Motorcykel Forum DK
BLIV MEDLEM fb Marked mc nyheder mc billeder mc links

Gå tilbage   Motorcykel Forum DK > Teknik > Teknik > Hjelme

Besvar

LinkBack Tråd Valg
Gammel 12-06-2015, 22:47
Rookie

Medlem siden: Sep 2011
Sted: Slagelse
Alder: 38
Default Hjelm - lille skal-størrelse?

Jeg skal have en ny hjelm. Jeg ønsker dog en lille skal-størrelse. Det er utrolig svært at finde info på Google. Er der nogle, der ved, hvor man kan få hjelme med små skal-størrelser? Og gerne med indbyggede solbriller i. Ved godt man ikke kan få det hele, men det er super rart.

Og ja....jeg ved godt at sikkerheden kommer først, men jeg synes, man ligner en idiot, når man ikke er så høj og tager en kæmpe hjelm på.
Besvar med Citat
link
Gammel 12-06-2015, 23:24
Legend

Medlem siden: Jul 2012
Sted: Esbjerg

Nogle af mine (offroad)hjelme, skifter skal-størrelse, ved en bestemt størrelse af hjelmen, f.eks er S, M og L en "lille/almindelig" skalstørrelse, mens XL og XXl er større.

Det varier sikkert fra hjelm til hjelm, og 2 hjelme af samme størrelse, fra forskellige mærker, eller bare forskellige modeller, er ikke nødvendigtvis lige store udvendigt.

Find en hjelm du kan li', og vælg så den.
Besvar med Citat
Gammel 13-06-2015, 08:48
TNL's Avatar
TNL TNL er offline
Great

Medlem siden: May 2012
Billeder: 3

SHOEI North America | GT-Air
Besvar med Citat
Gammel 13-06-2015, 14:34
Legend

Medlem siden: Mar 2011
Sted: Randers NV
Alder: 40
Default Are you kidding?

Citer:
Oprindeligt oprettet af TNL Vis inddlæg
Den er jo enorm. Har den selv og er rigtig godt tilfreds. Største minus er størrelsen.
Gammel 13-06-2015, 15:53
Spec's Avatar
Master

Medlem siden: Aug 2010
Sted: København NV
Alder: 41

En ting er hvad du selv synes om dit udseende med hjelm på. En anden ting er hvad andre synes. Personligt synes jeg ikke at "små" M´cister ser underlige eller grimme ud med en almindelig hjelm på når de kører, og jeg kender da også et par "små".
Det ser først grimt ud hvis du ikke har den rigtige jakke på, med beskyttelse som gør dig lidt bredere.
Konklusion:
Hvis du er lille med det rigtige udstyr, er du blot en flot fyr på en mc.
Hvis du derimod kører på en lille mc uden så meget pondus og kun har T-shirt på... Ja så ligner du nok en slikkepind.
Gammel 13-06-2015, 21:30
TNL's Avatar
TNL TNL er offline
Great

Medlem siden: May 2012
Billeder: 3

Citer:
Oprindeligt oprettet af Trykpaa Vis inddlæg
Den er jo enorm. Har den selv og er rigtig godt tilfreds. Største minus er størrelsen.
Den findes i 3 skald størrelser - uden at jeg skal kloge i hvor store de er... So no - not kidding
Besvar med Citat
Gammel 15-06-2015, 08:30
Rookie

Citer:
Oprindeligt oprettet af Trykpaa Vis inddlæg
Hvilken størrelse har du? For ja...de findes i 3 skal-størrelser, kan jeg se. Jeg så review af den på youtube. Tilsyneladende sidder visiret pænt godt fast og man skal flå i det for at få det op. Er det osse sådan på den hjelm?

Citer:
Oprindeligt oprettet af Spec Vis inddlæg
En ting er hvad du selv synes om dit udseende med hjelm på. En anden ting er hvad andre synes. Personligt synes jeg ikke at "små" M´cister ser underlige eller grimme ud med en almindelig hjelm på når de kører, og jeg kender da også et par "små".
Det ser først grimt ud hvis du ikke har den rigtige jakke på, med beskyttelse som gør dig lidt bredere.
Konklusion:
Hvis du er lille med det rigtige udstyr, er du blot en flot fyr på en mc.
Hvis du derimod kører på en lille mc uden så meget pondus og kun har T-shirt på... Ja så ligner du nok en slikkepind.
Det kan der selvfølgelig være noget om, men jeg synes osse at andre ser mærkelige ud, hvis hjelmen er for stor. Jeg kører både med og uden udstyr om sommeren. Og jeg synes i den grad, at jeg selv gør det. Især med T-shirt og shorts om sommeren...det er klart.

Men 1.000 tak for svar. Er der nogle steder, hvor de har rigtig mange hjelme på Sjælland? Selvfølgelig gerne Shoei GT Air osse :-)
Besvar med Citat
Gammel 15-06-2015, 14:02
Legend

Medlem siden: Mar 2011
Sted: Randers NV
Alder: 40

Min er str. 59. Den er meget større end min Schuberth S2.

Visiret virker ok, men kan kun åbnes med venstre hånd, hvilket er mega irriterende når man holder stille. Den har en god aerodynamik - betydeligt mere støjsvag en Schuberth, men den trækker noget mere vind (pga størrelsen?).

Jeg ved ikke hvad grunden til fokus på skalstørrelsen er, men hvis det bare er forfængelighed synes jeg det er bekymrende. Der er så mange andre faktorer der skal passe at udseendet må være sekundært for at finde den rette hjelm.
Jeg har tænkt over i hvor stor udstrækning en stor hjelm er et problem for sikkerheden. Lander man på overkroppen skal der jo helst være plads til kysen uden at nakken skal bøjes for meget.
Gammel 16-06-2015, 19:44
Rookie

Det er selvfølgelig pga forfængelighed. Det er klart, men jeg vil aldrig gå på kompromis med sikkerheden. Men det har skal-størrelsen jo intet at gøre med. Ellers var de jo ikke CE-godkendt.
Besvar med Citat
Besvar

Bookmarks

Tråd Valg

Ligende Emner
Emne emne starter Forum Besvarelser Indlæg
Skal størrelse! Kitty Hjelme 10 18-10-2012 22:30
Ny hjelm men skal køre langt russer60 Hjelme 5 06-09-2012 15:00
Skal vi arrangere et lille race? Niklas Motorsport 6 28-08-2011 10:03
mc hjelm, hvad for en skal jeg vælge mollymolly Hjelme 1 25-08-2011 18:28
Ny hjelm, hvad skal man vælge? Lasse... Hjelme 3 07-07-2011 10:26

(04:34)