Motorcykel Forum DK
BLIV MEDLEM fb Marked mc nyheder mc billeder mc links



Gå tilbage   Motorcykel Forum DK > Forum: > Generel Debat

Like Tree39Synes godt om
Besvar
 
LinkBack Tråd Valg
  #1  
Gammel 15-04-2014, 12:11
Lennart L's Avatar
Specialist
 
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Slagelse
Alder: 48
Indlæg: 1,493
Billeder: 15
Default Oplevelsen af at fjerne X fra GSXR...

Halløj, bare lige et par bemærkninger om min nye cykel (gsr750), og sammenligning med min tidligere (gsxr1000). Hentede den sent i går eftermiddags, så det er begrænset hvor mange indtryk der har nået at sætte sig. Jeg er samtidig så autoritetstro, at jeg tilnærmelsesvis følger brugsanvisningens forskrifter om tilkørsel; de siger max 5600 rpm de første 800 km og max 8400 rpm de næste 800 km. Jeg vælger dog at få hele tilkørslen overstået så det passer ind med første service ved 1000 km...

Acceleration
Skiftet fra en liter-racer til en ”750 naked” ER markant. På gixxeren, jeg kørte på før, var det lige meget hvilket gear man lå i: hvis håndtaget blev drejet i bund, blev der råbt ’fffuuuuuu…….’ inde i hjelmen. Det sker ikke på helt samme måde på en mere moderat cykel som den ny. Men følelsen er stadig suverænt morsom… Jeg glæder mig til at kunne lade den vandre mere frit op gennem omdrejningerne. Motoren er jo trods alt født som en gsxr, så jeg tror på at den kan sparke lidt bagdel når omdrejningerne kommer deropad… om små 1000 km

Vind
Trykket fra fartvind er selvfølgelig vildt anderledes. Jeg har ingen tidligere erfaring med ’naked’. – men har kørt tværs over usa på en harley uden nogen form for vindskærm. Og havde frygtet at det ville være lidt lige sådan, - men det kan gudskelov slet ikke sammenlignes. Jeg tror ikke at jeg med tiden får behov for nogen ekstra vindkåbe. Motorvej var helt ubesværet og har end ikke den dér ømhed i nakken som man ellers godt kan opleve efter første dag på cykel.

Fun-factor
YES, det er der. Gixxeren er jo bygget til at køre hurtigt, that's it. Gsr’eren er langt mere ’agil’, ved lavere hastighed, rundkørsler er en fryd, og at tumle med den på p-plads, tankstation og andre lavhastigheds-områder er ren leg; og at flytte rundt på den, gående, er jo nærmest som at håndtere en mountainbike… Med spritnye dæk og tilkørsel in mente, er det begrænset hvor friskt jeg endnu har prøvet at smide den rundt i sving, men alligevel tror jeg godt jeg kan konkludere at det bare er sjauwt. En fornemmelse af at være 'selv-flyvende', eftersom man ikke er bøjet ned bag kåber siddende ”i” en racer. På et eller andet plan tror jeg faktisk at - i hvert fald jeg, med mine mangler på færdigheder - er cirka lige så hurtig/langsom rundt på småveje som på gixxeren. Den der respekt/ærefygt (bange for highsider) for de 185 heste i gixxeren gjorde nok at jeg ofte ikke turde ”lukke op” før vejen igen gik helt lige ud. Igen, kan egentlig kun gisne om det, men kan allerede mærke en langt langt større grad af ’selvtillid’ og mod på at komme friskt ud af sving med åben hane.

Morfar
Er måske blevet magelig (red: gammel), men ergonomien på gsr er altså langt bedre. Mine 192 cm sidder væsentligt bedre nu. Og langt flere muligheder for lige at strække ben eller små-skifte side-position, eller rejse sig lidt i sadlen under kørslen. På gixxeren var der en og kun en måde at sidde på for mig, sammenkrøbet. Det lærte man at leve med, men tror jeg bliver rigtigt glad på sigt for den mere oprette position. Lyden i gsr er yderst afdæmpet, men dejligt dyb – og jeg har ikke umiddelbart tanker om at skulle have råberør på. Ja, Gammelsmølf…


Handlede ved Enghave Motor, og oplevede som altid god service dér. Prikken over i’et var da jeg var ved at gøre klar til at køre derfra i går, og sælgeren kom ud af døren og sagde ”For resten, da du solgte os din gsxr for over et år siden, sad der bl.a. en iphone-oplader på. Den pillede vi af inden vi solgte cyklen videre. Vil du ikke have den tilbage nu? ” Jo tak.

