Motorcykel Forum DK
fb marked køb & salg opret annonce mc nyheder mc billeder mc links mceventyr

Gå tilbage   Motorcykel Forum DK > Fritid > Træf & Ture > MC Ferie

Like Tree94Synes godt om
Besvar
 
LinkBack Tråd Valg Søg i dette emne
  #1  
Gammel 03-09-2012, 18:45
Kox Kox er online nu
Master
 
Medlem siden: Apr 2011
Sted: Herlev
Indlæg: 614
Billeder: 29
Default Ardennerne - Baton Rouge 2012 - Et røvhuls beretning

Som det ses i denne tråd Er du frisk på mc ferie i uge 35? +- søger Charles deltagere til en MC tur i uge 35 +/-. Det var lidt halværgerlig timing da jeg I samme periode havde planlagt tur til Harzen med en god kollega.
Kollegaen gik desværre ned med rygproblemer og således var vejen næsten banet for deltagelse i Charles tur alligevel. Charles og Co ville gerne have mig med og et par hjælpsomme kolleger tog nogle af mine vagter og der var så alligevel dømt benzin og Leffe.

I mellemtiden havde de 3 andre deltagere lagt sig fast på at:
- turen skulle gå til Baton Rouge i Ardennerne i det østlige Belgien
- Afgang mandag morgen uge 35
- Tom P hjem fredag eller lørdag
- Charles og Panzerrocket videre en uge mere
- planlægningsmøde og aftensmad for planlægning og kemicheck hos Panzerrocket 19/8

Alle ovenstående punkter kunne jeg bifalde med hjemtur sammen med Tom.

PanzerRocket havde gjort grillen klar en søndag aften og vi mødtes hos ham. Snakken gik lystigt og der var ikke umiddelbart problemer med kemien. Også det praktiske med køremåde, rute o.l. blev hurtigt aftalt.
Mødetid kl. 06:00 færgehavnen i Rødby. Afgang fra Avedøretilkørslen for Copenhagen Chapter kl. 04:30. Panzerrocket skulle lave en GPS rute med motorvej til Lübeck og små veje derfra til Vielsalm i Belgien. Turen derned skulle således bides over i 2 og overnatning ville vi finde når vi ikke gad køre mere.

Stemningsbillede fra Grillaften:


Vi skiltes fra Panzerrocket med en god mavefornemmelse, forårsaget både af god mad og godt selskab. Nu kunne det kun gå for langsomt med at blive mandag morgen.

Ugen gik med at få det sidste på plads, olieskift, check af dæk (nogle brugte mindre tid på denne disciplin end andreJ, mere herom senere), smøring af støvler og dragt samt opfyldning af Scottoiler. Tiden slæbte sig af sted… Om søndagen blev taskerne pakket og det sidste gjort klar.

Sjældent er jeg glad for at stå ud af den varme seng om morgenen, men mandag morgen hvor vækkeuret var stillet til 3:40 vågnede jeg 10 minutter før tid og udbrød YES! og nærmest fløj ud af sengen.
Tøjet på, spænde taskerne på ciklen og AFSTED! Jeg var endda i så god tid at der var tid til endnu et dæktrykcheck på den nærliggende station.

Turklar MC:


Der var fløjten og nynnen for turen var nu så småt i gang. Jeg fik fyldt samme tryk i for- og baghjul men opdagede fejlen så snart jeg satte i gang. Retur og rette op på fejlen.
Afsted til mødestedet.

Panzerrocket var allerede kommet og Charles ankom samtidigt med mig. Klokken skrev 04:20, dvs. samling på tropperne 10 min før tid. Fantastisk. En hurtig high-5 og ønske hinanden en fantastisk tur og af sted det gik.
Jeg var parkeret forrest i minikolonnen og da jeg nok mente at kunne finde til Rødby stak jeg fra land og kørte mod syd med de andre 2 i hælene.
Det virkede som om jeg havde hele 1. Panzer Batalion i ryggen. Den store BMW havde et lygtesæt som kunne gøre en svensk midthalvfemser rallybil bleg af misundelse. Faktisk blev jeg de første mange gange jeg skiftede vognbane forskrækket da jeg kiggede over skulderen – der var så meget lys på vejen og dens sider at jeg troede at jeg havde overset en overhalende bil. Der kom også et enkelt blink eller 2 fra modkørende bilerJ Om Charles’ var bag Panzerrocket havde jeg fra min oplyste position ingen mulighed for at skelne.

Turen skred så friskt frem at vi ankom tidligere end vi havde aftalt med Tom. Efter at have bødet stolte 380 hårdt skatteplagede danske kroner for at køre ind i det forjættede land bag bommene ventede vi 5 minutter inden Tom også ankom. Da vi kørte frem i bås 1 og steg af cyklerne for at hilse på Tom bemærkede jeg at han havde en blind passager.
Der hang noget fjerkræ og dinglede fra venstre sidekåbe. Desværre havde kræet ikke nøjedes med at slå sig selv ihjel, men havde stukket hele sit hoved igennem kåben. Ud over flængen ved hovedet var kåben flækket et par andre steder. Det lugtede fælt af ny kåbe og Toms humør dykkede forståeligt nok et par grader mens han måtte skære kræet løs med en kniv.

Blind passager:


Jo Kræets hoved kom helt igennem:


Der skæres under kyndig vejledning:

Ombord på færgen blev morgenmaden indtaget. Efter en hurtig indre diskussion blev jeg enig med mig selv om at det ikke var for tidligt på dagen til en colaJ Tom ryddede cigaretrationerne og så var det allerede tid til at køre af færgen igen. Nu var turen sådan rigtigt i gang.

Det første stykke til Lübeck gik af Autobahn. I Lübeck kørte vi gennem byen og holdt det første af mange tankstop i udkanten af byen.
Nu lå de små hyggelige veje og ventede lige for næsen af os. FEDT!

