Motorcykel Forum DK
BLIV MEDLEM fb Marked mc nyheder mc billeder mc links



Gå tilbage   Motorcykel Forum DK > Teknik > Teknik

Like Tree2Synes godt om
  • 1 Skrevet af Orla Pedersen
  • 1 Skrevet af Rasve
Besvar
 
LinkBack Tråd Valg
  #1  
Gammel 26-05-2017, 23:36
Newbie
 
Medlem siden: Jun 2014
Indlæg: 11
Default Virago går skidt

Hej

Jeg er ved at få mit cafe racer projekt ud på vejen.
Der er tale om en Virago xv750 fra 83.
Inden jeg startede ombygningen, kørte jeg den til syn, og tilbage igen. Det er alt hvad jeg har prøvet. Men motoren virkede sund, og startede nemt.

Nu er mc'en så samlet igen, og de første prøve ture er tager. Dog er der lidt problemer.
Den trækker ikke ordentligt.
Når man giver gas er det som om den kvæles og skyder i udstødningen.
Den er meget skiftende i tomgang. Den kan stå i høje omdrejninger den ene gang, og ved næste kryds kan den være lige ved at dø.
Generelt falder den lidt langsomt i omdrejninger når man slipper gassen.

Alt dette blive mere udtalt når den bliver varm, og den går ret ofte ud ved tomgang.

Der er kommet nye tændrør, tændkabler og hætter.
Der er kommet et åbent K&N luftfilter fremfor den originale.

Jeg er ikke vandt til at køre luftkølede maskiner, så jeg har ikke nogen reference, men umiddelbart synes jeg den virker ret varm, allerede efter 5 km.

Er der nogen der har et godt bud?

På forhånd tak.!
Besvar med Citat
link
  #2  
Gammel 26-05-2017, 23:59
kjæhr's Avatar
Pro
 
Medlem siden: Jan 2011
Sted: Oddesund Nord, 7790 Thyholm
Alder: 59
Indlæg: 795
Billeder: 57
Default

ændring af luftfiltret, er mit gæt.

Kjæhr
Besvar med Citat
  #3  
Gammel 27-05-2017, 00:09
Jacob R's Avatar
Legend
 
Medlem siden: Mar 2013
Sted: Nykøbing F, Guldborgsund, Danmark
Alder: 34
Indlæg: 413
Default

Er karburatoren justeret og syncroniseret efter det har været skildt ad?

Det kan jo skyldes mange ting, men jeg ville personligt starte med at tjekke for falsk luft, og om blanding og synkronisering er i orden.
Besvar med Citat
  #4  
Gammel 27-05-2017, 09:07
Newbie
 
Medlem siden: Jun 2014
Indlæg: 11
Default

Hej
Ja, kan godt være det er luftfilteret. Jeg må prøve at sætte det originale på igen,'ogmaemom der er en forskel.

Motoren har kun været afmonteret stellet, ikke skildt ad, så det burde vel ikke
Ødelægge synkroniseringen?
Besvar med Citat
  #5  
Gammel 27-05-2017, 10:39
Jacob R's Avatar
Legend
 
Medlem siden: Mar 2013
Sted: Nykøbing F, Guldborgsund, Danmark
Alder: 34
Indlæg: 413
Default

Hvis du har sat åbne filtre på, så skal den dyses om, og justeres

Sendt fra min EVA-L09 med Tapatalk
Besvar med Citat
  #6  
Gammel 27-05-2017, 11:08
Newbie
 
Medlem siden: Jun 2014
Indlæg: 11
Default

Jeg prøver om det er det.
Men det er egentlig et erstatningsfilter der er lavet til at sidde i den originale kasse, som bare sidder direkte på!
Men det nemmeste er nok lige at finde det originale filter med kassen frem, og prøve.!
Besvar med Citat
  #7  
Gammel 28-05-2017, 13:59
Orla Pedersen's Avatar
Specialist
 
Medlem siden: Sep 2010
Sted: Himmerland
Indlæg: 1,156
Billeder: 41
Default

Citer:
Oprindeligt oprettet af Rasve Vis inddlæg
Jeg prøver om det er det.
Men det er egentlig et erstatningsfilter der er lavet til at sidde i den originale kasse, som bare sidder direkte på!
Men det nemmeste er nok lige at finde det originale filter med kassen frem, og prøve.!
Det er tæt på umuligt at få et godt resultat med et åbent luftfilter på de karburatorer "nyere" motorcykler er udstyret med. Karburatorerne er af typen "Constant Velocity", eller populært "vakuum-karburator". Typen er ekstremt følsom for turbolent luft i og omkring indsugningstragten, og de kan ikke rigtigt finde ud af at regulere hvis ikke luften først er "udglattet" i en luftfilterkasse. Faktisk kan små ændringer i selve luftfilterkassen gøre livet besværligt for cv-karburatorer.

Du kan skifte til "gammeldags" spjældkarburatorer, f.eks. DelOrto eller Amal, og få dem justeret ind ved en specialist, de fungerer med åbne tragte eller åbne filtre.
larsbo Synes godt om dette.
__________________
mvh. O. Pedersen www.tfv-org.dk
Besvar med Citat
  #8  
Gammel 28-05-2017, 22:01
Newbie
 
Medlem siden: Jun 2014
Indlæg: 11
Default

Citer:
Oprindeligt oprettet af Orla Pedersen Vis inddlæg
Det er tæt på umuligt at få et godt resultat med et åbent luftfilter på de karburatorer "nyere" motorcykler er udstyret med. Karburatorerne er af typen "Constant Velocity", eller populært "vakuum-karburator". Typen er ekstremt følsom for turbolent luft i og omkring indsugningstragten, og de kan ikke rigtigt finde ud af at regulere hvis ikke luften først er "udglattet" i en luftfilterkasse. Faktisk kan små ændringer i selve luftfilterkassen gøre livet besværligt for cv-karburatorer.

Du kan skifte til "gammeldags" spjældkarburatorer, f.eks. DelOrto eller Amal, og få dem justeret ind ved en specialist, de fungerer med åbne tragte eller åbne filtre.
Ja, det husker jeg egentlig godt at have hørt noget om.
Jeg har gået med tanken om at smide andre kurbarotere på, men i så fald bliver det tidligst næste vinter.

Imorgen prøver jeg med det originale luftfilter. Og har en stærk tiltro til det gør det bedre!
Besvar med Citat
  #9  
Gammel 30-05-2017, 08:19
Newbie
 
Medlem siden: Jun 2014
Indlæg: 11
Default

Med det originale luftfilter fungere det!
Jacob R Synes godt om dette.
Besvar med Citat
  #10  
Gammel 30-05-2017, 11:08
næstved's Avatar
Champion
 
Medlem siden: Sep 2014
Sted: Næstved
Alder: 48
Indlæg: 169
Default

Citer:
Oprindeligt oprettet af Rasve Vis inddlæg
Med det originale luftfilter fungere det!
Hurra for det, og samtidig tak til Orla Pedersen for at genopfriske vores viden om CV-karburatorer
Besvar med Citat
Besvar

Bookmarks

Tråd Valg


Ligende Emner
Emne emne starter Forum Besvarelser Indlæg
XV 535 Virago Kelh Yamaha 2 16-06-2015 16:08
Gammel olie - skidt? Trykpaa Teknik 16 22-04-2013 14:38
Skidt og møj!!! Kendan Generel Debat 17 14-06-2011 13:35
små sten/skidt i Cylinderen AndrewRR Teknik 50 28-07-2010 01:36
Multi-funktions-spejle til MC - godt eller skidt ? MOTO Generel Debat 12 26-02-2010 17:24


(21:05)