|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Bliv medlem | mc nyheder | mc marked | mc billeder | mc links | mceventyr | top 100 |
|
|||||||
| Startsiden | Forumoversigt | Medlemmer | Medlemmer | Søg | Indlæg Idag | Marker som læst | Bliv medlem | Kalender | Links |
![]() |
|
|
LinkBack | Tråd Valg | Søg i dette emne |
|
|
||||
|
||||
|
Hvor kan kan få en ordentlig vaske hanske i ordentlig kvalitet...
Min MC er åbentbart øm over for en alm vaskebrøste.... Og har fået læst mig frem til at det skulle være godt med sådan en vaskehanske.... Søger også en vandpistol eller hvad man kalder det som man kan sætte på vandslangen. Den skulle lave skum, så man først lige skummer MC´en ind for at løsne de værste skidt + at få sand og støv væk. Hvad bruger i til at tørre efter med? Synes ikke det vaskeskind er toppen.....
|
|
||||
|
||||
|
Fandt vist min Vaskehandske i Silvan eller også var det i ALDI
En "vandpistol" du monterer på haveslangen kan ikke lave skum, da der kommer vand ud af slangen, så ved ikke lige hvad du mener med det. Mht til tørring, bruger jeg et håndklæde, og derefter en gammel t-shirt.
|
|||
|
|||
|
Man tørrer ikke af, man blæser vandet væk med trykluft. De dråber der så evt. er tilbage tager med noget blødt køkkenrulle, og så skal den bare poleres.
Her er hvad jeg gør (punkterne 1-10) Moto Paint & Parts |
|
|
||||
|
||||
|
Citer:
Fandt lige denne Citer:
|
||||
|
||||
|
Citer:
|
||||
|
||||
|
Citer:
Hvorfor har jeg aldrig tænkt på det, så kan jeg bruge kompressoren til andet end at pumpe cykler og luftmadras :-) Noget som er meget nemmere, er da at fylde en spand med vand og vaskesæbe. Og så smøre cyklen ind i det med handsken
|
||||
|
||||
|
Citer:
Det jo ikke forsjov de har lavt en aftapningsventil i bunden af tanken og når du feks maler, så bruger man et vandudskiller system så der ikke kommer vand i lakken :)
|
||||
|
||||
|
Prøv og start din kompressor fyld den op med luft... Og så prøv at åbnen den aftapningsventil i bunden ;)
Nogen gange kan der godt ligge en del, hvis man bruger den meget....
|
||||
|
||||
|
Jeg har også hørt det med at tørre mc´en med trykluft, eller bruge det til at få vand ud af revner og sprækker. Jeg skal ikke gøre mig klog, men jeg tænker at det vel lige så godt kan gøre det omvendte - nemlig presse vandet ind i revner og samlinger..... ?
Jeg bruger det ikke, for jeg mener ikke det er nødvendigt. Jeg tørrer godt efter med en fin microfiber klud og det giver sagtens et resultat jeg er tilfreds med. |
|
|
||||
|
||||
|
Citer:
|
||||
|
||||
|
Naboen har godt nok en jeg kan låne lige så meget jeg vil, men jeg mener ikke at have behov for det :)
|
|
|
||||
|
||||
|
gør jeg så ikke ;-)
|
||||
|
||||
|
Jeg er jo udlært lastvognsmekaniker, jeg ved godt hvor meget lort og skidt der kan være i sådan et luftsystem på en gammel lorte spand... En lastvogn kører jo med trykluftbremser og affjedring ;)
|
||||
|
||||
|
Citer:
Men du lyder til at vide noget om lige præcis dette emne :-)
|
|||
|
|||
|
Citer:
|
|
|
||||
|
||||
|
Nu laver jeg dem ikke mere ;) Så det nok derfor :D
|
||||
|
||||
|
Citer:
Kunne jo godt være der var en klog mand/kvinde derude som lige kunne fortælle mig hvor jeg fik de basale ting :D
|
||||
|
||||
|
Så er det da vidst en "lorte"-kompressor. Høhø
Fangede i den? Slam=lort:4rofl::4rofl::4rofl: Jeg tror jeg smutter i seng, der kommer ikke mere fornuftigt fra mig i dag
|
||||
|
||||
|
Mht. vand i kompressoren, så kan man få en vandudskiller til et par 100kr.
Jeg bruger også trykluft til tørring af mc'en, dog tørre jeg lige efter med en microfiber klud.
| Tråd Valg | Søg i dette emne |
|
|