|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||
|
|||
|
hej jeg er sprit ny her på siden jeg har et spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med.
jeg har en gammel mc stående som jeg har haft kørt på for et par år siden hvorefter jeg ik fik tid til at køre på den så jeg stoppede min forsikring på den men afleverede aldrig nr pladen da jeg forsatte med at betale vægt afgift på denne og nu har jeg så lyst til at køre på den igen skal den så synes eller skal jeg bare gå ned til mit forsikrings selvskat og starte en ny forsikring eller hvordan mvh mads |
| Sponsored Links |
|
|
|||
|
|||
|
mange tak her fra :) så skal gseren hidses op :)
|
|
|
||||
|
||||
|
Hvis forsikringen blot har været i stilstand og du har betalt vægtafgift siden, er det vel blot at få ændret forsikringen og komme ud og køre.
Har cyklen været helt afmeldt og du blot ikke har fået afleveret pladen tror jeg, at du læner dig op af et nyt syn! Men hvorfor ikke spørge ved enten forsikringen eller motorkontoret? De kan helt sikkert give et mere kvalificeret svar end en "brevkasse"! |
|
|
||||
|
||||
|
Der er nu ikke så meget brevkasse over det.
Har man en MC nummerplade som man vedvarende har betalt sin afgift på, aldrig indleveret til myndigheden, man har ikke fået indkaldelse til syn og cyklen har ikke skiftet ejer, så er det bare at trille efter man har sikret sig at forsikringen er i orden. Der er jo desværre endnu ikke periodisk syn af motorcykler. Niklas |
|
|
|||
|
|||
|
nu var jeg lige oppe hos min forsikring og de kunne ikke forsikre den da de ikke kunne finde ud af om den var stillestående eller hva den var mega irreterende
|
|
|
||||
|
||||
|
Hvad er reg nr. så skal jeg prøve at slå den op.
|
|
|
||||
|
||||
|
Citer:
Om glemsomheden kan resultere i at du bare tegner en ny forsikring tvivler jeg på.
|
|||
|
|||
|
fandt ud af der var sket en fejl hos mit gamle selvskab og de ikke havde sendt mig et brev så den skal omregistreres
|
|
|
||||
|
||||
|
Citer:
DET hedder "stilstandsforsikring"
|
||||
|
||||
|
Citer:
|
|
|
||||
|
||||
|
Citer:
|
||||
|
||||
|
Citer:
Dæleme godt at vi ikke har periodisk syn i sådan en situation!
|
|
|
||||
|
||||
|
Det er en aftale mellem dig og dit forsikringsselskab. For myndighederne findes begrebet stilstandsforsikring ikke, der findes kun ansvarsforsikring, og dén er lovpligtig for at et køretøj kan være registreret.
|
||||
|
||||
|
Citer:
Men, selvom forsikringsselskaberne ikke skilter med det, er det der dog stadig. Det er trods alt alt bedre at holde hestene i folden selvom de ikke er aktive, end at de løber over til nabogården, så de kan slå mønt på dem..
|
||||
|
||||
|
Jeg var på et tidspunkt inde og forhøre mig om det med stilstandsforsikringen hos min forsikring.
Orla har ret! Man kan ikke have et køretøj indregistreret uden ansvarsforsikring. At selskabet så undlader at opkræve præmie er bare fint. De har nemlig heller ingen risiko, da du ikke må benytte køretøjet. Gør du det alligevel, så er det for egen regning hvis der sker noget. Og det kan ruinere en mand for evigt. Tænk f.eks. at påkøre et andet menneske og gøre vedkommende til krøbling. |
|
|
||||
|
||||
|
Ikke desto mindre er en mc der ikke er afmeldt af forsikringen jo stadig indregistreret! Rent praktisk er den ikke lovlig at bruge, det siger sig selv, bare fordi man måske kan slippe afsted med det gør man det jo ikke. Men det er ikke mig der har lavet reglerne, sådan har det været i årevis. Jeg vil bare helst slippe for at betale forsikring imens den holder langtidsparkeret og at skulle igennem syn med min mc, når den skal ud at køre igen. Det foregår, og det har det gjort i mange år.
Du behøver ikke remse konsekvenserne op for min skyld, jeg ved godt hvad hvad det indebærer og kører bestemt ingen steder uden en gyldig forsikring.
|
||||
|
||||
|
Jeg tror da vi er enige langt hen af vejen.
Er der også tegnet en kaskoforsikring, så vil den normalt stadig dække for alle skader der ikke vedrører kørselsskader under stilstandsperioden. F.eks. tyveri og brand. Om forsikringsselskabet så vil opkræve en lille ekstra præmie for kaskoforsikringen, hvis cyklen står stille i mere de normale vintermåneder, det ved jeg ikke. Det kan du måske svare på? |
|
|
||||
|
||||
|
Citer: