Motorcykel Forum DK
BLIV MEDLEM fb Marked mc nyheder mc billeder mc links

Gå tilbage   Motorcykel Forum DK > Teknik > Teknik > Reservedele

Besvar

LinkBack Tråd Valg
Gammel 03-10-2016, 13:31
TorbenF's Avatar
Rookie

Medlem siden: Aug 2014
Sted: Herning
Alder: 49
Default Kawasaki er-5 sæde

Mit sæde er den lave model (fåes i både en høj og en lav) og den passer ikke til mig. Er der nogen der skulle have et højt/normalt sæde til en er-5 og evt. ønsker at bytte til et lavt. Forskellen er tilsyneladende højden på polstringen.
Besvar med Citat
link
Gammel 13-02-2017, 21:40
Dreamer

Medlem siden: Nov 2015
Sted: Kolding

Jeg har ikke noget selv, men har tidligere haft held med at finde noget hos dem her. Kvaliteten må du dog selv vurdere, da den kan variere...
Gammel 15-02-2017, 10:02
næstved's Avatar
Champion

Medlem siden: Sep 2014
Sted: Næstved
Alder: 48

Nu ved jeg ikke om spørgsmålet stadig er gyldigt, da Torben F startede tråden for flere måneder siden - Men hvis den stadig er, vil jeg gerne anbefale at gå hele vejen og investere i et specialbygget sæde fra eksempelvis BAGSTER eller anden sædepolster. De fleste danske autosæde byggere laver også MC-Sæder.
Personligt er det første jeg skifter på en ny MC sædet da jeg er i en alder hvor jeg sætter pris på at sidde godt og så løfter det også MC'ens udseende væsentligt. Jeg kører Honda Crosstourer og har haft den originale sædebund sendt til BAGSTER for at lave et lækkert sæde med tråd og "navn" i Honda'ens farve - Derudover har jeg et Touratech long distance touring sæde, som jeg bruger på længere ture.
Det koster lidt, men hæver efter min mening køreoplevelsen og udseendet til et helt nyt niveau.
Besvar med Citat
Gammel 16-02-2017, 14:18
TorbenF's Avatar
Rookie

Medlem siden: Aug 2014
Sted: Herning
Alder: 49

Problemet er ikke så aktuelt mere, da jeg har besluttet at sælge min er-5, da jeg generelt ønsker mig noget andet. Men omkring det at skifte sæde ud, så kan det sagtens blive aktuelt på den næste mc, da jeg vist har lidt svært ved at finde noget jeg kan holde ud at sidde på i længere tid. Næstved, hvor ligger prislejet for at få lavet et sæde hos Bagster. Jeg har set almindelige mc med såkaldt komfortsæde, og det ser godt ud, så det kan sagtens være vejen frem for mig.
Besvar med Citat
Gammel 16-02-2017, 21:20
næstved's Avatar
Champion

Medlem siden: Sep 2014
Sted: Næstved
Alder: 48

Hej Torben,
Prisen afhænger af om du vil have gel-indlæg, sædevarme, brodering, ændre højden, speciel skum med mere.
Foreslår at du checker "KB Motorservice" i Skive's hjemmeside da de er en af de danske forhandlere, og der er en udmærket beskrivelse af projektet/prisliste under fanen MC-TILBEHØR/SÆDER på deres hjemmeside.
Det er let, da du bare designer sædet selv eller i samarbejde med forretningen og afleverer det til forretningen der så tager sig af resten, men husk også på at de fleste danske autopolstere også kan lave et MC-sæde som du vil have det.
BAGSTER er et Fransk firma og laver et virkeligt flot produkt.
Besvar med Citat
Besvar

Bookmarks

Tråd Valg

Ligende Emner
Emne emne starter Forum Besvarelser Indlæg
Nyt sæde til min mc nicolai b Styling 1 26-07-2015 15:52
Nyt sæde ? CJV Teknik 1 18-05-2014 21:06
Sæde til VFR 800 A Tommy Hansen Reservedele 2 19-12-2013 05:40
Sæde til Kawasaki ZZR1400 Fazer Teknik 0 01-08-2010 15:28
nyt sæde Freddy Reservedele 6 13-10-2009 20:05

(03:17)