Motorcykel Forum DK
BLIV MEDLEM fb Marked mc nyheder mc billeder mc links

Gå tilbage   Motorcykel Forum DK > Fritid > Træf & Ture > MC Ferie

Like Tree9Synes godt om
  • 2 Skrevet af muf
  • 4 Skrevet af muf
  • 3 Skrevet af muf
Besvar

LinkBack Tråd Valg
Gammel 08-01-2017, 00:39
muf's Avatar
muf muf er offline
Newbie

Medlem siden: Mar 2009
Sted: Sjælland, USA, Jylland, Sjælland, USA, Sjælland, Sverige, Frankrig og nu Sverige
Billeder: 7
Default Sydamerika. Den Store Tur. Hvad kan gå galt?

Hej folkens.

Jeg skriver dette indlæg, fordi min næste planlagte langtur kræver alt den hjælp og støtte jeg kan få. Jeg vil køre på MC gennem Sydamerika i løbet af ca. 100 dage. Med start i Cartagena, Colombia, hele vejen ned til Ushuaia, Argentina og dernæst op til Rio de Janeiro, Brasilien. En tur på 15.000- 20.000km. Tidspunkt for turen er foreløbigt sat til Nov 2018-Jan 2019. Jeg er netop gået i gang med den indledende ruteplanlægning for at få overblik over tidsforbrug o.lign. Ruten kunne se sådan ud:

Denne rute er en arrangeret 102 dages tur, der opfylder mange af mine ønsker for en sydamerikatur. Anslået budget: ca 150.000kr.

Lidt om mig selv. Jeg er 50 år gammel, og kom sent igang med MC. Kortet tog jeg i 2004 og min første MC, en DL650 V-Strom, fik jeg i 2007. Altså har jeg under 10 års erfaring. For nuværende har jeg en 2012 BMW R1200 GSA og en 2016 Moto Guzzi Stornello. Min første langtur gik til Nordkap i 2011 og derefter har jeg kørt langture i Afrika, Østen, Australien og naturligvis i Europa. Det blev til ca 20.000km i 2016.

Så kender du nogen med erfaring med Sydamerika? Har du besøgt steder som man ikke må misse? Links, oplysninger? Shipping af MC med skib? Alt har interesse. Mine langture er kørt solo, men jeg er åben for selskab.

Flemming M
døgnfluen og CJV Synes godt om dette.

Redigeret af muf; 04-08-2017 kl. 18:29.
Besvar med Citat
link
Gammel 08-01-2017, 00:48
Kox Kox er offline
Pro

Medlem siden: Apr 2011
Sted: Herlev
Billeder: 44

For et par år siden var der et dansk par, der tog turen fra Alaska til Argentina. De skrev om det på Advrider. Måske kan du finde tråden?

Edit: Jeg gjorde lige arbejdet for dig ;-) http://advrider.com/index.php?thread...69s54a.704429/
Besvar med Citat
Gammel 08-01-2017, 15:33
Rookie

Medlem siden: Jun 2009

Der er mindst 2 danskere bosat i henholdsvis Colombia (Cali) og Chile (Santiago), som arrangerer mc rejser i Sydamerika.Se Motolombia Motorcycle Tours and Rentals in Colombia and South America (Mikkel (Mike) Thomsen) og Ride-Chile.com | Home (Mick Høy). De kan sikkert hjælpe....
Besvar med Citat
Gammel 08-01-2017, 20:01
Master

Sted: Østjylland
Billeder: 1

Først af alt: jeg er misundelig:-)

Ellers ser det ud som, at der er mange storbyer på rejsen? Det i sig selv er rigtigt spændende, men at komme ind i, rundt i, og ud af en storby kan lægge meget ekstra rejsetid til turen. Men nu ved jeg heller ikke, om du planlægger at køre af mindre veje - eller motorveje og lignende, for at have mere tid ved destinationen?

Umiddelbart ville jeg nok undersøge muligheden for, at få ordnet MC undervejs. Er der (autoriserede) værksteder undervejs, hvor det kan forventes, at de har den reservedel du lige mangler, efter en Lama løb ud på vejen?

Under alle omstændigheder ville det være interessant at følge din færd. Så hvis du laver en rejsebeskrivelse, må du meget gerne smide et link til den.
Besvar med Citat
Gammel 08-01-2017, 21:01
muf's Avatar
muf muf er offline
Newbie

Sted: Sjælland, USA, Jylland, Sjælland, USA, Sjælland, Sverige, Frankrig og nu Sverige

@Kox Tak for arbejdet. Der er vist nogle timers god læsning der.

@vtr4420 Motolombia kender jeg. Colombia er det eneste land hvor man skal tænke sig godt om ved rutevalg, da der er højrisikoområder. Jeg har tænkt mig at kontakte dem før turen. Ride-Chile kendte jeg ikke. Jeg har nogle spørgmål til dem omkring kørsel i 4000m højde.

@Fedtegreven Jeg springer ofte storbyer over på mine ture. Trafik er ikke lige sagen. Kortet er kun for inspiration, så man ikke kører forbi oplagte rejsemål. Ingen tvivl om at det bliver nødvendigt med et fuldt serviceeftersyn undervejs og friske dæk. Jeg har checket listen over officielle BMW forhandlere og der er faktisk rigeligt af dem. Så jeg nøjes med et punkterinssæt, lidt ekstra lamper, strips, tape og et værktøjssæt. Jeg er ikke bloggertypen, men mon ikke jeg kan klare at opdatere en tråd sansynligvis på ADVRider.
Gammel 09-01-2017, 23:33
Madden's Avatar
Legend

Medlem siden: Jun 2013
Sted: Sydjylland, men Bosat i Århus
Alder: 29
Billeder: 3

Lyder i hvert fald som en super fed oplevelse. Personligt kan jeg ikke komme med nogle gode råd, andet end pas på dig selv og nyd turen :D
Men selvom der er lang tid til så kan jeg vel godt ønske dig god tur.
Gammel 04-08-2017, 16:35
muf's Avatar
muf muf er offline
Newbie

Update. Det er lykkedes at få hele 3 måneder fri fra arbejdet allerede i år. Så turen er rykket frem til 01 November 2017. Jeg har i dag haft kontakt med et shippingfirma så cyklen kan sendes over dammen.

