Motorcykel Forum DK
BLIV MEDLEM fb Marked mc nyheder mc billeder mc links

Gå tilbage   Motorcykel Forum DK > Teknik > Teknik > Hjelme

Besvar

LinkBack Tråd Valg
Gammel 01-11-2015, 11:47
Dreamer

Medlem siden: Jun 2015
Default Erfaringer med hjelmen Bandit Exx?

Hej folkens!

Jeg skal have købt en hjelm, og jeg overvejer kraftigt Bandit Exx modellen (Bandit EXX - Matsort), som er sikkerhedsgodkendt i Danmark.

Jeg ville lige høre, om der er nogen herinde, der har erfaringer med denne model? Hvordan er ventilationen og udsynet i hjelmen?

Hav en rigtig god dag!

Mvh Esben
Besvar med Citat
link
Gammel 01-11-2015, 19:38
Hansjorgen's Avatar
Champion

Medlem siden: Mar 2012
Sted: Mariager Nord Jyllan
Alder: 57
Billeder: 11

Ser fed ud, har fundet den her billiger og endnu billiger hvis du bruger koden FCMOTO15
Bandit EXX - FC-Moto Dansk
Besvar med Citat
Gammel 02-11-2015, 11:22
Newbie

Medlem siden: Sep 2014
Sted: Aarhus
Alder: 30

Udsynet er jo, som du selv kan se, ikke-eksisterende. Det er helt til grin hvordan den hjelm kan være godkendt. Fatter ikke hvorfor folk vil udsætte sig selv, eller andre, for sådan noget lort
Besvar med Citat
Gammel 02-11-2015, 19:59
Dreamer

Hej jakob, jeg synes det er svært at vurdere udsynet på billedet, personlige erfaringer er at foretrække. Netop derfor efterspørger jeg erfaringer.

Du giver kraftigt udtryk for din holdning om hjelmen, men har du reelt prøvet at køre med den?

Andre der vil dele ud af deres erfaringer?
Besvar med Citat
Gammel 02-11-2015, 21:08
Newbie

Medlem siden: Sep 2014
Sted: Aarhus
Alder: 30

Hej igen.. Helt ok at du synes det er svært at vurdere, det skulle ikke lyde nedgørende..

Jeg har ikke kørt med hjelmen, men stået med den i hånden..

Andre anerkendte mærker som Shoei, Arai, HJC m.fl. gør en stor sag i at fortælle om hvordan og hvorfor deres visirer er udformet som de er, og det er med god grund da stort udsyn og minimal forvrængning er noget vi godt kan lide.

Du er nok ikke i tvivl om min mening om den hjelm, eller folk der bruger den. Synes der findes massere af andre fede hjelme som samtidig er anvendelige, men nu kender jeg ikke til din stil og hvad du er ude efter..

Er selv helt tosset med min HJC RPHA+ og før den Shoei XR1100.. Næste hjelm bliver nok en Icon til når man skal ud og være drengerøv
Besvar med Citat
Gammel 04-11-2015, 11:38
Hansjorgen's Avatar
Champion

Medlem siden: Mar 2012
Sted: Mariager Nord Jyllan
Alder: 57
Billeder: 11
Default Fik min idag

Den har lige så godt udsyn som alle andre hjælme, da hovedet er godt fremme i hjælmen.
Men kors hvor den lille i Nr, jeg bruger normalt størelse M og der klemmer min gamle hjælm lidt (Shuberth C).
Så jeg bestilte da str L og men ønsker nu at det var str XL den ville havde passet ,så man også kunne bruge kindpuderne i hjelmen.
Har ikke prøve kørt tur, med den indnu.
Besvar med Citat
Gammel 04-11-2015, 20:49
Dreamer

Hej igen, tak for input begge to! Har i mellemtiden prøvet en HJC FG17, som både virkede fornuftig og ser ret godt ud i matsort - jeg tror det bliver den i første omgang :-)
Besvar med Citat
Besvar

Bookmarks

Søgeord
bandit, bandit exx, hjelm

Tråd Valg

Ligende Emner
Emne emne starter Forum Besvarelser Indlæg
headset til hjelmen SimontheS Generel Debat 1 16-03-2012 19:08
Solbrille i hjelmen. Det skal man ha' Pacman Hjelme 37 07-07-2011 22:21
Hvordan man slipper for hjelmen Player Hunter Generel Debat 83 12-04-2011 18:59
Earplugs/hovedtelefoner til iPod under hjelmen BerntHertz Hjelme 26 27-05-2010 11:54
Paniiik.. Hveps inde i hjelmen Mcf.dk Generel Debat 24 23-05-2010 12:27

(04:36)