Motorcykel Forum DK
BLIV MEDLEM fb Marked fb Forum mc nyheder mc billeder mc links

Gå tilbage   Motorcykel Forum DK > Fritid > Træf & Ture > MC Ferie

Like Tree1Synes godt om
  • 1 Skrevet af ChristianH
Besvar

LinkBack Tråd Valg
Gammel 05-04-2017, 18:58
Dreamer

Medlem siden: Mar 2017
Sted: København
Default Turen går til nordkap

Cyklen bliver pakket, knægten bagpå og så op og tage en selfie ved globussen
Det bliver en tur med telt, en god kombi af campingpladser og telt i det fri.
Vi har ikke travlt, vi starter i København og små 3 uger senere skal vi være tilbage i København.

Hvad skal vi så se på turen....ja her vil jeg sætte pris på gode inputs til punkter der kan plottes ind, så vi får en fed tur med nogen gode oplevelser.
Ruten er ikke plottet ind endnu så der er rimelig frit slag.

Skal lige huske at sige ikke noget offroad da det kommer til at foregå på en Honda Cbf 1000

Onkel
Besvar med Citat
link
Gammel 06-04-2017, 01:39
Madden's Avatar
Legend

Medlem siden: Jun 2013
Sted: Sydjylland, men Bosat i Århus
Alder: 28
Billeder: 3

"Knægten bagpå..." hvor gammel er han?
Jeg har selv været i Nordkapp tilbage i sommeren '06 så kan måske huske nogle steder.
Hvilke oplevelser søger i?
Er der bare sådan generelt at opleve den norske natur, eller er der noget helt specifikt i går efter?
Gammel 06-04-2017, 15:31
Dreamer

Knægten bagpå er 12 men når at fylde 13 inden vi skal af sted til Juli
Jeg glæder mig bare til at opleve turen og naturen og for mig er det steder som Trollstien, Geiranger, Lærdalstunnel, Lofoten, Atlanterhavsvejen og selvfølgelig selfien ved globussen.
Knægten glæder sig egentlig bare til at komme med sin far på tur og overnatte i teltet i naturen, og få nogen gode optagelser på sit gopro.

Jeg tænker at turen går op gennem Sverige og Finland og hjem langs Norges kyst
Besvar med Citat
Gammel 07-04-2017, 01:04
ChristianH's Avatar
Pro

Medlem siden: Jun 2009
Sted: Holte
Alder: 37
Billeder: 14

Glæd jer! Kørte derop (dog kun til polarcirklen) i 2009 og drømmer om at kunne gøre det igen en dag.

Kan anbefale at slå et smut/omvej forbi Stryn og evt Strynsvatn Camping på vej mod Geiranger. Hele området og vejene er utroligt flotte med masser af spændende ting at se og på campingpladsen bor man smukt mud udsigt til vandet og bjerg med sne på toppen bag sig :-)

Ørnesvingen i Geiranger er også en fed snoet vej, men den kommer i jo nok af helt automatisk. Og så er Atlanterhavsvejen omkring Kristiansundområdet jo helt fantastisk! :-) Brønnøysund og Torghatten var også interessant/smukt at se og andre kan sikkert komme med mange flere flotte steder at se.

Andet: Styr uden om svensk fast food (Adr! McD er gourmet ifht!) og pas på i ikke kommer til at tisse på en elg, hvis i lader vandet ved tæt buskads. Trods jeg konstant kiggede efter elge, nåede jeg aldrig at se andet end omridset af en, men den var så også så tæt på at jeg næsten kunne mærke dens ånde, så det var mere end rigeligt! Aldrig er en mand løbet så hurtigt hen til sin mc og kørt sin vej!!! ;-)
Guzze Synes godt om dette.
Gammel 07-04-2017, 22:22
Madden's Avatar
Legend

Du har selv nævnt lidt steder ude ved vandet som jeg også ville anbefale, der er også Trolltunga, Preikestolen, som også ligger over vest på, men noget længere syd på.
Ellers kan jeg anbefale at tage en vandretur ad ruten: Knivskjellodden, og undgå at blive snydt. Jeg nåede også til Nordkapp og først der opdagede jeg at det faktisk ikke er det mest nordlige fastlandspunkt i Europa.
Denne rute går helt til det nordligste punkt, turen er dog 18 kilometer (mener jeg at huske), og det er jo på gåben. Så ved ikke om hverken dig eller din knægt er frisk.
Ellers syntes jeg bare at et generelt godt råd er at tage tingene lidt som de kommer og måske nogle gange køre lidt af nogle andre veje. Så finder man altid noget på sin vej som ikke ret mange andre end de lokale ser.
Edit: Dog skal det siges at det ude på vestkysten af Norge, godt kan regne ret ofte (altså meget ofte) :)

Redigeret af Madden; 09-04-2017 kl. 18:53.
Besvar med Citat
Gammel 09-04-2017, 22:17
Dreamer

Medlem siden: Dec 2014

Et par våde bidrag:

I det nordlige Sverige, lidt syd for polarcirklen, ligger Storforsen.
https://da.m.wikipedia.org/wiki/Storforsen

Ca midt på E6 i Norge, mellem Fauske og Bodø, ligger Saltstraumen.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Saltstraumen
Absolut også værd at køre forbi. K
Afsæt lidt tid, sjovest når tidevandet rammer det kraftigste tidspunkt men også sjovt lige når det "vender" og er helt stille. Indenfor få minutter kan man se vandet skifte retning og hvor hurtigt det går, før der er gang i strømmen igen.

/Per.
Besvar med Citat
Gammel 12-04-2017, 23:34
Madden's Avatar
Legend

#6 permand, jeg har faktisk også været ved Storforsen, her var der riverrafting (dog længere oppe af älven), hvor vi også var lidt i vandet. Det er forbudt at sejle ned af Storforsen, der er næsten 100% garanti for at dø hvis man alligevel skulle gøre det.

Det skyldes at faldet er "kunstigt", det er sprunget ud af klipperne, så der er mange, meget skarpe klipper. Fik at vide at der var blevet sendt 2 tomme militær gummibåde ned og de fandt aldrig mere end en lille stump af den ene gummibåd lidt længere nede af älven.
Men der er nogle flotte omgivelser og formationer i området ved Storforsen, også selvom man ikke skal afsted på riverrafting.
Gammel 13-04-2017, 11:20
Dreamer

Medlem siden: Dec 2014

Absolut heller ikke et sted jeg ville bade (og man er ikke i tvivl når man ser det)
Men imponerende med alt det vand, og hvis man alligevel er i nærheden.... 😀
Der er vist også et andet vandfald lidt længere oppe ad elven, det var vi bare ikke forbi.
Besvar med Citat
Gammel 05-05-2017, 16:53
Dreamer

Tak for nogen gode input

Det næste jeg mangler er en oversigt over campingpladser (gerne med udlejning af hytter) som jeg kan plotte ind på kortet
jeg tænker at det nok vil være rart med et bad i ny og næ undervejs i de 3 uger
Besvar med Citat
Besvar

Bookmarks

Tråd Valg

Ligende Emner
Emne emne starter Forum Besvarelser Indlæg
Med til Nordkap i uge 34 og 35 mtk MC Ferie 4 27-07-2016 21:19
Nordkap tur 2013 Harley MC Ferie 7 15-11-2011 18:55
Fra Nordkap til Gibraltar Don Cargo MC Ferie 68 23-03-2011 05:48
Turen går til.. Mcf.dk Træf & Ture 36 05-04-2010 21:18
Til Nordkap på en Kineser Gæst Generel Debat 21 20-01-2009 19:33