|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Bliv medlem | mc nyheder | mc marked | mc billeder | mc links | mceventyr | top 100 |
|
|||||||
| Startsiden | Forumoversigt | Medlemmer | Medlemmer | Søg | Indlæg Idag | Marker som læst | Bliv medlem | Kalender | Links |
![]() |
|
|
LinkBack | Tråd Valg | Søg i dette emne |
|
|
||||
|
||||
|
Hejsa
Jeg skal til at planlægge MC ferie med kæresten igennem vest og syd europa i uge 25, 26 & 27. Vi har ikke det store da vi begge er på elev løn og derfor leder vi efter steder vi kan bo/overnatte som er billige men MC venlige. Turen går til Holland for besøge familie dvs. igennem tyskland, så muligvis overnatning der. Herefter syd på til frankrig (vi tænker Nice), schweiz el. østrig (gerne alperne), italien og hjem over tyskland. Det skulle gerne være et par dages overnatning hvert sted. Vi har ikke noget imod vandrehjem el. lign. det skal bare være et sted hvor MC'en kan stå sikkert. Helst med adgang til strøm (mobil telefoner, gps, intercom). Vi kører på 1 MC og tager ikke telt & soveposer med. Jeg har kigget på sider som: BIKE-STAY - Motorcycle Friendly/Biker Friendly Accommodation Directory, for motorcyclists around the world De bedste overnatningssteder for bikere i Europa. Tourstart Google Maps via Netkvik RouteConverter - Home Men synes ikke jeg har fundet nogle steder er i prisklassen :-/ Så kom frisk med gode forslag..
|
||||
|
||||
|
Hvor meget havde du regnet med at skulle give pr overnatning?
Priserne ligger typisk på 30-40 euro pr overnatning pr mand/kvinde, med morgen mad. (i tyskland og østrig)
|
||||
|
||||
|
Tja jeg håbede på lavere. 300-400 kr. el. 20-30 euro pr. næse pr. nat
Eller mindre selvfølgelig
|
||||
|
||||
|
Hvis i har mod på det, - så er der jo altså alternativer som f.eks. CouchSurfing – The world’s largest travel community
|
||||
|
||||
|
20-30 euro pr nat er ikke umuligt i tyskaland. Find et Gästhaus/B&B i en lille by eller ude på landet. Så er prisen ikke højere og kvaliteten er stadig fin.
Evt. kan du sikkert finde noget på Formule 1. Jeg har selv prøvet det et par nætter i Frankrig. Det var ok, rent og billigt. Dog en meget skrabet morgenmad, men der er jo også cafeer i Frankrig ![]() Ellers god tur
|
||||
|
||||
|
Prisniveauet på overnatning afhænger meget af hvornår man rejser - I tager afsted i højsæsonen, uden at medbringe telt
![]() Tidspunktet hvor I tager afsted betyder ikke bare, at priserne er i top, det betyder også, at der er rift om pladserne - hvis I vil gøre jer forhåbninger om bare relativt billigt logi, vil det derfor være en god idé at bestille i god tid. Jeg har gode erfaringer med denne side: http://www.hostelbookers.com/ Et alternativ til hostels kunne være campingpladser med hytter - I skal dog ikke regne med at det er væsentligt billigere. Som tidligere nævnt af Lennart, er det billigste alternativ nok "Couchsurfing". Det er god kutyme at byde værten på aftensmad når man couchsurfer. Deciderede MC-venlige overnatningssteder finder i næppe inden for jeres budget, men hvis I har en god lås med, burde det ikke være et problem, at finde et godt sted til mc'en om natten. Det skrammel vi afgiftsplagede danskere generelt kører på, vækker ikke den store opsigt ude i Europa - heller ikke blandt de langfingrede.
|
|||
|
|||
|
Hej
Prøv at tjekke : Booking.com , der kan du både tjekke priser og hvad de ellers kan tilbyde , både m.h.t div. overnatningsmuligheder + garage og priser . Har selv brugt denne side , ved planlægning på vej nedad . Håber det kan hjælpe lidt . Håber I få en god tur . Som Don T. skriver , gælder det med , at være ude i god tid :-) |
|
|
||||
|
||||
|
Hvis i vil bo på hoteller, så er det ved at være sidste udkald for bestillinger, da rigtig mange hoteller er ved at være udsolgt.
Vi har lige booket hoteller i Sydtyskland, Østrig, Italien, Slovenien og Kroatien til sidst i august og først i september. Det var ikke helt nemt. Vi brugte også booking.com |
|
|
|||
|
|||
|
Som nævnt ovenfor - i den prisklasse, er det primært Gasthausen/B&B i skal kigge efter. Mange steder er dog så små, at de ikke er på nettet, og dermed er svære at booke på forhånd. Der er faktisk mange landbrug, der har B&B - og så kan man vågne til lyden af køer:-D
Et godt råd fra mig selv: find sådan et sted før det bliver mørkt! Skiltene kan være møgsvære at se i det spæde lys fra en fabriksmonteret MC-standartpære. Ellers er der den her side - send den evt. igennem Google Translate først: Biker Betten - Ihr Portal für Motorrad Hotels |
|
|
||||
|
||||
|
Tak for alle jeres svar! Jeg vil kigge på sidderne og se om jeg kan finde noget godt :-)
Jeg ved også godt at det er lige høj sæsonen vi skal afsted og der er rift om det. Men det er det eneste tidspunkt vi kan få ferie på, så det er høj sæson eller ingenting desværre. Mht. telt så tror jeg vi for plads problemer hvis vi ska ha telt og 2 soveposer med udover vores almindelig ferie pakning. Men har sku overvejet om det er telt vejen. Har i nogle henvisninger til gode overnatninger hvor man selv med bringer telt - camping pladser el. andet? Man kan også bare finde en mark og spørge om lov. Det ville bare være trist at vågne op uden sine ting :-/
|
||||
|
||||
|
Le Camping Moto | Thé motorcycle camping resort of France
Skulle være fantastisk! Overvejer selv om jeg skal derned og se om det er noget ved :D
|
||||
|
||||
|
Citer:
![]() Pladsen er lækker, stemningen lige i øjet, super cool bar, god mad, dejlig pool og sidst men ikke mindst, ligger den lige i hjertet af nogle af de fedeste motorcykelveje man kan forestille sig. Hvis man vil have en hytte i højsæsonen, skal der bestilles i god tid.
|
||||
|
||||
|
Hej alle!
Mig og min kammerat tog på drengetur i i efteråret,vi kørte igennem Tyskland,Frankrig i gennem bjergene til middelhavet og hjem 4500km på 1 uge og brugte max 4000,00kr pr mand næste alt. incl. Hotel,benzin mad og drikke (vi spiste dog ikke på rest) Vi boede på denne hotelkæde hvor det koster mellem 28-33 Euro pr værelse =3personer, det er godt nok ude i industri område men billigt og rent og godt,morgenmaden koster 4euro pr pers. Cheap hotel Formule 1 - Book hotel at a reasonable price[ppc-for-mar-goo-eu-en-exa-sear-bp-cen]-[for]-S-[formule%201]&xtdt=22116548 |
![]() |
| Bookmarks |
| Tråd Valg | Søg i dette emne |
|
|