Motorcykel Forum DK
BLIV MEDLEM fb Marked fb Forum mc nyheder mc billeder mc links

Gå tilbage   Motorcykel Forum DK > Teknik > Teknik > Reservedele

Besvar

LinkBack Tråd Valg
Gammel 15-07-2016, 19:37
Henrikbc's Avatar
Newbie

Medlem siden: Jun 2011
Sted: Aalborg
Default Honda cbr 600 f2 koblingsgreb

Hej med jer. Vores problem er at kones mc er bygget om til en lidt mere touring cykel, sænket så hun kan nå jorden, touring styr så hun sidder mere oprejst osv.Problemet er at hun døjer med at nå koblingsgrebet fordi hun har korte finger. Kan man få et andet greb så grebet kommer tættere på men har samme udkobling. Kan ikke rigtig finde noget og håber lidt på jeres hjælp. På forhånd tak.
Mvh
Henrik og Margit
Besvar med Citat
link
Gammel 15-07-2016, 19:56
Kox Kox er offline
Pro

Medlem siden: Apr 2011
Sted: Herlev
Billeder: 44

The2wheels.com har jeg handlet ved med godt resultat.
Bevares, det er ikke Pazzo-kvalitet, men uovertruffent til prisen.

Edit: Jeg har haft 5-6 sæt af dem her til 3 forskellige cykler. Har passet som Hans i Grete: http://www.the2wheels.com/index.php?...product_id=641
Besvar med Citat
Gammel 15-07-2016, 20:58
Cool

Medlem siden: Sep 2010
Sted: Århus

Har selv gode erfaringer med greb fra v-trec: V-Trec Brake + Clutch Lever Set short / long Honda CBR 600 F 88-07
Gammel 18-07-2016, 12:01
Champion

Medlem siden: Jan 2010
Sted: Haderslev

Jeg har selv ombygget min CBR 600, så den nu har superbike styr. Jeg skiftede koblings/bremse greb ud med nogle justerbare så det blev nemmere og nå. Jeg valgte en short version, hvilket ikke kan anbefales, hvis man ikke har fingerkræfter til det, da koblingen bliver lidt strammer af det.

Hvilket produkt du vælger er op til pengepungen.

Jeg har måttet skifte koblingskabel ud til et længere et, som jeg har kortet lidt ned, da det originale var lige kort nok efter ombygningen, selvom jeg flyttede på det. Ved fuldt styr udslag, trak det i kablet så det også trak i koblingen. Så tjek lige at det ikke også sker for jer.
Besvar med Citat
Gammel 19-07-2016, 21:20
Henrikbc's Avatar
Newbie

Medlem siden: Jun 2011
Sted: Aalborg

Tak for svarene. Men kones touring styr er ikke som det originale, det har en anden hælding og er ligesom kommet tættere på hende. Du skal også have den samme udveksling ellers går det galt med at udkoble.Kan godt se det er lidt svært at forklare. De greb i forslår med de justerebare kan du juster længere ud men ikke ind som jeg kan se det. Men måske jeg ikke forstår det.
Besvar med Citat
Gammel 20-07-2016, 08:33
Champion

Medlem siden: Jan 2010
Sted: Haderslev

De greb jeg har monteret, de flytter sig indad, når jeg justere på dem. Mener dem jeg har er med 6 trin, så man kan finde det bedste punkt.

Jeg valgte short versionen, så jeg ikke fik bøvl med at de ramte spejlene, men det betyder at man skal bruge flere fingerkræfter, så dem skal I undgå.

Superbike styret jeg har nu kan også justeres, så jeg kan vælge at sidde mere ret op eller ligge lidt fremover. Det var derfor jeg valgte den løsning. En CBR600 kan man ikke ændre sidde stilling på med Clipons, hvis man ikke skifter til en helt anden løsning. LSL har lavet deres, så man kun piller clipons af og de erstattes af en holder som fylder de samme som en clipon. I de 2 enheder sætter man så et styr istedet for. Dermed slipper jeg for at skifte topbroen.

Hvis du kender en Honda CBF600 eller CB600 Hornet, så ligner styret lidt det jeg har nu.

Det er ikke så racer agtig, men jeg sidder bedre, og jeg vil ikke af med min CBR, for det kører den for godt til :)
Besvar med Citat
Besvar

Bookmarks

Tråd Valg

Ligende Emner
Emne emne starter Forum Besvarelser Indlæg
Skifte bremse- og koblingsgreb Trykpaa Styling 5 10-10-2014 00:59
Justerbart koblingsgreb? KozmoNaut Reservedele 5 23-05-2012 18:19
Nyt koblingsgreb til Yamaha XJ 650 jesperrud Reservedele 3 06-01-2012 12:37

(06:32)