|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Bliv medlem | mc nyheder | mc marked | mc billeder | mc links | mceventyr | top 100 |
|
|||||||
| Startsiden | Forumoversigt | Medlemmer | Medlemmer | Søg | Indlæg Idag | Marker som læst | Bliv medlem | Kalender | Links |
![]() |
|
|
LinkBack | Tråd Valg | Søg i dette emne |
|
|
||||
|
||||
|
Hej MCF´ere !
I en tidligere tråd blev der snak om en tur Danmark rundt langs kysterne sådan ca. Der var umiddelbart ok stemning for sådan en tur. Her i weekenden har jeg tænkt og snakket lidt videre om det og er kommet frem til at man kunne lave turen som en stafet. Altså hvor turen sådan set er planlagt mere eller mindre fast/åbent og at man så bare kan hoppe på den/de strækninger man kan være med/har tid til. Om vi så også skal have en maskot der følger med og overleveres, tjah, det er op til stemningen :) Jeg forestiller mig at turen begynder i nordsjælland - bare for at tage et sted - og så kører man sådan ca. langs kysterne mod urets retning rundt i DK. Grov skitsen kunne se således ud: - start i Helsingør - rundt i nordsjælland - via storebælt til fyn og tur tværs over nordfyn - via lillebælt til jylland - langs østkysten hele vejen til skagen - langs vestkysten ned igen, fx til Ribe - tværs over jylland, måske via als eller en anden ø til sydfyn - via langeland og med færge til lolland - til falster og derfra Gedser - og så opad til nordsjælland igen. Turen kan vare alt mellem 8-12 dage tænker jeg alt efter hvad der er stemning for og hvor langt man bevæger sig af gangen. Planen kunne være at selve ruten rundt er planlagt nogenlunde i hvert fald. Der skal være faste tider for hvornår man lander hvor, så man fx ved hvor man kan hængte sig på turen henne og hvornår. Umiddelbart er der tale om en tur i telt og sovepose, og overnatning på camping, i shelters osv. På turen rundt vil man godt kunne blive et sted fx 2 nætter, eller lave så nogen dage er korte køredage. Der kan fra nogen steder arrageres dagsture hvor man fx kan vælge at køre med på en mc-tur eller tage på touristoplevelse og se seværdigheder. Måske kan det passe med en koncert, et træf, eller andet interessant.... Hvis det skulle blive til noget, så vil jeg meget gerne høre fra folk i forskellige områder af landet, da jeg helt sikkert får brug for hjælp fra lokale til at arrangere en god tur :) Pt vil jeg bare spørge herinde om nogen er interesseret i sådan en tur ?
Hvad siger grisen ? Brum bruuummmm .... ! Redigeret af Dina; 20-10-2009 kl. 03:06. |
| Sponsored Links |
|
|
||||
|
||||
|
Det lyder som en kanon idé. Kæresten og jeg havde nogenlunde samme idé til sommerferien men det blev ødelagt da min ferie blev flyttet.
|
||||
|
||||
|
Ja, spændende. Men nok lidt for ambitiøst for os der har 'familiære forpligtelser' at tage hensyn til.
Men jeg har selv leget med ideen om en Tour de Danmark.... Og tænkt at det kunne være en udfordring at komme rundt på hele Margueritruten http://www.visitdenmark.com/danmark/...ueritruten.htm den kan du da også bruge til inspiration til planlægning af ruterne. |
|
|
||||
|
||||
|
Citer:
En 4-5-6 timers kørsel måske pr dag. Citer:
Men som sagt, man kan jo hoppe af og på turen som man lyster, så det er helt op til en selv hvor mange dage det vil tage ;)
|
||||
|
||||
|
God ide
jeg syntes dog at bornholm skal med i planen der er mange på bornholm der køre og syntes dat kunne være sjovt måske fordi jeg kommer fra bornholm, men også fordi der er så meget at se jeg vil nok ikke køre med i mere end 2-3 dag hvis jeg kan få det til at passe med ferie og job men glæder mig hvis det blivet til nogt freddy
|
|
|
||||
|
||||
|
Citer:
Men jeg er frisk på det
|
||||
|
||||
|
Citer:
Og der er masser af fede veje i DK at køre på, man skal nogen gange bare huske at dreje fra motorvejen ;) Når det så er sagt, så er facts også at der ER anderledes oplevelser derude i verden. Har selv rejst lidt rundt, bla i Indonesien, og det finder man ikk lige i DK :) Hårnålesving ala Italien eller Østrig finder man fx ikke i dk :) For det første har jeg glemt Bornholm - undskyld Bornholm :) For det andet så havde jeg måske tænkt at det var langt at rejse for et kort visit ? Men helt sikkert, er der stemning for det, så napper vi da bare Bornholm med. Idéen i turen var jo, at den skal være fast men fleksibel. Så mens nogen fræser til Bornholm tøffer andre måske bare videre og så mødes vi igen et par dage senere
|
||||
|
||||
|
det lyder som noget der kunne blive et rigtig godt arrangement!!
specielt det med at køre til et helt nyt sted én dag (f.eks fra nordsjælland til fyn af små veje) og så overnatte på fyn et sted, og så køre næste dag på fyn på alle mulige små veje (det ved Lennart L og jeg at der er derovre!!!) og så kunne man køre videre til jylland næste dag, og så tage en halv dag i samme område som man overnatter, og så kører man videre til næste overnatningssted (overnatningsstederne skal så fastlægges inden turen køres) og så kører man i det område den næste halve dag osv. (kun på fyn at man måske skulle køre rundt en hel dag, hvis man ikke kører over fyn på vejen tilbage til sjælland) og så om aftenen kunne man jo tage i byen, det kunne være noget koncert i en by, eller bare tage en ordentlig bytur en dag (og så vente lidt med at køre næste dag) men idéen er rigtig god, jeg er 100 % med hvis det bliver til noget, vil gerne være med til at planlægge det hele hvis det bliver til noget. |
|
|
||||
|
||||
|
Fedt !
Som sagt er det pt på tanke- og idébasis. Der er jo snakket om adskillelige ture til næste år. Der er også snakket om tur syd på osv. Så jeg tænker at intet er bestemt før engang når vi når en del tættere derhen ad. Hvis det skulle blive aktuelt, så kunne jeg rigtig godt bruge en makker til at hjælpe med at planlægge, og også tips til ture fra lokal kendte rundt om i landet. I forhold til tid, er jeg nået til at det måske er smartest at lave turen så den starter og slutter i en weekend, dvs fra fx torsdag til søndag 10 dage senere. På den måde kan folk der kun har tid i weekends også være med og vi er jo på intet tidspunkt længere væk end at man kan indhente os på en dag.
Hvad siger grisen ? Brum bruuummmm .... ! Redigeret af Dina; 23-10-2009 kl. 00:24. |
|
|
||||
|
||||
|
Det kunne jo foregå på den måde at jeg eller en anden fra mit område skulle planlægge turen fra djursland til skagen og en fra nordjyland skulle lave turen fra skagen og til Ringkøbing så turen er arrangeret af en lokal.
(bare et forslag) |
|
|
||||
|
||||
|
Er næsten også sådan jeg tænker det. En eller to skal være überchefer og have styr på hele turen. Og så tænkte jeg man beder om hjælp fra andre MCF´ere, hvor man så fx ved at vi skal køre et par sjove timer omkring... Hmm... Ålborg fx. Så får vi fat på en i Ålborg området der kender et par småveje deroppe og som så kan sende en ruteplan til übercheferne. Det er svært at sidde på krak/google og lave en plan når man ikk aner hvordan vejene ser ud i virkeligheden.
|
||||
|
||||
|
Tak, husker jeg gerne. De sving vi kørte i ude ved Femmøller kører jeg gerne i igen
|
||||
|
||||
|
Citer:
Citer:
|
|
|
||||
|
||||
|
Det lyder rigtig spænende. Bike bladet har også nogle gode ideer til ture/veje i danmark
|
|
|
||||
|
||||
|
Jeg synes også det er en kanon idé, så jeg håber der er opbakning til det og jeg får mulighed for at køre med på et par etaper, i det mindste her på Sjælland. :2_thumbs_up_-_anima
|
|
|
|||
|
|||
|
super ide. Jeg kunne godt tænke mig at deltage. Med mensyn til overnatning så er der jo en mc campingplads på Djursland som kun er mc.....Og billigt hvis man er medlem af mc turing klub.
Jeg kunne godt tænke mig at hjælpe med planlægningen af turen, men det er lidt svært med mit job. Men kommer turen til at krydse vores kommune, så vil jeg gerne give kaffe og kage....! og vi kan også godt finde et sted for jer at sove |
|
|
||||
|
||||
|
Citer:
|
|||
|
|||
|