Det korte af det lange; Jeg er vist yderst tilfreds med den bette ny og at prøve noget andet efter 5 år med gsxr.

-K7 -, RuneCNR, Rexman og 13 andre Synes godt om dette.
__________________
Always be yourself.... unless you can be Rossi - then ALWAYS be Rossi
Besvar med Citat
link
  #2  
Gammel 15-04-2014, 12:24
Bo :o)'s Avatar
Pro
 
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Vejen
Indlæg: 935
Default

Hej

Tillykke med den fine og fede nye kværn

Bare vent til du må trække den i begrænseren, så er jeg ret sikker på den er lige så hurtig som din gamle 1000´r - selvfølgelig skal den have lidt flere omdrejninger, og så får du jo fartfornemmelsen når du kører "naked"

Bo :o)
Lennart L Synes godt om dette.
Besvar med Citat
  #3  
Gammel 15-04-2014, 12:42
-K1-'s Avatar
Specialist
 
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Jahrhaus Nord
Alder: 40
Indlæg: 7,156
Billeder: 10
Default

Tillykke med den, Morfar :-)
__________________
Fight, Blod, Sved, Tårer!! - Sudare Pro Communi Causa -
Besvar med Citat
  #4  
Gammel 15-04-2014, 12:48
Lennart L's Avatar
Specialist
 
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Slagelse
Alder: 48
Indlæg: 1,493
Billeder: 15
Default

Citer:
Oprindeligt oprettet af -K1- Vis inddlæg
Tillykke med den, Morfar :-)
jaja , vi får snart at se om ikke morfar kan følge med "jysk knejte på gult lyn"
Dion og Vikkelsø Synes godt om dette.
__________________
Always be yourself.... unless you can be Rossi - then ALWAYS be Rossi
Besvar med Citat
  #5  
Gammel 15-04-2014, 13:12
Paul's Avatar
Champion
 
Medlem siden: Jun 2009
Sted: 6064 Jordrup
Alder: 65
Indlæg: 170
Billeder: 42
Default

Tillykke.......... Med ordene sjauwt og selv-flyvende skal det nok ende som et godt forhold - men selvfølgelig ingen sex på første date - men på 3 - 4 Huiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
__________________
Life is a Race, Enjoy it!
Besvar med Citat
  #6  
Gammel 15-04-2014, 15:37
-K1-'s Avatar
Specialist
 
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Jahrhaus Nord
Alder: 40
Indlæg: 7,156
Billeder: 10
Default

Citer:
Oprindeligt oprettet af Lennart L Vis inddlæg
jaja , vi får snart at se om ikke morfar kan følge med "jysk knejte på gult lyn"

Kan den helt sikkert på de små skov-veje :-)
__________________
Fight, Blod, Sved, Tårer!! - Sudare Pro Communi Causa -
Besvar med Citat
  #7  
Gammel 15-04-2014, 16:01
soli's Avatar
Legend
 
Medlem siden: Oct 2013
Sted: Kbh / Aar
Indlæg: 290
Default

Tillykke med den lille nye
Besvar med Citat
  #8  
Gammel 15-04-2014, 17:07
Lars(Grenå) c's Avatar
Master
 
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Grenå
Alder: 52
Indlæg: 666
Billeder: 2
Default

Tillykke med den lille ny
Og tak for din vurdering og jeg håber at der kommer en fortsættelse om nogle km
Besvar med Citat
  #9  
Gammel 15-04-2014, 17:58
Cool
 
Medlem siden: Sep 2013
Sted: Sørup, 3480 Fredensborg
Indlæg: 79
Default

Hele idéen med GSR er jo netop at det er sjovere at køre lidt langsommere når man sidder godt og man kører helt naturligt langsommere når man får vinden på hele kroppen.

Med en GSXR 750 K7 som banecykel har jeg også været lun på GSR 750 men jeg venter nok lige til du sælger den lidt billigere brugt :-) Den motor går bare helt fantastisk blødt og lækkert og trækker rent ved alle omdrejningstal. En mindre drosling til gadebrug betales af et bedre moment nede hvor det skal bruges og 100 HK til gadebrug er rigeligt.

JimR
Besvar med Citat
  #10  
Gammel 15-04-2014, 18:22
Legend
 
Medlem siden: May 2009
Sted: 8641 Sorring
Alder: 60
Indlæg: 290
Billeder: 6
Default

Rigtig god beskrivelse - havde faktisk selv den samme oplevelse da jeg sidste år skiftede fra honda cbr 1000f til triumph tiger 800 .
Besvar med Citat
  #11  
Gammel 15-04-2014, 22:27
Master
 
Medlem siden: Mar 2009
Sted: Østjylland
Indlæg: 528
Billeder: 1
Default

God anmeldelse; det kunne være interessant at høre, hvorfor du lige valgte den MC? Det er jo lidt af det skifte.