Lennart L, Guzze, Flinten og 1 andre Synes godt om dette.

Redigeret af muf; 04-08-2017 kl. 18:31.
Besvar med Citat
Gammel 04-08-2017, 19:57
soli's Avatar
Legend

Medlem siden: Oct 2013
Sted: Kbh / Aar

Spændende tur

Så blegner min Korea rundt i september lidt :-)

/soli
Besvar med Citat
Gammel 04-08-2017, 21:01
muf's Avatar
muf muf er offline
Newbie

Hej Soli
Nåh det ved jeg nu ikke. Men det er første gang at ambitionsniveauet er sat højere end blot en ferietur. Og bliver turen en succes, har jeg allerede papirkort liggende til det sidste af verdens "hjørner". Nemlig Prudhoe Bay, Alaska.
Kommer der billeder fra Korea rundt? Jeg ventede længe på billeder fra din Vietnamtur, men fandt dem aldrig.
Gammel 05-08-2017, 12:00
soli's Avatar
Legend

Måske, det er lidt besværlig at redigere billederne mm til forum'et.

Men hvis du er på FB, så kan du finde mig under Niels-Peter Soli Hansen, der ligger jeg billeder op, det er noget nemmere.

Havde næsten billederne klar fra Vietnam turen, men blev forstyrret og er så ikke kommet igang igen, men du skal se fotos på FB, måske når det bliver mørkt igen, jeg så tager mig sammen :-)

Men jeg glæder mig også til at se dine fotos og høre om din tur.
Besvar med Citat
Gammel 16-08-2017, 01:24
Champion

Medlem siden: Sep 2009
Sted: Silkeborg
Alder: 42

Fedt fedt fedt - mega misundelig. Det er en kæmpe drøm for mig at køre en længere tur i sydamerika på et tidspunkt. Om jeg vil have mod til at gøre det engang er så en helt anden ting. Du må endelig lige give besked hvis man kan følge dig på advrider eller et andet sted :)

Niels-Peter, må og kan man følge med i din Korea tur på FB?

Mvh Ole
Besvar med Citat
Gammel 16-08-2017, 10:02
soli's Avatar
Legend

Citer:
Oprindeligt oprettet af OleØ Vis inddlæg
Fedt fedt fedt - mega misundelig. Det er en kæmpe drøm for mig at køre en længere tur i sydamerika på et tidspunkt. Om jeg vil have mod til at gøre det engang er så en helt anden ting. Du må endelig lige give besked hvis man kan følge dig på advrider eller et andet sted :)

Niels-Peter, må og kan man følge med i din Korea tur på FB?

Mvh Ole
Ole, du er velkommen til at følge mig på FB, mener mine opslag er offentlig.

/soli
Besvar med Citat
Gammel 16-08-2017, 22:11
Legend

Medlem siden: Jul 2012
Sted: Esbjerg

Find Esben og "Mini" på facebook, søg på "Less is more" der har de lavet en blog til at fremvise turen.

De er derovre lige nu, de smider også lidt billeder på instagram osv
Besvar med Citat
Gammel 16-08-2017, 22:29
muf's Avatar
muf muf er offline
Newbie

Hmm øv. Jeg må indrømme at jeg aktivt undgår alt fra FB. Stoler ikke på dem. Jeg er på advrider, så dér vil der sansynligvis dukke noget op.

Jeg fandt Esben og Camillas hjemmeside på : http://www.lessismore.one/
Gammel 14-11-2017, 22:56
muf's Avatar
muf muf er offline
Newbie

Så lykkedes det. Cyklen ankom til Cartagena, Colombia idag, og jeg følger om et par dage.

Vi høres ved til foråret.

pakket for søtransport

Ruten i sidste version.

Resten kommer på ADVRider
Jens Eskildsen, CJV og soli Synes godt om dette.
Gammel 16-11-2017, 21:39
Champion

Har du lavet en tråd på advrider man kan følge? :)
Besvar med Citat
Gammel 17-11-2017, 21:23
muf's Avatar
muf muf er offline
Newbie

Citer:
Oprindeligt oprettet af OleØ Vis inddlæg
Har du lavet en tråd på advrider man kan følge? :)
The Grand Tour. South America in 100 days. | Adventure Rider

Jeg er i Colombia og er kun lige gået igang med at indfortolde motorcyklen, hvilket ikke er hjulpet af at min bagage ikke var med flyet og er væk.
Gammel 19-11-2017, 00:53
Champion

Åh nej, jeg håber det dukker op. Det er ikke optimalt når man har forberedt sig til sådan en tur!! Tak for hintet, har noteret mig tråden på advrider :)
Besvar med Citat
Besvar

Bookmarks

Tråd Valg

Ligende Emner
Emne emne starter Forum Besvarelser Indlæg
Hvad er der galt ? Martinj75 Teknik 24 29-07-2016 23:54
Nogen forslag til hvad der kan være galt? oopo Teknik 14 25-02-2013 10:02
Hvad er der nu galt i..... Rasmus7000 Off Topic 1 27-08-2012 09:51
Når intet kan gå galt, så går det rigtig galt. Rexman Off Topic 15 20-09-2010 23:11
Hvad går der galt? allanpark Motorsport 17 08-10-2009 17:59

(00:13)