|
|
|||
|
|||
|
Ja der er kommet en ny nar derinde HAer med en fuckfinger som profilbillede, han er godt nok snot dum, ingen profil, alder, køretøj eller noget! Han lyder som sådan en filipenset 19 årig der lige har fundet svaret på google. "Der er ikke noget der hedder helårsdæk, der er kun sommerdæk og vinterdæk"!
Jeg vil simpelthen klage over ham ind til han ryger på porten! Men er du smidt endegyldigt ud da? Allan fra Kolding |
|
|
|||
|
|||
|
Nå ok, kender ham ikke.
Men prøv at søg på simon r i søgefeltet på forum, alt hvad der har indeholdt "simon r" er slettet. Alle der har svaret mig osv. og givet kompetente svar på spørgsmål jeg, eller andre har stillet er bare væk! :D Spild af alles tid. |
|
|
|||
|
|||
|
Hvordan har du båret dig af med det? Har du svinet nogen eller annonceret for grumt med den "ellert"?
|
|
|
||||
|
||||
|
Peltier-elementer bruger rimeligt meget strøm, så det er nok i overkanten at bruge dem under kørslen. Til gengæld kan de så bruges til at holde batteriet varmt inden start.
... ellers er mit bud en lille Hånda Kuffert-generator med 12V udtag. Så kan du lade OG køre samtidig!
|
|||
|
|||
|
Citer:
Allan: Nej, det eneste jeg gjorde lige der, udover at sende klagen, var at spørge i Århus-gruppen, der i øvrigt er helt død pt. om der ikke var nogen der kunne bruge et billigt tekstil sæt til spotpris. Kan ikke se hvad der er galt i det, i en gruppe. Har da gjort det før med en kompressor, og der var det ingen problem, og dem blev også solgt :) Hekto: Hehe, må jeg lige se på :) Starter lige med en gang skum ;) |
![]() |
| Bookmarks |
| Tråd Valg | Søg i dette emne |
|
|