Muligvis har du skrevet det et sted her på foraet, men så har jeg ikke set det:-)
Besvar med Citat
  #12  
Gammel 15-04-2014, 23:08
Peter.C's Avatar
Specialist
 
Medlem siden: Jun 2010
Sted: Østjylland
Alder: 42
Indlæg: 1,429
Billeder: 10
Default

God beskrivelse af dine oplevelser med at gå fra 1000'r med kåbe til nøgen mc. Jeg er selv lige gået den anden vej, fra nøgen 600 til 1000'r med tøj. Jeg er helt enig i dine observationer.

Jeg er rigtig glad for at køre på den, jeg vil dog ikke udelukke at jeg en dag vender tilbage til en naked. Det er næsten sikkert at jeg gør det, jeg vil bare også prøve at køre på en 1000'r et par år.
__________________
'08 Honda Fireblade og '06 KTM Super Duke
Besvar med Citat
  #13  
Gammel 16-04-2014, 15:53
Lennart L's Avatar
Specialist
 
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Slagelse
Alder: 48
Indlæg: 1,493
Billeder: 15
Default

Citer:
Oprindeligt oprettet af Lars(Grenå) c Vis inddlæg
Tillykke med den lille ny
Og tak for din vurdering og jeg håber at der kommer en fortsættelse om nogle km
Det gør der helt sikkert. Og vil da lige allerede nu slå fast at de ting jeg skrev ovenfor på ingen måde overhovedet skulle tages som kritik af gixxeren. Den vil altid være den ultimative køremaskine

Citer:
Oprindeligt oprettet af JimR Vis inddlæg
Hele idéen med GSR er jo netop at det er sjovere at køre lidt langsommere når man sidder godt og man kører helt naturligt langsommere når man får vinden på hele kroppen.

Med en GSXR 750 K7 som banecykel har jeg også været lun på GSR 750 men jeg venter nok lige til du sælger den lidt billigere brugt :-) Den motor går bare helt fantastisk blødt og lækkert og trækker rent ved alle omdrejningstal. En mindre drosling til gadebrug betales af et bedre moment nede hvor det skal bruges og 100 HK til gadebrug er rigeligt.

JimR
Det er helt rigtigt at motoren er fantastisk. Kræfterne er dimensioneret lækkert. Næsten for lækkert,,, - det hele føles bare som varm kniv i blødt smør. Savner måske en lille bitte bitte smule allerede den der lidt hooligan-agtige opførsel som gixxeren til tider udviste. Men igen, det kommer nok når omdrejningerne får lov at komme over 6k. (Jeg har altid kørt med omvendt gearskift, og den omstilling har jeg endnu ikke fået lavet på den ny.- og et par gange de sidste par dage er jeg kommet til at skifte fra f.eks. 4. til 3. istedet for 5., og kan da godt mærke at der så er lidt potentiale for at få hevet armene lange )

Citer:
Oprindeligt oprettet af Fedtegreven Vis inddlæg
God anmeldelse; det kunne være interessant at høre, hvorfor du lige valgte den MC? Det er jo lidt af det skifte.

Muligvis har du skrevet det et sted her på foraet, men så har jeg ikke set det:-)
Hvorfor lige den... tjah, bom bom,, ville gerne prøve "naked", og havde egentlig kastet min kærlighed på FZ8... men så har jo altså en masse suzuki-gøjl liggende fra gixxeren, kender suzuki-værksteder, har en heldragt fra dragtdesigneren med suzuki-logoer over det hele, - og sådanne mere eller mindre irrationelle betragtninger gjorde at jeg læste et utal af anmeldelser af GSR'eren. Blandt andet denne: http://www.hrk.dk/mcf/gsr750_mcn_test.pdf
Og da Suzuki så satte ABS-versionen af 2012-modellen på kampagne-pris, ja så var valget ikke længere så svært syntes jeg.
RuneCNR Synes godt om dette.
__________________
Always be yourself.... unless you can be Rossi - then ALWAYS be Rossi
Besvar med Citat
  #14  
Gammel 17-04-2014, 02:23
Headlong's Avatar
Rookie
 
Medlem siden: Jul 2012
Sted: 8000
Indlæg: 31
Billeder: 18
Default

Ej, til lykke med den!
Min søster har netop i dag købt sådan en, og jeg er slet ikke misundelig!
(Læs: Jeg vil også have én!!!!)
Besvar med Citat
  #15  
Gammel 17-04-2014, 11:33
Pro
 
Medlem siden: Nov 2009
Indlæg: 981
Billeder: 11
Default

Citer:
Oprindeligt oprettet af Fedtegreven Vis inddlæg
God anmeldelse; det kunne være interessant at høre, hvorfor du lige valgte den MC? Det er jo lidt af det skifte.