Et sted i Nordtyskland:


Vejret var helt perfekt og det Schleswig-Holstein’ske landskab susede forbi os. Der var ikke de vilde svingudfordringer, men ufatteligt smukt var det. Tom især synes der var for få sving, men der var det store væg-til-væg grin og sang bag mit visir.
Frokosten blev indtaget på kro i omegnen af Celle. Jeg valgte Gullasch og trak Charles med i faldet – det var virkeligt ikke ret godt. Hvad vi skulle have valgt var Schnitzel som Panzerrocket og Tom fik, det fik virkeligt vandet frem i mundvigene.
Snakken gik stadig lystigt omkring bordet som vi langsomt lærte hinanden bedre at kende – jeg var nu helt sikker på at jeg kunne holde turen ud med de øvrige deltagereJ

Stemning (endnu inden Charles og jeg havde smagt retten):


Efter frokost var Panzerrocket’s GPS låst på Louis MegaStore i Hannover – på min opfordring. Jeg havde virkeligt brug for regntøj da det gamle i den grad stod til udskiftning – det lod sig kun montere under megen sveden og forbandelser. Som det senere skulle vise sig blev der god brug for regntøjet…
Det er virkeligt en oplevelse at træde ind i dette MC-udstyrets mekka. En fed fed og kæmpestor butik. Også servicen er i top – de fleste danske forhandlere kunne sagtens aflure et trick eller flere.
Jeg fik under mange flabede kommentarer valgt et regnsæt indeholdende adskillige X’er i størrelsesbetegnelsen samt et par andre småting og turen kunne gå videre.

Turen rundt om Hannover og gennem eftermiddagsmylderet gik relativt gelinde og snart var vi på vej igen guidet som før af Panzerrocket og det tyske Kraftwerk. Det må alligevel være rart at suse hen over asfalten på sådan en luksusliner. Musik og det hele. Er sikker på at jeg flere gange hørte Celine Dion-toner komme ud af højttalerne selv om Panzerrocket skyndte sig at skrue lidt ned når vi nærmede os og i øvrigt hårdnakket benægtede overhovedet at være i besiddelse af slige tonerJ

Vejene blev tiltagene mere svingende og humøret var i top hele eftermiddagen. Pauser blev holdt ca. 1 gang pr. halvanden time både af hensyn til den tissetrængende (mig) og de rygetrængende samt benstræk og alm. Bullshit.

Ved 19-tiden begyndte vi så småt at holde udkig efter et spise-/overnatningssted. Undervejs så vi et skilt som viste mod gasthaus og kørte derhen. Desværre havde de ikke åben for overnatning så vi måtte videre.
Men oh ak og ve, Hondaen (min) ville ikke starte – som i helt død… Efter mange eder og forbandelser fandt jeg ud af at der var problemer med senderen til at afstille tyverialarmen. Af det kan man lære at hvis noget ikke er monteret ab fabrik af Hr. Honda skal man lade være. Tyverialarmen fortsatte med at drille på hele turen, men jeg lærte ret hurtigt hvordan den skulle takles. Men jeg tror den ryger næste gang kåberne skal af. Gider simpelthen ikke stå midt ude i ingenting med sådan en elektronisk dims der driller. Vil tro de fleste tyve har højere mål end en noget bedaget VFR.
Spyball alarm for resten til salg:-)

Vi blev enige om at fortsætte ad den planlagte rute og finde overnatning efterhånden som muligheden opstod i stedet for at finde et overnatningssted vha. GPS’en som måske også var lukket.
Snart kom vi da også til en lidt større by efter området, Bad Wünnenberg, hvis nogen skulle være lokalkendte. Panzerrocket opdagede en bæverding og jeg gik ind og spurgte på overnatning. Manden bag baren viste os 100m hen ad hovedgaden til et hotel. Panzerrocket forsvandt ind for at spørge på pladser og kom efter nogen tid retur med beskeden om at hotellet var fuldt booket men også med detaljeret beskrivelse på hvordan vi fandt til Hotel Tannenhof som oven i købet havde 2 ledige dobbeltværelser og en åben restaurant.

Vi fandt hotellet uden problemer og de havde som lovet 2 værelser a 107 penge pr. stk. inkl. morgenmad og garage til at stille motorcyklerne i. Perfekt!
Vi fordelte os efter tilfældighedernes princip på værelserne, Charles skulle have fornøjelsen at vågne op med, som det første at beskue mit ansigt. Der var bred enighed om at bad kunne vente til om morgenen. Øl og mad havde nu langt langt højere prioritet end finesse.
Triptraptræsko sad vi, iført sure tæer og ditto armhuler, på hotellets restaurant på balkon med udsigt over byens dal og den nedgående aftensol.

Jeg valgte belært af frokosterfaringerne Schnitzel mit extra Pommes. Igen trak jeg Charles med i faldet – det var virkeligt ikke ret godt. Til gengæld var der ikke ret mange pommes selv om vi begge bestilte ekstra. Øllet var til gengæld rigeligt og velsmagende. Stakkels servitrice siger jeg bare, men hun tog det nu pænt selv om der til sidst, så småt var ved at være røde prikker øverst på hendes kinder, men da var det også ved at være sengetid for os…

Mens servitricen kunne lide Panzerrocket:


Min værelseskammerat:


Godnat:


På Tom og Panzerrockets værelse blev der uddelt Whisky fra sidstnævntes medbragte flaske. Jeg kunne endnu engang konstatere at jeg ikke er fan.
Næste dag skulle starte med et velundt bad og morgenmad kl. 07:00 og afgang kl. ca. 08. Mættet af dagens indtryk valgte jeg derfor at bevæge mig mod sengen og efter tandbørstning faldt jeg næsten øjeblikkeligt i søvn med et stort smil på læben og glade tanker.

