Motorcykel Forum DK
BLIV MEDLEM fb Marked fb Forum mc nyheder mc billeder mc links



Gå tilbage   Motorcykel Forum DK > Off topic > Off Topic

Like Tree4Synes godt om
  • 2 Skrevet af Motas
  • 1 Skrevet af Tourer
  • 1 Skrevet af grauballe
Besvar
 
LinkBack Tråd Valg
  #1  
Gammel 24-05-2009, 09:19
Motas's Avatar
Specialist
 
Medlem siden: Mar 2009
Sted: Svinninge, Vestsjælland
Alder: 39
Indlæg: 1,665
Billeder: 3
Default Utilfreds med autoriseret Mercedesværksted

Det hele startede den tirsdag 13. Januar 2009. Jeg fik en sten i forrude og tag på min Mercedes Sprinter. Solskærmen (udvendig monteret) blev også smadret. Jeg tog selvfølgelig kontakt til mit lokale Mercedesværksted og fik besked på bare at komme med bilen. Som sagt, så gjort. Jeg afleverede bilen samme eftermiddag.

Fik en sludder med værkføren om skaden og bad ham samtiddig om at skifte gløderør og om at tage sig af noget rust på siden. Rusten er garantisag fra en anden skade. Han vil selvfølgelig sin kunde det bedste og love at lave de nævnte ting.
Jeg forventer selvfølgelig ikke at forsikringen skal betale for udskiftningen at gløderør, men det er jo en del lettere, hvis jeg kun skal undvære bilen en gang. Lever trods alt af den bil.
Værkføren forventer at bilen er klar onsdag den 21. januar. Han ville give lyd fra sig.

Så kom vi til onsdag og jeg havde intet hørt..... Ringede selvfølgelig til værkstedet og fik beskeden at den måske ville blive klar. Måske??? Jeg havde taget arbejde ind til om torsdagen, hvor jeg på ingen måde kunne klare mig med lånebilen. Han ville sørge for at den blev klar. "Forresten så har vi ikke kunne skaffe solskærme. Men den kommer om 3 uger" lød beskeden slutteligt.

Jeg tager ned for at hente bilen samme eftermiddag og det første der springer mig i øjnene er rustpletten på siden. Altså den der skulle have været væk.... Hvorfor er den der endnu? Ind til værkføren for at få nøglen og en forklaring. "Jamen, den havde de ikke lige nået...." Årghhh.... Spurgte hva han så havde tænkt sig. De skal jo have bilen mindst to dage for at lave malerarbejde. Det er noget mere end den tid det tager at montere den manglende solskærm. Jeg gjorde ham klart at jeg ikke var tilfreds at tog nøglen. På vej ud sagde jeg at jeg forventede at høre fra ham angående solskærmen.

Jeg nåede kun lige ud i bilen, før jeg måtte vende om igen. Gløderørslampen lyste endnu. Himlen, hvor bulen var hang. Viskerene var blevet flænset af den smadrede forrude. Men var ikke blivet ud skiftet. Kabinen lignede lort. Der var støv overalt. Og der var klak/saltpletter på min 7" bakkameraskærm.
Tilbage til værkføren..... "Jamen det havde de ikke lige nået....." Hva med rengøring af kabine? Hva med pletter? Hva med himlen? "Jamen det måtte de jo ser på" lød beskeden. Han skiftede viskerne med det samme.

Jeg fik en tid kort efter til at få skiftet gløderør og få lavet den rustplet på siden. Samtiddig skulle han lige rette op på himlen. Rengøringen havde jeg taget mig af. Hader en støvet kabine. Jeg tror de havde bilen 3 dage denne omgang og fik skiftet rør og lavet rust. Himlen hang endnu.

Jeg nåede kun lige ud af indkørselen før gløderørslampen lyste igen :-(

Så gik tiden. Jeg ventede jo med længsel på min solskærm. Ca. den 10. februar ringede jeg for at høre til min solskærm. "jeg ringer lige tilbage...." Tilbage min bare røv..... Jeg ringede igen dagen efter og spurgte om han havde glemt mit nummer. "Nej, det har jeg lige her" sagde han. "Så kan jeg satme ikke forstå at du ikke kan finde ud af at ringe tilbage!" Jeg fik beskeden at de ville have den i starten af den kommende uge.

Igen hørte jeg intet.... Den 3. marts kørte jeg forbi. "Nej, den havde de ikke fået endnu, men den var på lager i Tyskland"

Jeg rykkede for den ca. hver 14. dag

Den 29. april var der gevinst. Jeg havde ikke selv tid til at undvære bilen før den 13. maj.
Da jeg afleverede bilen gjorde jeg selvfølgelig opmærksom på gløderørslampen (havde jeg oplyst tidligere) og himlen. samtiddig var det blevet tid til at få sat sommerdæk på, så de lå i varerummet. Gjorde værkføren opmærksom på at jeg ikke forventede en regning for dækskift. Synes det burde var lidt plaster på såret.

Ved 16 tiden fik ringede han fra værkstedet at bilen var færdig. Det så ud til at jeg skulle have en positiv oplevelse med værkstedet.
Alt var som det skulle være. Jeg var glad. Dog prøvede han at tørre halvdelen af dækskiftet af på mig. Men da jeg begyndte at tale om at sende han en regning for chaufførtimer, kilometer og tabt arbejdsfortjeneste, blev han klogere. De havde jo haft bilen to gange mere end nødvendigt.

Jeg tog min bil og kørte hjem. Gløderørslampen var slukket. Sommerdæk på. Alt var fint.

Næsten

Samme aften opdager jeg ved et tilfælde at rudelisten i bunden har sluppet ruden. Der er tydeligt mærke af en sko!!!
Værkstedet kunne bare ikke lave noget rigtigt første gang.
Jeg kunne sgu godt selv have ordnet den liste, men det kunne bare ikke være rigtigt.
Jeg trillede forbi Mercedes igen dagen efter. Det var værkføren selv der rettede den og mens han gør det kommer mekanikkeren, der monterede solskærmen over og indrømmer at han havde støttet foden der under montagen. Fair nok. Jeg udtrykte min utilfredshed over altid at skulle køre to gange før bilen var i orden. "Jamen du er jo også en besværlig kunde". SÅ røg jeg lige fra gult til langt over rødt! "BESVÆRLIG KUNDE. JEG SKAL KRAFTSTEJLENDE GIVE DIG BESVÆGLIG KUNDE."
"Jeg forlanger at min bil er i orden, når den kommer fra værkstedet, men det er måske mere end andre kunder forlanger?"
"Jeg betaler for en vare og den skal bare leveres fejlfrit og til tiden"

Han vidste godt at han havde trådt over grænsen. Vi diskutere lidt videre hvor han står og roser sig selv og sit værkssted og jeg ender selvfølgelig med at køre derfra. I det jeg sætter mig i bilen laver mekanikkeren et hovedkast efterfuldt af "Vi ses".
"DET TROR JEG IKKE DU SKAL REGNE MED" siger jeg, mens jeg lukker døren.

Det er sidste gang jeg har været hos Mercedes i Holbæk (Tuse). Magen til inkompetente klamphuggere skal man lede længe efter.
Besvar med Citat
link
  #2  
Gammel 24-05-2009, 10:31
-K7 -'s Avatar
Specialist
 
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Lige her :)
Alder: 27
Indlæg: 5,231
Billeder: 2
Default

Jeg var nok heller ikke vendt tilbage til det værksted. Da jeg købte min motorcykel i Trollhättan var jeg også positiv over forretningen, og de ydede en super service, men ligeså snart det var værkstedet jeg skulle besøge så var det en helt anden snak!! der kommer min cykel aldrig op mere..
Besvar med Citat
  #3  
Gammel 17-05-2016, 10:16
Martin Mercedes
Gæst
 
Indlæg: n/a
Default

Hold nu op... Det er ikke ligefrem, hvad man forventer når man bruger et autoriseret værksted !

Bliver helt nervøs nu .. er der nogle der har erfaringer med nogle af disse: https://www.mercedesbenzcph.dk/servi...kstedsbooking/

Vh
Martin
Besvar med Citat
  #4  
Gammel 17-05-2016, 10:34
Motas's Avatar
Specialist
 
Medlem siden: Mar 2009
Sted: Svinninge, Vestsjælland
Alder: 39
Indlæg: 1,665
Billeder: 3
Default

Citer:
Oprindeligt oprettet af Martin Mercedes Vis inddlæg
Hold nu op... Det er ikke ligefrem, hvad man forventer når man bruger et autoriseret værksted !

Bliver helt nervøs nu .. er der nogle der har erfaringer med nogle af disse: https://www.mercedesbenzcph.dk/servi...kstedsbooking/

Vh
Martin


Bemærk at tråden er 6 år gammel.
grauballe og -K1- Synes godt om dette.
__________________
- Hvis du skal brække dig, så brug toilettet - ikke forummet -
Besvar med Citat
  #5  
Gammel 17-05-2016, 16:33
Matthias's Avatar
Master
 
Medlem siden: Mar 2009
Sted: Bylderup Bov
Indlæg: 616
Default

Hvorfor kommer den nu og hvad kan vi bruge den til?
Besvar med Citat
  #6  
Gammel 17-05-2016, 18:29
Specialist
 
Medlem siden: Mar 2011
Sted: Århus
Indlæg: 1,206
Default

Da det er indlæg nr. 1 fra Martin Mercedes, er der vist ingen tvivl om, at det er endnu et dumt reklameforsøg
-K1- Synes godt om dette.
Besvar med Citat
  #7  
Gammel 18-05-2016, 15:40
Lars R's Avatar
Legend
 
Medlem siden: Jun 2009
Sted: Hvidovre
Alder: 43
Indlæg: 323
Billeder: 10
Default

hehe.. håber da Motas har fundet en anden og bedre Merc mekker på nuværende tidspunkt :)

Og jeg ville aldrig sende min Merc'er til MB cph.. de er alt alt for dyre.. Så kør du hellere en tur til Greve til Jacob.. han laver tingene rigtigt og til fornuftige priser :)
__________________
Citer:
Oprindeligt oprettet af Thomas E
Kan ikke love at vi er klogere, men vi er flinkere :D
Besvar med Citat
  #8  
Gammel 18-05-2016, 21:05
grauballe's Avatar
Specialist
 
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Albertslund
Alder: 52
Indlæg: 6,414
Billeder: 28
Default

Hehe

Jeg udtrykte min utilfredshed over altid at skulle køre to gange før bilen var i orden. "Jamen du er jo også en besværlig kunde".

Gammel tråd, men den her er den bedste, så får man virkelig lyst til at komme igen
Motas Synes godt om dette.
__________________
Skal med til MCF ULTIMO TRÆF
Besvar med Citat
  #9  
Gammel 20-05-2016, 08:09
-K1-'s Avatar
Specialist
 
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Jahrhaus Nord
Alder: 40
Indlæg: 7,155
Billeder: 10
Default

Citer:
Oprindeligt oprettet af grauballe Vis inddlæg
Jamen du er jo også en besværlig kunde
__________________
Fight, Blod, Sved, Tårer!! - Sudare Pro Communi Causa -
Besvar med Citat
Besvar

Bookmarks

Tråd Valg



(13:58)