Muligvis har du skrevet det et sted her på foraet, men så har jeg ikke set det:-)
Personligt forstår jeg det godt, man kan sagtens få for mange hk til almindeligt gadebrug. Så er det sjovere at have en maskine hvor man kan rive den lidt ud i gearene.

Ikke at der er noget i vejen med "warp speed", men jeg har aldrig moret mig så meget på MC som jeg gør nu med 48hk.
joenson Synes godt om dette.
Besvar med Citat
  #16  
Gammel 17-04-2014, 12:10
Lars(Grenå) c's Avatar
Master
 
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Grenå
Alder: 52
Indlæg: 666
Billeder: 2
Default

Det er nu første gang jeg har hørt om at man kan have for mange hk.
Jeg har kun prøvet det modsatte.
-K7 - Synes godt om dette.
Besvar med Citat
  #17  
Gammel 17-04-2014, 12:14
Pro
 
Medlem siden: Nov 2009
Indlæg: 981
Billeder: 11
Default

Citer:
Oprindeligt oprettet af Lars(Grenå) c Vis inddlæg
Det er nu første gang jeg har hørt om at man kan have for mange hk.
Jeg har kun prøvet det modsatte.
Det er sådan noget der sker når man bliver voksen og fornuftig ;-)

(Og en betinget frakendelse kan have noget at gøre med det)

Det er cirka 10 gange sjovere at vride en langsom* bil/motorcykel helt ud i gearene og køre den til 10/10, end det er at ligge og bumle frustreret rundt ved 5/10 på en monsterkraftig maskine og slet ikke udnytte hvad den kan.

* "Langsom" i denne sammenhæng er stadig 0-100 på omkring 5 sekunder, så egentlig ikke langsom overhovedet.
ReneER5 Synes godt om dette.
Besvar med Citat
  #18  
Gammel 17-04-2014, 12:18
Lars(Grenå) c's Avatar
Master
 
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Grenå
Alder: 52
Indlæg: 666
Billeder: 2
Default

Hvis du siger det så passer det vel
Jeg har bare ikke prøvet det endnu,men jeg er jo også bare en ung knejt
grauballe, -K7 -, Soldier og 1 andre Synes godt om dette.
Besvar med Citat
  #19  
Gammel 17-04-2014, 14:19
Jacob R's Avatar
Legend
 
Medlem siden: Mar 2013
Sted: Nykøbing F, Guldborgsund, Danmark
Alder: 33
Indlæg: 403
Default

Kan kun give kozmonaut ret, det er langt Federer at skrabe metal i sving og rundkørsler, end at når først over lyskrydset hver gang. :-P


Two wheels or none at all.
Besvar med Citat
  #20  
Gammel 17-04-2014, 14:54
Rasmus7000's Avatar
Specialist
 
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Fredericia
Alder: 35
Indlæg: 7,596
Billeder: 6
Send en besked over MSN til Rasmus7000 Send en besked over Skype™ til Rasmus7000
Default

Hvordan er affjedringen? Måske der kunne leges med den, så den bliver endnu sjovere ? :) lækker cykel!
__________________
Ride While You Can!
Besvar med Citat
  #21  
Gammel 18-04-2014, 09:32
Soldier's Avatar
Specialist
 
Medlem siden: Mar 2009
Sted: Sydjylland/Fyn
Indlæg: 4,445
Billeder: 50
Default

Citer:
Oprindeligt oprettet af Jacob R Vis inddlæg
Kan kun give kozmonaut ret, det er langt Federer at skrabe metal i sving og rundkørsler, end at når først over lyskrydset hver gang. :-P


Two wheels or none at all.
Men hvad så, når man kan gøre begge dele, endda på baghjul, som Lars kan? ;-)

Sendt fra mobil.
__________________
Skruzuki-ejer!
Besvar med Citat
  #22  
Gammel 30-04-2014, 18:01
Lennart L's Avatar
Specialist
 
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Slagelse
Alder: 48
Indlæg: 1,493
Billeder: 15
Default

Så blev første 1000 km-indkørings-service overstået, og den lille cykel blev hentet fra værkstedet her til eftermiddag. Måske indbildning, men den virkede allerede noget friskere i det... en ting som jeg godt kan lide ved modellen nu, og som jeg nok havde forsvoret ville ske, er at den indbyder til bare at trække hjelmen på og køre afsted. På raceren kan jeg huske at det føltes meget forkert/ubekvemt hvis ikke jeg havde fuldt udstyr på. Nu er det næsten omvendt... Nu har jeg jo nogle af de fedeste små landeveje til/fra arbejde, og kan næsten høre mig selv nynne "er du dus med himlens fugle..." når jeg bøffer derudaf i 'normalt dress'... kalkuleret risiko, så ingen: .