Lidet kunne jeg vide hvad der ville ske den følgende dag…
grauballe, -K1-, Henning H og 9 andre Synes godt om dette.
Besvar med Citat
link
  #2  
Gammel 03-09-2012, 18:55
-K1-'s Avatar
Specialist
 
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Jahrhaus Nord
Alder: 37
Indlæg: 7,740
Billeder: 10
Default

Citer:
Er sikker på at jeg flere gange hørte Celine Dion-toner komme ud af højttalerne selv om Panzerrocket skyndte sig at skrue lidt ned når vi nærmede os og i øvrigt hårdnakket benægtede overhovedet at være i besiddelse af slige toner
:griner::griner::griner:

God historie, med sjove bemærkninger. Glæder mig til videre læsning
__________________
Fight, Blod, Sved, Tårer!! - Sudare Pro Communi Causa -
Besvar med Citat
  #3  
Gammel 03-09-2012, 19:02
Legend
 
Medlem siden: Mar 2009
Sted: Østjylland
Indlæg: 458
Billeder: 1
Default

Underholdende beskrivelse af, hvad der her i første afsnit, virker som en sjov drengerøvstur. Men der er en del af billederne jeg ikke kan se - ved ikke om det er min elendige internetforbindelse eller noget ander det driller?

Iøvrigt bør man i Tyskland holde sig fra alt andet end simple retter som Currywurst mit Pommes eller Bratkartoffeln. Retter, som det er svært at lave forkert. Øllene er dog for det meste altid fremragende:-)

Ser frem til næste afsnit - hvis du ellers planlægger at skrive flere:-)
Besvar med Citat
  #4  
Gammel 03-09-2012, 19:15
Prins Peter's Avatar
Specialist
 
Medlem siden: Mar 2009
Sted: SydVestJylland, hovedstaden i Eventyrets land, Oksbøl
Alder: 60
Indlæg: 2,970
Billeder: 106
Send en besked over Skype™ til Prins Peter
Default

Ja endelig, la os få noget mere beretning fra hvad jeg tror var en rigtig fin tur *s*
__________________
bmwR1200GSdriver

www.mc-eventyristen - altid et besøg værd
Besvar med Citat
  #5  
Gammel 03-09-2012, 20:04
Don T's Avatar
Specialist
 
Medlem siden: Mar 2009
Sted: Østjylland - bor for tiden på Sydsjælland.
Alder: 41
Indlæg: 3,070
Billeder: 3
Default

Super godt skrevet - jeg glæder mig til forsættelsen.

PS. Selvfølgelig havde Tom Whisky i bagagen :griner:
__________________
www.bike-addict.dk - Suzuki V-Strom DL650AL2
Besvar med Citat
  #6  
Gammel 03-09-2012, 20:19
Martin J's Avatar
Master
 
Medlem siden: Feb 2012
Sted: Thisted kommune
Alder: 36
Indlæg: 582
Default

Sådan Kox, fedt fortalt!!!
Glæder mig til at læse mere
__________________
Suzuki v-strom 650 - 2005
Besvar med Citat
  #7  
Gammel 03-09-2012, 21:04
Tom P's Avatar
Specialist
 
Medlem siden: Dec 2010
Sted: Jerslev S
Alder: 45
Indlæg: 1,551
Billeder: 17
Default

Citer:
Oprindeligt oprettet af Fedtegreven Vis inddlæg

Iøvrigt bør man i Tyskland holde sig fra alt andet end simple retter som Currywurst mit Pommes eller Bratkartoffeln. Retter, som det er svært at lave forkert. Øllene er dog for det meste altid fremragende:-)
Citer:
Oprindeligt oprettet af Don T Vis inddlæg

PS. Selvfølgelig havde Tom Whisky i bagagen :griner:
Se der tager I begge en lille smule fejl

For det første troede jeg også, at currywurst ville være et sikkert hit efter hundredevis af kilometers hjemtur i silende regn.
Men det lykkedes altså alligevel at få opstøvet et ualmindeligt dårligt eksemplar af retten kort før den danske grænse. Well, jeg blev dog nogenlunde mæt, men måtte altså efterlade en tredjedel af den ækle spise på talerkenen.

For det andet så har jeg vist fundet lidt af en åndsfælle i Panzerrocket Han stod i hvert fald i rigeligt grad for whisky forsyningerne - og ikke nok med det. Han medbragte lige præcis den whisky, som jeg selv ville have valgt til turen
__________________
When life throws you a curve… lean into it!
Besvar med Citat
  #8  
Gammel 03-09-2012, 21:14
Kendan's Avatar
Specialist
 
Medlem siden: Aug 2010
Sted: Arnum sdr. Jylland
Alder: 47
Indlæg: 2,560
Billeder: 55
Default

Fin fortælling...

Jeg sidder rigtig og smager maden og mærker vejret....

Glæder mig til fortsættelsen
__________________
Mvh Ken
Besvar med Citat
  #9  
Gammel 03-09-2012, 22:03
Don T's Avatar
Specialist
 
Medlem siden: Mar 2009
Sted: Østjylland - bor for tiden på Sydsjælland.
Alder: 41
Indlæg: 3,070
Billeder: 3
Default

Citer:
Oprindeligt oprettet af Tom P Vis inddlæg
Han medbragte lige præcis den whisky, som jeg selv ville have valgt til turen
Det skulle vel ikke være en flaske Glenfiddich
__________________
www.bike-addict.dk - Suzuki V-Strom DL650AL2
Besvar med Citat
  #10  
Gammel 03-09-2012, 22:09
Legend
 
Medlem siden: Sep 2011
Sted: KBH
Alder: 42
Indlæg: 250
Default

Citer:
Oprindeligt oprettet af Don T Vis inddlæg
Det skulle vel ikke være en flaske Glenfiddich
Det har du helt ret i :griner:

Og den var god
Besvar med Citat
  #11  
Gammel 03-09-2012, 22:14
panzerrocket's Avatar
Champion
 
Medlem siden: Apr 2012
Sted: Amager
Indlæg: 193
Default

[QUOTE=-K1-;162176]:griner::griner::griner:

