|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Bliv medlem | mc nyheder | mc marked | mc billeder | mc links | mceventyr | top 100 |
|
|||||||
| Startsiden | Forumoversigt | Medlemmer | Medlemmer | Søg | Indlæg Idag | Marker som læst | Bliv medlem | Kalender | Links |
21Synes godt om
![]() |
|
|
LinkBack | Tråd Valg | Søg i dette emne |
|
|
||||
|
||||
|
|
| Sponsored Links |
|
|
||||
|
||||
|
Føj, håber det bedste for dem!
|
|||
|
|||
|
Jeg kom hjem fra Tyskland i går, og kørte fra grænsen til Århus. Der var MEGET tæt trafik hele vejen, men det var ikke det værste, det værste er de hastigheder folk køre med i ydersporet. Plus at der køres meget tæt.
En MC kunne heller ikke vente, så den kørte højre om flere gange. Jeg sagde faktisk til min kone, det her går galt på et tidspunkt. |
|
|
||||
|
||||
|
Jeg håber selvfølgelig det bedste for dem......
...og så til alle os andre: Det hedder ikke "Hold Fast AND!" Det hedder "HOLD AFSTAND" ....om man så hedder Rossi, bliver man som MC-Ist hver eneste gang bremset ud af "fru Nielsen i sin brugte husmorbil. Holder man ikke afstand, ender man sgu som marmelademad - Sorry! |
|
|
||||
|
||||
|
Citer:
Ekstra Bladet - Kvindes ben knust i motorcykelulykke |
|
|
|||
|
|||
|
Alt for mange trafikanter her i DK, hvad enten de kører bil eller mc er jo klart verdens bedste - altså i h.t. deres egen mening.
At de, som regel, tager godt og grundigt fejl, er selvfølgelig bagsiden af medaljen. I dette tilfælde var der tale om at piloterne IKKE havde "radaren" ude og "måle" trafikken samt at de ikke holder behørig afstand. Det gjaldt for alle tre motorcyklister. Desværre må man sige, at passageren på den tredie og sidste motorcykel bare var uheldig, for hun sad på netop den motorcykel, på netop den dag og på netop det tidspunkt. Men, alt det kan hun jo takke piloten på motorcyklen for. Han er, som de to andre piloter, endnu et inkompetent fjols, en dårlig motorcyklist, som i det pågældende tilfælde dels kører for stærkt, ikke holder behørig afstand, og sidst, men ikke mindst, han aflæser ikke trafikken. Som Knud skriver: ....om man så hedder Rossi, bliver man som MC-Ist hver eneste gang bremset ud af "fru Nielsen i sin brugte husmorbil. Holder man ikke afstand, ender man sgu som marmelademad - Sorry! Nu er det jo også 4 gange farligere at køre mc, end det er at køre f. eks. bil. Tips for motorcyklister: ‪Kanal von Unfallforschung‬‏ - YouTube |
|
|
||||
|
||||
|
Citer:
![]() Sagen er, at hvis du holder korrekt afstand til forankørende i myldretidstrafik på E45, så er din sikkerhedsafstand i løbet af sekunder fyldt op med endnu en billist. det være sig biler, lastbiler, camping-træk, INGEN tager hensyn til sikkerhedsafstand bagud når at de trækker ind/ud foran, og klodser bremserne for at komme ud ad den afkørsel/udfletning, der allerede er ved at tage sin afslutning. Skyldsspørgsmålet er nok noget mere nuanceret når alt kommer til alt.
|
|||
|
|||
|
Det du siger, Orla, er at det nu er den forankørendes skyld, at de tre motorcyklister bragede ind i den forankørende. Er færdslelsreglerne lavet om eller hva' ?
Hvis jeg kører ind i et køretøj, som kører foran mig i samme bane og uanset hvor, så får jeg skylden, fordi jeg ikke holder afstand. |
|
|
||||
|
||||
|
Citer:
Er du så rasendes godt kørende at du kan forhindre dét scenarie i at opstå ? Forhold dig nu til virkeligheden derude i stedet for en eller anden idealverden der forlængst er forsvundet i folks trafikegoisme.
|
||||
|
||||
|
Citer:
Men hånden på hjertet; at 2 mc kører op bag i en bil, og en på mc efterfølgende kører op i røven på en mc, den kan man sgu' ikke skyde over på andre! Det er forfærdentlig sørgeligt, at der nu ligger en kvinde på sygehuset og har mistet benet, men skylden ligger ene og alene på den mc'ist, der ikke var opmærksom på foranholdende! Så kan du opføre dig så "Amalie-smart" som du vil og give Moto nok så mange "svinere" som du lyster, det ændrer ikke på det skete! Og hvorfor det skete!
Redigeret af Kasper/Lolland; 19-07-2011 kl. 13:10. |
|
|
||||
|
||||
|
Afstand, fart og opmærksomhed er hvad alt sikkerhed i trafikken handler om.
Prøvede selv lignende på vores netop overståede ferietur til Italien, hvor vi kører ned af motorvejen. Vi har bådtrailer med, så farten ligger omkring de 90 km/t. Min kæreste kører bilen, jeg sidder ved siden af. Han kigger til højre og peger "se vinmarkerne", hvorefter han kigger frem igen. Jeg kigger ud af vinduet, da han pludselig bremser meget hårdt op. Jeg kigger frem og kan se en campingvogn foran holde helt stille. Fuck, der er ikke plads nok, tænker jeg ! Han bremser hvad det hele kan, slipper, undviger og bremser igen. Perfekt manøvre, og skide godt kørt efter mange timer på vejen. Men vi holder altså små 2 meter oppe på siden af campingvognen. Pheeww..... ! Det var 2 sekunders uopmærksomhed Redigeret af Dina; 19-07-2011 kl. 13:37. |
|
|
||||
|
||||
|
Sidste nyt om uheldet. Kvinden har desværre fået amputeret det ene ben!
Kvinde fra Holeby fik amputeret ben efter ulykke | folketidende.dk |
|
|
||||
|
||||
|
Citer:
Citer:
Citer:
|
||||
|
||||
|
Tjaaaa ... manglende afstand og opmærksomhed var jo nok årsag til ulykken.
Det er rigtigt at man ofte oplever at bilister maser sig ind foran, fordi sikkerhedsafstanden er > den plads en bilist mener han har brug for til lige at smide kassen ind foran. I det hele taget skal man være forbandet vågen når man kører på motorvej og/eller i kolonne. Min holdninger at motorvej er = transport og at transport = bil. Så kan det undgås tager jeg landevejen. På landevejen har man til gengæld krydsende trafik ... ikke let!
|
||||
|
||||
|
Og det har så vist sig, at være helt forkert. Bilen holdt stille og motorcyklisten sov i trafikken. Passageren betalte prisen!
|
|
|
||||
|
||||
|
Jup, det er faktisk ulovligt at skifte vognbane uden at sikre sig der kan opretholdes sikkerhedsafstand, såvel fremad som bagud.
Ved du med sikkerhed at der ikke er nogen, der har forbrudt sig mod den regel i forbindelse med dette uheld ?
|
||||
|
||||
|
Samme her, undgår så vidt muligt motorveje specielt i ferietiden.
|
||||
|
||||
|
Jeg er bedøvende ligeglad. Motorvej, landevej eller bivej, det er et fedt, men jeg koncentrerer mig jo så også om kørslen!
|
|
|
||||
|
||||
|
uanset hvordan der er blevet kørt så er det, i mine øjne, altid trist at læse om trafikulykker
|
||||
|
||||
|
Citer:
Dog læser jeg altid om den slags ulykker, hvilket kan lyde morbidt, men det er måske meget godt ift. at skærpe ens opmærksomhed i forskellige situationer i trafikken. Og måske lære af andres ulykker, så man selv undgår noget lignende.
|
||||
|
||||
|
Citer:
![]() ![]() Fantastisk!
|
||||
|
||||
|
Arhh, helt så fantastisk er det så ikke.
![]() Men jeg har som første prioritet, at koncentrere mig om trafikken! Jeg er så ofte også virkelig træt, når jeg har haft en hurtig motorvej-stint! Sidder konstant og pejler mellen vejen foran og sidespejlene! Og jeg tror og håber da, at det er det der hidtil har holdt mig i live i trafikken, for jeg holder mig ikke altid til de 110/130! |
|
|
||||
|
||||
|
Jeg synes det er sørgeligt med sådan en ulykke og jeg ønsker alle involverede god bedring fysisk og psykisk.
Jeg synes også det er sørgeligt at nogle mener at kunne analysere, vurdere og dømme en sådan hændelse på så kort tid og på så lang afstand. Niklas |
![]() |
| Bookmarks |
| Tråd Valg | Søg i dette emne |
|
|