Motorcykel Forum DK
BLIV MEDLEM fb Marked mc nyheder mc billeder mc links

Gå tilbage   Motorcykel Forum DK > Teknik > Teknik > Styling

Like Tree1Synes godt om
  • 1 Skrevet af ochrs
Besvar

LinkBack Tråd Valg
Gammel 20-06-2015, 18:01
Dreamer

Medlem siden: Apr 2015
Default Rengøring af chrome

Hej

Jeg har lige købt mig en Yamaha XV 535 Virago, og der er masse af chrome som skal pudses. Så vil hører hvad i anbefaler man bruger? Tænkte selv at bruge autosol, men er i tvivl om det er for groft?

Mvh Michael
Besvar med Citat
link
Gammel 20-06-2015, 18:56
Champion

Medlem siden: Aug 2009
Sted: Fredericia
Alder: 65

Autosol er et udmærket middel til chrome, har stort set aldrig brugt andet

Ole
Gunner Synes godt om dette.
Besvar med Citat
Gammel 21-06-2015, 13:47
kjæhr's Avatar
Pro

Medlem siden: Jan 2011
Sted: Oddesund Nord, 7790 Thyholm
Alder: 59
Billeder: 57

Normal vedligehold af chrome, i min verden, består af vask med autoshampoo og aftørring med vaskeskind.
En, max to gange i sæsonen bruger jeg Autosol, et rigtig godt produkt, som forholdsvis hurtigt og nemt fjerner den lidt matte hinde der med tiden kommer på chrome.
Autosol har efter polering også i sig selv en beskyttende effekt, men jeg plejer også at give både chrome og lak en gang voks et par gange om året.
Et godt lille tip til fælgene hvor der nemt kan opstå rust i de mange kanter og kroge, efter vask og tørring kan du tage en klud med WD 40 og give fælgene en hurtig tur, efter min erfaring giver det en rigtig god bekskyttelse af fælgene.
Puds ikke mere end nødvendigt, for du har ret i at Autosol og lignende produkter har en slibende effekt, har selv en åbenbart billig eftermonteret chrome skygge på min forlygte, der er der sgu ikke meget chrome tilbage, hvorimod den originale chrome på min Honda, stadig lever i bedste velgående.
Tillykke med kværnen !

d.b.h.
Kjæhr
Besvar med Citat
Gammel 21-06-2015, 20:38
mriess's Avatar
Pro

Medlem siden: May 2010
Sted: Aabenraa
Alder: 58
Billeder: 9

Jeg har en Yamaha Midnightstar med masser af chrom som jeg pudser med et produkt der hedder Nevrdull det er vatsykker der er imprægneret med pudsemiddel det smøres på lader tørre og pudses af, virker fantastisk, og slider ikke på chromen, mit køber jeg hos Hein G. I Flensborg.
Besvar

Bookmarks

Tråd Valg

Ligende Emner
Emne emne starter Forum Besvarelser Indlæg
Chrome vedligehold TorbenF Generel Debat 3 25-11-2014 00:41
Rengøring af MC MOTO Generel Debat 34 29-12-2011 17:33
Chrome. kjæhr Teknik 5 02-02-2011 17:20

(03:31)