God historie, med sjove bemærkninger. Glæder mig til videre læsning [/QUOTE
__________________
Whatever you ride, where ever you ride - just ride
Besvar med Citat
  #12  
Gammel 03-09-2012, 22:15
panzerrocket's Avatar
Champion
 
Medlem siden: Apr 2012
Sted: Amager
Indlæg: 193
Default

Hov, derfik jeg vist lavet noget der ikke fungerer så godt...
__________________
Whatever you ride, where ever you ride - just ride
Besvar med Citat
  #13  
Gammel 03-09-2012, 22:18
panzerrocket's Avatar
Champion
 
Medlem siden: Apr 2012
Sted: Amager
Indlæg: 193
Default

Anyway, Celin Dion -eller hvad hun nu hedder, man skal sgu lægge ryg til meget, bare fordi man ser lidt godt ud...:griner:
Godt skrevet Kox, dejligt at se turen gennem dine øjne og med din begejstring.
Glæder mig til resten
__________________
Whatever you ride, where ever you ride - just ride
Besvar med Citat
  #14  
Gammel 04-09-2012, 03:41
Kox Kox er online nu
Master
 
Medlem siden: Apr 2011
Sted: Herlev
Indlæg: 614
Billeder: 29
Default Hotel Tannenhof - Baton Rouge

Dag 2: Bad Wünnenberg – Vielsalm

Jeg havde inden afgang hjemmefra lovet mig selv at tage en masse billeder fra turen, desværre er jeg ikke så god til at få taget så mange som jeg gerne ville, så det bliver måske lidt teksttungt…

Frisk og nogenlunde veludhvilet slog jeg øjnene op kl 06:30 efter en god nats søvn. Vågnede en enkelt gang til en tissepause i løbet af natten og en enkelt gang pga. en mærkelig drøm om muh'ende køer – da jeg vågnede lidt mere fortsatte køerne, det viste sig bare at være Charles der snorkede…

Jeg begyndte så småt at pakke mens Charles skyllede gonader, hvorefter vi byttede. Vi indtog morgenbordet klokken præcist 7. Whisky-holdet så en anelse mere klatøjede ud end jeg følte mig, men humøret var højt og appetitten ligeså. Kvaliteten af morgenbordet var heldigvis adskillige klasser over aftensmaden.

Med fyldt sæk og humør fik vi trukket motorcyklerne af garagen og spændt oppakningen på plads og betaling blev ordnet med kromutter.
8:10 var vi klar til afgang.
Første dag kørte Panzerrocket forrest og Charles bagest. Tom og jeg skiftedes til at være hhv. 2. og 3. Dette mønster fortsatte fra starten af dag 2. hvor jeg startede som 3-er.

En halv times tid inde på dagens etape tager vi 3 forreste en stribe biler ned ad en længere bakke. Jeg kan se i spejlet at Charles ikke kan nå med rundt, så han bliver klogeligt mellem bilerne. Efter bakken er der et blødt ca. 150°-sving og efter endnu lidt nedkørsel et venstresving.
Vi har aftalt at køre svenskermodel, så når vi ændrer retning venter vi. Jeg er klar over at Charles er sat lidt tilbage og holder lige efter venstresvinget i byen. Foran ser jeg at Tom og Panzerrocket gør det samme.
Der går et lille minut og jeg undrer mig over hvor Charles bliver af. Heldigvis gør ingen af de biler der passerer tegn bagud, så jeg er rimeligt fortrøstningsfuld på at der er en simpel forklaring. Da Charles ikke dukker op med de næste biler gør jeg tegn til Tom og Panzerrocket om at jeg kører tilbage og kigger.
Efterhånden som jeg kører bliver jeg mere og mere bekymret og ganske rigtigt i den bløde kurve står Charles. Min første tanke er: ”Pyha han står op!” straks efterfulgt af ”PIS – han må være styrtet”. Jeg kan se at han tager sig til gashåndledet. Jeg får bakset min MC til stop og stiller det lammeste spørgsmål der findes: ”Er du OK?”. Gu’ fanden er han da ikke ok når han står dér og motorcyklen ligger vredet sammen nede i grøften.
Men Charles må være gjort af et særligt stof for an eksploderer ikke ud i ansigtet på mig. Faktisk er han bemærkelsesværdigt rolig og afklaret. Jeg havde råbt og skreget og sparket til ting i samme situation (det er prøvet, så jeg ved det).
Panzerrocket og Tom kommer til, Panzer er førstehjælper og forsøger at vurdere skaderne på Charles mens Tom og jeg klør os i håret og forsøger at finde ud af hvordan vi får bakset 200kg motorcykel ud af en let fugtig grøft.
Vi får efter en mandfolkepræstation under adskillige eder og forbandelser bøvlet motorcyklen op af grøften og forsøger at vurdere skaderne. Umiddelbart er der ”kun” tale om kosmetiske skader, men der er en del af dem.
Charles er stadig lidt rystet så jeg tilbyder at trille en tur for ham for at forsøge at vurdere om motorcyklen kan køre videre. Både for at hjælpe, men også fordi jeg aldrig har prøvet en CBR600RR. Den er sikkert et fint stykke isenkram, men fysisk alt alt for lille til en voksen mand. Den startede fint og i første forsøg. Da jeg endelig havde fået knækket fødderne på plads på fodhvilerne, var den første tanke at den da er lidt halv sløv sådan en spand. Så nærmere den sig 8000 omdrejninger, WHOA! Så skete der ting og sager… Pga. den lille fysiske størrelse af maskinen bliver det nok det tætteste jeg kommer på at køre et flyvende tæppe.
Nå, hvorom alting er rystede styr og forende en del over ca. 80 km/t.

