|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Bliv medlem | mc nyheder | mc marked | mc billeder | mc links | mceventyr | top 100 |
|
|||||||
| Startsiden | Forumoversigt | Medlemmer | Medlemmer | Søg | Indlæg Idag | Marker som læst | Bliv medlem | Kalender | Links |
28Synes godt om
![]() |
|
|
LinkBack | Tråd Valg | Søg i dette emne |
|
|
||||
|
||||
|
Citer:
Det er jo ikke erfaringer, men holdninger og dem tror jeg ikke at der blev spurgt efter!
|
| Sponsored Links |
|
|
||||
|
||||
|
Arh, de to indlæg forstyrrer vist ikke så meget. Nu skal det jo ikke blive for besværligt at skrive indlæg i mcf.
|
||||
|
||||
|
Citer:
|
|
|
||||
|
||||
|
Citer:
Citer:
![]() Bl.a. kunne det være Niklas fik lyst til at ændre på sin beslutning (hvis der altså er taget en beslutning om at trille mc op på toget?) fordi der kommer noget frem omkring at køre selv, som han ikke lige selv havde tænkt/forestillet/drømt om
|
|
|
|||
|
|||
|
Vi, min søn og jeg, kørte Hamborg - Narbonne med autotog ca 1700 km - 22 timer i den dyreste kupe kun til os to med ejet bad og toilet, det var rart. 2 mand & 2 stk. MC. Det kostede 1,75 kr pr km. pr. MC. Det kan man regne ud på mange måder, jeg tænkte 75 øre til benzin, så er der andre omkostninger ved at køre MC + "hotel" m. morgenmad og vinen + vand da vi ankom til kupeen var også behageligt, så jeg betaler gerne 1 kr pr km for at side og spise - drikke og ikke side på MC på autobahn i 1700 km. I år vil jeg se noget af Tyskland uden for toget, på landevejen. God tur i 2012. Mvh Finn
|
|
|
||||
|
||||
|
Citer:
Jeg kunne også godt tænke mig en ferietur i Pyrenæerne og her kunne autozug være et alternativ. Ikke så meget pga. Tysklands autobahn, men mere fordi man skal betale (en hel del) for at køre på de franske motorveje. Og så kan man jo lige så godt betale til autozugen, hvor man får en skiftespors shaker med i prisen ![]() Og hvis man så kan nøjes med at køre på "gedevognsklasse" (læs den billige liggevogn), så begynder det at hænge sammen økonomisk fordi det er en lang distance. Ifølge autoroutes.fr koster det €110 at køre de 755 km motorvej fra Mulhous til Narbonne, så det får jo autozug til at ligne ugens tilbud hos Leasy Peter
|
|
|
|||
|
|||
|
Ifølge Mapsource er hurtigste rute incl. betalingsmotorvej 1573 km og hurtigste rute excl. betalingsmotorvej 1672 km, og der løber altid lidt ekstra på, så de 1700 km er gode nok, hvis man ikke vil betale motorvejsafgift.
|
|
|
||||
|
||||
|
Citer:
Så det tror jeg også de er her. Men nu vælter regnskabet jo heller ikke af den grund Det som var min pointe er, at pga. de heavy franske motorvejsafgifter, er autozug en økonomisk gevinst hvis man skal en tur til pyrenæerne.
|
|
|
|||
|
|||
|
Ja jeg er villig til at betale for at kunne køre frisk videre, vi kørte nordspanien, ned gennem Portugal, et ophold ca 200 km syd for Lisabon på 9 dage og retur syd om Madrid til Andora (2 dage) og videre til Narbonne, ialt 4 uger i Spanien og Portugal. Det var en tur ( 2008 ) vi sent glemmer og jeg tager turen igen om et par år.
|
|
|
||||
|
||||
|
I Sommer tog junior, jeg og min kæreste turen ned til Narbonne. Derfra kørte vi til Cannes, hvor vi havde lånt en lejlighed. Derefter kørte vi Akpes Maritime tynde en uges tid, inden vi kørte til Allessandria i Italien og krøb på toget hjem. Det var ikke noget ilde arrangement. Da vi ankom til Hamburg, kunne vi endda nå at komme med til bakkelukning samme aften:-)
Det havde jeg nok ikke orket uden biltog:-)
|
|||
|
|||
|
Jeg har været med toget tre år i træk og der har jeg været ret tilfreds med. Vi plejer at ankomme semi-tidligt, som vi gør til alting, så vi plejer at tage i Louis o.l. eller få noget godt mad. Ventetiden ved toget er ikke slem, vejret har været med os og folk er flinke at snakke med.