Jeg fik vist skrevet i første indlæg at jeg ikke gad råberør på den, men dér har jeg skiftet mening. Har bestilt en "moto gp stubby" slip-on fra sp engineering, som i en anmeldelse fra en bruger beskrives som "mental sick loud" hvis man piller db-killeren ud... så det gør jeg nok ikke,,, endnu...

Jeg har aldrig før prøvet en cykel med ABS, og har da heller ikke (endnu?) haft brug for det i en 'virkelig situation', men har leget lidt med det, og det ser sgu ud til at virke efter hensigten, selvom jeg var skeptisk.

Alt i alt, 14 dage med GSR har overbevist mig om at det var det helt rigtige valg for mit vedkommende. De gange den har fået lidt at leve af, bliver smilet SÅ bredt, og dagligdags brug er som sagt genialt. Selv konen hopper bagpå engang i mellem. Passager-pladsen har ellers fået lidt tæv i diverse anmeldelser, men hun brokker sig ikke, selvom hun er gravid i 7. måned og derfor fylder lidt mere end sædvanligt.
grauballe, -K7 -, Motas og 4 andre Synes godt om dette.
__________________
Always be yourself.... unless you can be Rossi - then ALWAYS be Rossi
Besvar med Citat
  #23  
Gammel 30-04-2014, 18:34
Ju9or's Avatar
Master
 
Medlem siden: Jun 2010
Sted: Sønderborg
Alder: 39
Indlæg: 511
Billeder: 1
Default

Gravid i 7.måned og hun tager med bag på?
Det er sgu i orden ! :-)

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
__________________
Mvh Jesper
Besvar med Citat
  #24  
Gammel 30-04-2014, 19:24
russer60's Avatar
Legend
 
Medlem siden: Aug 2010
Sted: Skødstrup
Alder: 57
Indlæg: 428
Billeder: 12
Default

Citer:
Oprindeligt oprettet af Lennart L Vis inddlæg
men hun brokker sig ikke, selvom hun er gravid i 7. måned og derfor fylder lidt mere end sædvanligt.
Så kører du satan lynemig ordentligt og stille forhåbentligt? Sgu om betteknøsen skulle komme til at tage skade hvis farmand lige skulle vise sig.

Mine døtre f.eks ville aldrig komme med på tur hvis der var en graviditet i "vejen" Og det er bare fakta!!!!
Konen er over den tid hvor hun kunne være gravid men hun gider ikke med så hun regnes ikke med i dette
__________________
Yamaha FJ 1200 "Smølferaketten" årg. 89
Besvar med Citat
  #25  
Gammel 30-04-2014, 19:55
soeren_h's Avatar
Specialist
 
Medlem siden: May 2011
Sted: Farum
Alder: 43
Indlæg: 1,034
Billeder: 58
Default

Jeg er spændt på at høre, om mc-skiftet rent faktisk resulterer i lidt lavere hastighed, når først du er blevet dus med cyklen, og den er kørt helt til.
Jeg har selv overvejet skiftet fra kåbe-mc til naked, for på den måde lige at tage 10-20 km/t af farten på de lige stræk, og dermed måske redde mit kørekort, som jo (hvis jeg skal være ærlig) er i fare på stort set hver eneste køretur.
Ju9or Synes godt om dette.
__________________
Mvh. soeren_h < - < -> -> Kawasaki ER-6f ABS
Besvar med Citat
Besvar

Bookmarks

Tråd Valg


Ligende Emner
Emne emne starter Forum Besvarelser Indlæg
Fjerne Decals russer60 Generel Debat 11 01-04-2014 17:49
Fjerne neddroslingen på BMW r65 GS Kerck Teknik 10 09-09-2012 00:22
Fjerne gamle insektrester KDB Teknik 32 24-08-2010 18:04
Fjerne DB-killeren Lennart L Teknik 18 19-05-2009 22:07
at fjerne indsekter kich Off Topic 9 21-04-2009 01:01


(11:25)