Hvorfor jeg har valgt at tage billede af spejlene, men ikke resten må stå hen i det uvisse:


Tilbage til de øvrige igen. Charles klagede stadig over smerter i håndledet og det ene knæ og lignede bestemt ikke lige en der skulle køre MC de næste 10minutter.
Vi blev enige om at køre på hospitalet. Charles bag på det tyske panzer og Tom med dem. Jeg blev tilbage ved Charles’ MC. Planen var at Tom og Panzerrocket skulle køre tilbage til mig på Panzerrockets MC hvorefter Tom skulle køre Charles MC til hospitalet. På den måde kunne vi samle tropperne og materiellet.

Ventetiden brugte jeg på at gaffe skaderne på CBR’en ind og vurdere dem endnu engang. Bagagen skulle også monteres igen.
Da vi alle kom retur til hospitalet var den nedslående melding at armen var brækket og der måske skulle opereres med det samme… FUCK! Heldigvis kunne han nøjes med gips og en yderligere undersøgelse hjemme i Danmark en uge senere.
Udover det umiddelbart nedslående i at armen er brækket og det ligeså indlysende at ferien er forbi for Charles var der en masse praktiske ting der skulle ordnes.
Charles tog det igen oppefra og ned – imponerende! Han virkede mest af alt ked af at spilde vores tid…
Hjemrejse blev arrangeret for MC og taxa bestilt til et nærliggende rejsebureau hvor Charles ville ordne hjemrejsen. Det mest nødvendige blev pakket i en lille taske som kunne håndteres med en arm og vi fik sagt pænt farvel. Ikke uden et stik af dårlig samvittighed må jeg indrømme, men alligevel svært at se hvad vi skulle have gjort anderledes.

Da Charles var kørt i Taxaen holdt vi råd. Vi var forsinket ca. 4 timer i forhold til planen og det ville blive snert at nå Vielsalm inden mørkets frembrud. Vi besluttede at gøre forsøget og skære ned på pauserne.
Humøret var godt nok dalet adskillige grader og jeg faldt i staver og reflekterede over hvor kort der kan være fra ekstase til noget der er meget langt fra.
Efterhånden blev humøret dog langsomt bedre, vejret og vejene var lige i øjet. Efterhånden som vi nærmede os Ruhr-distriktet blev der korte og kortere mellem landsbyerne og det blev tydeligt at vi nærmede os tættere befolkede egne. Også trafikken blev tæt og træls.

Frokosten blev indtaget på en Imbiss (Tysk for snask) og bidrog ikke til nogen kulinarisk oplevelse. Men det var godt for os øvrige at få snakket formiddagens oplevelser igennem i ro.

Efter Bonn holdt vi pause ved Rhinen og Lorelei-klippen. Tom duperede mig med at fortælle sagnet. Jeg var dog skeptisk, men da Panzerrocket, som (ganske vist på en billig baggrund) turens historieekspert, fortalte næsten enslydende historie var jeg overbevist.

Jeg tror dog alligevel de snydt mig lidt, i hvert fald med stedet, jf. nedenstående kort ligger Lorelei-klippen syd for Koblenz og jeg mener ganske bestemt vi passerede nord om… D’herrer: Forklaring udbedes:-)

Den falske klippe:


Den rigtige placering:
Loreley, Rhein-Lahn-Kreis, Deutschland - Google Maps

Vi kørte lidt mod syd fra den formodentligt falske Lorelei-klippe og tog en færge over Rhinen. En kort og flot tur.

Venter på færgen:


Herefter gik turen gennem Eiffel-området. Det er bestemt endnu et besøg værd. Gode veje og smukt landskab.¨
Vi tankede lige op ad Nürburgring og stod et kvarterstid og glanede langs hegnet. Det lignede en broget forsamling af sportsvogne og almindelige gadebiler blandet med ditto motorcykler. Det så pænt vildt ud og der var nogle der kørte endda rigtigt hurtigt!

Tysken spiser åbenbart kl. 18, for derefter var vejene næsten fri for trafik og vi fløj af sted. Jeg husker ikke andet end gode veje, sving og smukt landskab.

Langt om længe kørte vi over den belgisk-tyske grænse. Man kan ikke sige at vejenes kvalitet blev bedre. Faktisk er vejenes generelle stand i hvert fald på de mindre veje væsentligt dårligere end vi kender dem herhjemme. Det lader belgierne til at have en relativ pragmatisk tilgang til. De sætter blot et skilt op: ”Route Degradé 3km” hvorefter der kommer et nyt skilt. Det er formentligt billigere på den måde end at reparere dem…

Den sidste halve time inden ankomst til Baton Rouge måtte vi køre i tiltagende mørke, men tilsvarende stor var glæden da de trætte rejsende ved 21-tiden ankom til BR. Garagen var lukket af, men Tom er jo stedkendt så han fandt lynhurtigt om i haven hvor vi blev budt velkommen af Ben og Het.
De holdt selskab for 4 hjemvendte Hollændere som havde købt Royal Enfield motorcykler i Indien og kørt dem hjem over 16.000km. I det lys blegnede vores præstation jo en kende, men mange af dem havde hørt om danskerne og vi blev budt velkomne også her.
Desværre var der flere mennesker end Het havde troet og endnu mere desværre havde de spist mere end hun havde forudset. Men hvis vi lige ville nyde en øl og have tålmodighed i et kvarterstid ville hun bikse noget sammen til os. Det blev til kartofler og kjøtbullar ala det man kender fra Ikea, men på en eller anden måde smagte disse bare meget bedre:-)
I det hele taget er både Baton Rouge, men især Ben og Het virkelig et besøg værd og de får min absolut største anbefaling!

Efter et par øl var jeg klar til at putte i seng. Tom og Panzerrocket skulle ”bare lige” have en enkelt whiskey at falde i søvn på inde på værelset… Da de den første time havde vækket mig et par gange og jeg samtidigt skulle lade vandet må jeg have set tilpas knotten ud for de fortrak til et andet sted til min udelte tilfredshed. Desværre valgte de to herrer at slå sig ned lige uden for sovesalen hvor det lå 15 mand m/k og sov:-)

Resten af natten sov jeg som en sten og blev vækket kl. 8:30. Perfekt timet da morgenmaden på BR normalt indtages kl 9

Fortsættelse følger.
Henning H, Don T, Fedtegreven og 6 andre Synes godt om dette.
Besvar med Citat
  #15  
Gammel 04-09-2012, 04:12
Højby84's Avatar
Champion
 
Medlem siden: Aug 2011
Sted: Solrød strand
Indlæg: 163
Billeder: 12
Send en besked over MSN til Højby84 Send en besked over Skype™ til Højby84
Default

Kanon læsning, ser frem til fortsættelsen
Besvar med Citat
  #16  
Gammel 04-09-2012, 09:18
Harley's Avatar
Champion
 
Medlem siden: Jan 2009
Sted: Kbh
Indlæg: 194
Default

super super godt :-)
Besvar med Citat
  #17  
Gammel 04-09-2012, 10:23
Don T's Avatar
Specialist
 
Medlem siden: Mar 2009
Sted: Østjylland - bor for tiden på Sydsjælland.
Alder: 41
Indlæg: 3,070
Billeder: 3
Default Rig på tekst men ikke teksttungt.

Citer:
Oprindeligt oprettet af Kox Vis inddlæg
Jeg havde inden afgang hjemmefra lovet mig selv at tage en masse billeder fra turen, desværre er jeg ikke så god til at få taget så mange som jeg gerne ville, så det bliver måske lidt teksttungt…
Hatten af for dine evner som forfatter/historiefortæller.

Din beretning er uden tvivl en af de bedst komponerede og formulerede på MCF overhovedet!
Du har et farverigt og godt afstemt sprog der gør læsningen til en fornøjelse - jeg glæder mig virkelig til at læse resten.

Ærgerligt med Charles styrt, men noget man uundgåeligt oplever fra tid til anden, hvis man ofte tager på tur med kammeraterne. det virker som om både Charles og I andre håndterede situationen fint - "shit happens but life goes on...".

Jeg vil desuden give dig helt ret i, at Baton Rouge er en perle og noget ud over det sædvanlige.
Kox Synes godt om dette.
__________________
www.bike-addict.dk - Suzuki V-Strom DL650AL2
Besvar med Citat
  #18  
Gammel 04-09-2012, 10:29
Tom P's Avatar
Specialist
 
Medlem siden: Dec 2010
Sted: Jerslev S
Alder: 45
Indlæg: 1,551
Billeder: 17
Default

Citer:
Oprindeligt oprettet af Don T Vis inddlæg
Det skulle vel ikke være en flaske Glenfiddich
Spot on, Don T En 12 års Glenfiddich - vi fandt ovenikøbet ud af at sådan en kun koster 150,- kr. på tankstationerne i Luxembourg
Don T og panzerrocket Synes godt om dette.
__________________
When life throws you a curve… lean into it!
Besvar med Citat
  #19  
Gammel 04-09-2012, 10:40
Legend
 
Medlem siden: Sep 2011
Sted: KBH
Alder: 42
Indlæg: 250
Default

QUOTE"en mærkelig drøm om muh'ende køer – da jeg vågnede lidt mere fortsatte køerne, det viste sig bare at være Charles der snorkede…"QUOTE

Du glemte da vist lige at nævne at de køer græssede på en mark, hvor savværket også holdt natåbent
Don T, Kendan, Kox og 1 andre Synes godt om dette.
Besvar med Citat
  #20  
Gammel 04-09-2012, 11:36
Mr. Carlsberg's Avatar
Champion
 
Medlem siden: Sep 2010
Sted: Skovlunde
Indlæg: 233
Billeder: 11
Send en besked over Skype™ til Mr. Carlsberg
Default

Skøn læsning, og skrevet med en fin humor. Selvfølgelig træls med det styrt, men håber at arm og maskine er i bedring.

Sidder jo her på jobbet og får helt lyst til en kold fadbasse, og en whiskey on the rocks

Glæder mig til fortsættelsen.

PS. Har efterhånden fundet ud af, at når man er på tur med Tom P skal man huske at have en fornuftig portion hovedpinepiller med i oppakningen. (her skulle så have været en whiskey drikkende smiley)
Don T, Tom P, Kox og 1 andre Synes godt om dette.
__________________
............................DOWNLOAD ERROR
Besvar med Citat
  #21  
Gammel 04-09-2012, 14:56
Kox Kox er online nu
Master
 
Medlem siden: Apr 2011
Sted: Herlev
Indlæg: 614
Billeder: 29
Default

Tak for de meget meget pæne ord!

Det er faktisk ret fedt at sidde på nattevagt og skrive frit fra hukommelsen - på den måde genopleves turen og en masse allerede halvglemte detaljer kommer frem i lyset (eller mørket:-))

Citer:
Oprindeligt oprettet af Charles Vis inddlæg
QUOTE"en mærkelig drøm om muh'ende køer – da jeg vågnede lidt mere fortsatte køerne, det viste sig bare at være Charles der snorkede…"QUOTE

Du glemte da vist lige at nævne at de køer græssede på en mark, hvor savværket også holdt natåbent
Nej det glemte jeg skam ikke - men da jeg jo er fortælleren udelod jeg det let og behændigt:griner:
DrDäne og Charles Synes godt om dette.
Besvar med Citat
  #22  
Gammel 05-09-2012, 02:15
Kox Kox er online nu
Master
 
Medlem siden: Apr 2011
Sted: Herlev
Indlæg: 614
Billeder: 29
Default Dag 3 - Baton Rouge - kampvogne - Baton Rouge

Jeg vågnede som tidligere nævnt da Tom og Panzerrocket begydte at mosle rundt v. 8:30 – tiden. Det passede lige med at lade en omgang morgenurin og endnu en vask af gonaderne.