Der bliver skrevet at man spilder en dag i et tog. Det er jeg ikke enig i. Toget plejer at køre omkring 21-tiden, så inden man er plads og lige faldet til, kan man lægge sig til at sove. Så om man sover på et "zimmerfrei" i Tyskland eller i et tog, så er tiden næsten lige spildt, man kommer trodsalt fremad i toget. Men jo, det kan da helt sikkert være interessant at køre ned gennem Tyskland, men der er sgu' så mange andre steder, jeg hellere vil bruge min ferie. Vi tager igen i år biltoget til München, men regner med at turen tilbage bliver op af den franske kyst og så ellers med vandet på venstre hånd hele vejen hjem. Sent from my HTC Legend using Tapatalk |
|
|
|||
|
|||
|
Hej
Efter mange år med turen ned og retur på den tyske betonstier, så valgte jeg for en del år siden toget, da feriedagene ikke rakte. Det blev nattoget til München og nåede vest for Rom ved 20-tiden samme dag. Og ligeså retur. Alene går det OK, men man skal ofre en køje og så ørepropper, for toget stopper altså nogle steder og sjovt nok, så er højttalerne altid lige uden for vinduet hvor en Dysker forklarer, at man ikke kan stå om bord... Jeg gjorde det af tidshensyn et par gange og så for et par år siden tog fruen og jeg så luksusudgaven med to-personers sovevogn... DET gør vi ikke. Skal det være, så skal det være überluksusudgaven, der er to soverum slået sammen. For ellers med tøj, støvler og hjelme er det ikke plads til enten at sidde eller ligge. For når sengene er slået ned, kan man ikke sidde.... Nå, men ellers er det en dyrere rejseform, men man undgår Autobahn, hvis man ikke har dage nok til at trille på Bundesstrasserne, som er fedt, men også dyrt (I overnatning, mad og drikke...;-))) Altså: Erfaringen siger: God til at spare tid, men kan være en støjende og rokkende oplevelse. Et forslag: Tag toget den ene vej, og hvis I synes det er ok, så er det ikke sindssygt meget dyrere at købe returen "dernede". Mvh Stup( Alias Niels Hansen) Nu med kædetræk.... XJR 1300 og kardanen XS1100S på efterløn... |
|
|
|||
|
|||
|
....ups, glemte noget: Bagagen. Man (DB) vil helst ikke se bagage udelukkende med elastikstropper, så hav enten noget snor med eller de der spændebåndsting. Tanktaske med magnet kan ikke holde til trykket fra de modkørende tog, men ellers sidder normale gode tasker fint fast. Men som sagt min erfaring: DB folkene ser helst et eller andet ekstra rundt om det hele.
Man kan også ved at spørge pænt låne et par af "deres" spændestropper... Mvh Stup |
|
|
||||
|
||||
|
Ingen kører vel med tung bagage bag (fører)sædet kun fastgjort med elastikker? – i tilfælde af et frontalt sammenstød ville det være noget af en hammer at få dunket i ryggen, IMHO...
|
|
|
||||
|
||||
|
Citer:
![]() 15-20 kg bagage kontra 70-80 kg passager! No contest! |
|
|
||||
|
||||
|
Hm, passageren holder sig jo fast til føreren, ikke? Men jeg tænkte mest på kørsel uden, da jeg aldrig selv kører med passager på ferieture med bagage bagpå ;-)
|
|
|
|||
|
|||
|
Jeg gider ikke tage toget for at blive læsset at i München, hurtigere på MC
Skal man med toget f.eks torsdag aften, så skal man jo alligevel have hele dagen fri, jeg har 300 km til Hamborg, beregner 4 timer til kørsel + det løse, så typisk vil jeg nok tage hjemme fra 6 timer før toget går. som typisk er mellem 20:30 og 21:15 Vil sige jeg skal hjemmefra kl 14:00 for at få det til at passe. Hvorfor så ikke trille hjemmefra kl 08:00 så er jeg i München inden andre i det hele taget er læsset på toget, nuppe et gasthause der nede, så tror jeg at er mere frisk end jer næste morgen når i ankommer :-) Næste smarte ting er, er destinationen Østrig, så gider jeg ikke kører gennem München men nupper motorvejen uden om, i andre bliver læsset af inde i byen og kan bruge det meste af en time på at blive læsset af og finde ud der fra :-) |
|
|
|||
|
|||
|
Citer:
Hvad tid køre du hjemmefra hvis du skal til Narbonne ? |
|
|
||||
|
||||
|
Eller: Kører man motorvej eller MC ;-)
- undgår helst motorvej, især på vej ud, og nye dæk bliver nu en gang ikke kørt kantede på et Autozug IMHO :-) |
|
|
|||
|
|||
|
ingen ide, men nu skrev jeg også München som trådstarter spurgte til
|
|
|
|||
|
|||
|
vil gætte på omkring midnat...
Sidst tog det 22½ time til Blanes, som ligger mellem Lloret de mar og Calella i Spanien. ca. 2100 km |
|
|
|||
|
|||
|
Citer:
Jo, jo, er man på mc-ferie og har de ekstra dage, så er det da sjovere at køre, men hvis man ikke har al tid i verden, så er et biltog en ok løsning i mine øjne. Mvh Stup |
![]() |
| Bookmarks |
| Tråd Valg | Søg i dette emne |
|
|