Motorcykel Forum DK
BLIV MEDLEM fb Marked mc nyheder mc billeder mc links

Gå tilbage   Motorcykel Forum DK > Teknik > Teknik > Tuning

Besvar

LinkBack Tråd Valg
Gammel 21-08-2013, 23:35
Newbie

Medlem siden: Feb 2010
Sted: hovedgård, horsens, danmark
Billeder: 2
Default Lambda måling

jeg har en Innovate LC-1 med en BOSH LSU 4.2 sensor til lambda måling. Sidste år døde sensoren og jeg købte en ny, som også er død nu efter meget kort brug. Nu er jeg så i tvivl om, det er sensoren der er skyld i fejlen eller det er controlleren der fx ikke forvarmer den rigtigt. Er der nogen der ved, hvordan jeg finder ud af det?

Et alternativ til at købe en ny sensor og prøve igen er at købe en ny controller. Innovate LC-1 er åbenbart ikke i produktion mere, men nu laver Innovate en LM-2. Er der nogen der har erfaring med den eller med en TechEdge 2J 9. Den sidste benytter en nyere type sensor LSU 4.9. Er der nogen fordel ved at vælge en LSU 4.9 sensor?

Jeg bruger lambda målingen som feed til min ECU, der kan kan opdatere sig selv med et nyt indsprøjtnings map beregnet ud fra målte lambda værdier. Jeg har lige sat nye topstykker og stempelringen sat på, og så vil gerne have generet et nyt insprøjtningsværdier.

Jeg ved godt det er et meget nørdet område, men der kunne jo være nogen der har bøvlet med noget lignende.

Svend
Besvar med Citat
link
Besvar

Bookmarks

Tråd Valg

Ligende Emner
Emne emne starter Forum Besvarelser Indlæg
O2 eliminator (fjernelse af lambda sonde) NilsT Tuning 0 03-04-2012 22:48
Vacum måling McSubbaras Teknik 4 05-03-2011 21:10

(00:29)