Præcist kl. 9 indtog vi morgenbordet. Synes godt nok der var et par anstrengte blikke fra de øvrige gæster, men jeg tænkte ikke nærmere over det på det tidspunkt. Jeg havde endnu ikke hørt at whisky-holdet havde valgt at slå lejr lige uden for sovesalen den halve nat og min samvittighed var således ren som nyfalden sne:griner:
Morgenbordet var der bestemt ikke noget at udsætte på. Lune croissanter, blødkogte æg, juice og kaffe/the. Dertil brød og forskelligt pålæg.
Vi havde fået taget mødommen dagen før, så at sige, så der var bred enighed om at dagen i dag ikke behøvede at være helt så lang som gårsdagen.

Tom og Panzerrocket havde set et turforslag på Baton Rouges’ hjemmeside – en rundtur mellem forskellige kampvogne/kanoner fra 2. verdenskrig.

Hjemmesiden << Motorherberg Baton Rouge >> leverede endda waypoints til GPS’en så der var enighed om at det var et godt udgangspunkt for dagens tur.

Her ses waypoints’ne (jeg er dog sikker på at vores rute afveg en en del – mere senere):



Panzerrockets GPS valgte at gå ned, så Tom kørte forrest resten af dagen.

Vi startede dog med at holde en pause inden vi kom til den første kampvogn. Det var ved byen Trois-Ponts, som jf. mit skolefranske betyder noget hen ad ”Tre Broer”. Jeg så kun den ene af de påståede 3, men det virkede helt sikkert som et skønt sted. Panzerrocket ville på en lille vandring og se det vandfald vi kunne høre fra restauranten. Det projekt var han dog ene om. Tom og jeg nøjedes med en Cola og udsigten fra restaurantens terrasse:



Videre det gik. Pludselig inde i en mindre by satte Tom farten ned og sad og kiggede mere og mere ned på GPS’en. Som dagen skred frem lærte vi at det som hovedregel betød at vi allerede var kørt forbi waypointet:griner: Også her var vi kommet for langt. Efter en U-vending fandt vi hurtigt den eftersøgte kampvogn – vi var alle sammen kørt lige forbi den, og særligt skjult var den altså ikke kunne vi nu konstatere…

Der var indrettet et lille museum ved kampvognen. Jeg er som den opmærksomme læser måsker har bemærket ikke historieinteresseret, som i overhovedet ikke, så for mig var det rigeligt at trippe en tur rundt om kampvognen og så ellers sætte mig på en bænk i solen og bare nye dens varme stråler, feriestemning og tanker om alt og især ingenting.

Da Tom og Panzerrocket var klar til at køre videre kørte vi ret hurtigt fra alfarvej – en lille grusvej forbi et par villaer blev hurtigt afløst af en lille grussti uden villaer. Jeg tænkte at ”Ja, ok, så står der 10 tons stål ude i skoven – det tager vi med”
Det var faktisk skønt og smukt var det. Der var heller ikke de voldsomme tekniske udfordringer. Vi holdt en lille pause for at nyde solen og stemningen:



Efter pausen blev vejen lidt mindre og vi mødte en lukket bom. Her burde vi nok have tænkt tanken: ”Hmmmm mon det her er helt rigtigt?”. Det gjorde vi selvfølgeligt ikke. Panzerrocket checkede bommen, som kunne åbnes uden brug af værktøj, det er jo nærmest en invitation…
Straks efter ledet kom vi til et T-kryds. Vi kunne vælge højre eller venstre. Hvorfor Tom som havde GPS’en valgte at køre til venstre når ruten gik til højre fik jeg for resten aldrig spurgt om
Nu var det nok vi for alvor skulle have spurgt os selv: ”Hmmmm mon dog…” for ”vejens” kvalitet blev nu hastigt ringere og ringere og smallere og mere fedtet. Endnu et par U-vendinger og single tracks blev det også til...
... Fast forward! Efter ca. 1 time kom vi pludselig ud på en vej igen. Kampsvedende, især Panzerrocket efter at have tumlet ca. 400kg ekvipage rundt i mudderet. Ved et rent Guds under havde ingen af os lagt maskinen ned, jeg ved at jeg var tæt på at miste kontrollen adskillige gange.
Tom holdt lige stille længe nok til at fjerne markeringen i GPS’ens ”Insister på at bruge de allermindste mudrede jordveje hvis overhovedet muligt”…
Kort efter returneringen til civilisationen holdt vi tankstop og jeg købte en omgang cola til holdet. Panzerrocket havde i mellemtiden lånt højtryksrenser af autoværkstedet ved siden af, så maskinerne lige kunne få vasket det værste mudder af.

Ved 13-tiden holdt vi frokost. Oplevelsen har ikke sat sig i hukommelsen overhovedet, så mit bud er at det ikke har været den store kulinariske oplevelse, når man tænker på hvilke elendigheder fra turen gennem Tyskland som ellers står knivskarpt i erindringen:eek:
Edit: Og så kom jeg sgu alligevel i tanker om det. Vi sad på en lille restaurant lige op ad en vej og jeg fik pizza, som egentligt var ok. Desværre var der noget byggearbejde i gang, så vi havde en gummiged til at holde os vågne gennem det meste af måltidet…

Som dagen skred frem blev interessen for kampvognene mindre, selv hos ”de” historielærde. Nogle af dem var også i en noget sølle forfatning. Kampvognene altså.
Hvad værre var, sad jeg med en tiltagende fornemmelse op ad dagen, af at vi ikke fik det maksimale ud af potentialet i området rent køremæssigt. Jeg havde forestillet mig at køre en masse mindre veje og sving og op og ned. Men meget af dagen var på lidt større veje (bortset fra seancen beskrevet tidligere forstås). Da jeg luftede tanken for de øvrige var de enige med mig. Turen fra hjemmesiden var som jeg forstod det kun waypoints hvor GPS’en så fandt ud af resten. Vi kunne nok have fået nogle sjovere veje hvis vi manuelt havde planlagt ruten. Vi var dog alle matte fra morgenstunden og fik det ikke gjort.
På den anden side er der mere tid til at nyde landskabet når man ikke hele tiden er udfordret, af ikke at køre ud over en bjergside. Og der er bestemt masser af landskab at nyde i Ardennerne.
På et tidspunkt holdt vi hvil langs L’Ourthe floden i byen La Roche-en-Ardenne. Det var fanme skønt. Tom var ved at blive scoret af et par efter enhver skala meget lidt tiltalende kvinder på (ud)kanten af den fødedygtige alder. Tom trak klogelig ”No habla…”-kortet og slap uberørt, men dog chokeret, væk

Billede fra turen: 3 Mal Panzer:


På et tidspunkt holdt vi hvil i en lille park lavet omkring en kanon i byen Cherain og vi mødte en af de indfødte som havde været i Danmark for snart mange år siden. Han havde været i København på Christiania (surprice!) og havde været tidligt sexuelt aktiv (Det sidste gik helt klart under TMI – Too Much Information).
Jeg var på den lokale kirkegård at bunkre vand til Panzerrocket og jeg, selvfølgelig valgte jeg at gå mod uret rundt om kirken, hvorefter jeg fandt vandhanen på nærmeste hjørne hvis jeg var gået den anden vej rundt. Vandet var dog køligt og velsmagende.

Tilbage på Baton Rouge var der god tid til afslapning, planlægning af torsdagens kongeetape og at lære værtsparret bedre at kende. Ben og Het er virkeligt søde mennesker og meget lette at tale med. Selvfølgeligt driver de stedet for at tjene til dagen og vejen, men det virker som om de gør det lige så meget for fornøjelsens skyld. Vi var de eneste gæster og de havde god tid. Ben satte sig sammen med os og spiste aftensmad. Stew som smagte som vor mor ville have lavet den.
Hver gang nogen af os var lidt til den flabede side eller ikke kunne spise op blev der lige sat en opvasketjans i banken hos Het – vi skulle vist være blevet nogle uger for at betale hele gælden på dén konto
Torsdag skulle den have hele armen med sving og op og ned. Het havde et par indspark og vi fik planlagt noget der lignede en succes ned over Luxembourg og retur. I bund og grund valgte vi de veje der var flest krøller på. Tom huskede fra sidste år at der var gode veje i landet og Panzerrocket manglede et hak i skæftet derfra. Planen var lagt! Det er dog ikke altid det går helt som præsten prædiker - mere herom senere...
Ellers gik aftenen med en flok øl og Skype med tøserne derhjemme. Der er udmærket internetforbindelse fra baren og terrassen (og toilettet på 1. sal hvis der skulle være andre lokumssurfere end mig). På et tidspunkt bestilte jeg en ”Radler” som er halvt sprite og halvt pilsner. Ben kendte ikke dén delikatesse og udbrød ”Are you Gay?” For de der synes at det lyder som en ækel blanding, så er det det måske også, men for en sukkergris som undertegnede tager det lige lidt af bitterheden af øllet og lidt af sødmen af Spriten. Jeg er ret vild med blandingen men er klar over at jeg står temmelig alene.

Jeg gik lidt opløftet i seng ved 23-tiden og husker det som om det også galt whiskeyholdet, men jeg kan sagtens have taget fejl.

Søvnen kom næsten øjeblikkeligt efter endnu en god dag…
grauballe, -K1-, Henning H og 10 andre Synes godt om dette.
Besvar med Citat
  #23  
Gammel 05-09-2012, 07:11
Rexman's Avatar
Specialist
 
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Aalborg
Alder: 38
Indlæg: 1,470
Billeder: 33
Send en besked over ICQ til Rexman
Default

Hatten af for din fortælleteknik og malende beskrivelse. Jeg sidder og kigger efter dias-fremviseren for med alle de billeder i mit hoved må de være kommet et eller andet sted fra.
__________________
Rexman - Suzuki GS500e '99. "Draco dormiens nunquam titillandus"
Besvar med Citat
  #24  
Gammel 05-09-2012, 12:24
Tom P's Avatar
Specialist
 
Medlem siden: Dec 2010
Sted: Jerslev S
Alder: 45
Indlæg: 1,551
Billeder: 17
Default

Det er skønt at genopleve turen gennem din beretning og billeder, Kox. Meen lige episoden med de to 'sexbomber' havde jeg ikke behøvet at blive mindet om :eek:
__________________
When life throws you a curve… lean into it!
Besvar med Citat
  #25  
Gammel 05-09-2012, 12:42
Legend
 
Medlem siden: Sep 2011
Sted: KBH
Alder: 42
Indlæg: 250
Default

Citer:
Oprindeligt oprettet af Tom P Vis inddlæg
Det er skønt at genopleve turen gennem din beretning og billeder, Kox. Meen lige episoden med de to 'sexbomber' havde jeg ikke behøvet at blive mindet om :eek:
Nu huskede du vel at udveksle kontakt information

hehe
Besvar med Citat
Besvar

Bookmarks

Tråd Valg Søg i dette emne
Søg i dette emne:

Udvidet Søgning


LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://www.motorcykelforum.dk/forum/f51/ardennerne-baton-rouge-2012-et-rovhuls-beretning-19883/
Oprettet af For Type Dato
The Ardennes and Germany - Page 4 - ADVrider This thread Refback 29-10-2012 21:28
The Ardennes and Germany - Page 4 - ADVrider This thread Refback 14-09-2012 21:14
The Ardennes and Germany - Page 4 - ADVrider This thread Refback 14-09-2012 11:47

Ligende Emner
Emne emne starter Forum Besvarelser Indlæg
Nordkapp 2012 - En Elefants Beretning El Dudeness MC Ferie 90 04-07-2013 16:12
Off Road Rumænien 2012 - en Elefants beretning El Dudeness MC Ferie 158 29-06-2012 13:50
Motorcykeleventyr.dk på tur i Eifel/Ardennerne Søren A Generel Debat 2 29-07-2011 00:48


(23:54)