Motorcykel Forum DK
BLIV MEDLEM fb Marked fb Forum mc nyheder mc billeder mc links



Gå tilbage   Motorcykel Forum DK > Medlemmer

Trykpaa's Profile Picture

Trykpaa Trykpaa er offline

Legend

gæste beskeder

Viser Gæste Beskeder 1 til 7 ud af 7
  1. Trykpaa
    12-06-2016 10:07 - permalink
    Trykpaa
    Hej Ole.
    Købte du dig en G650x? Jeg har lige solgt min og har en topboks med monteringsbeslag og adapter jeg ikke har noget at bruge til. Det er dit hvis du vil have det.
  2. Trykpaa
    09-05-2016 20:10 - permalink
    Trykpaa
    1000 karakterer er ikke meget, når man er så lang i spyttet som mig :) Håber du hitter rundt i det (nedfra op var hensigten).

    Hvis du ender med en G650X har jeg bla. en PowerCommander PCV med Autotune som jeg ikke bruger hvis du er til den slags. Jeg synes det gav for meget bøvl men jeg har stor glæde af Boosterplug.
  3. Trykpaa
    09-05-2016 20:09 - permalink
    Trykpaa
    Jeg har gået og luret på den sprit nye Xcountry der står ved Toftlund MC. De har vel snart haft den stående i et årti, så mon ikke de er til at snakke om mht. pris. Så får man helt sikkert en dejlig lille maskine - man er ikke i tvivl om at det er en maskine der har kostet væsentligt mere engang.

    Jeg går i tanker om at købe en Honda CB500X til de lange ture. Jeg skal bare bruge den som den er, men jeg har set den er yderst populær at modde med længere affjedring og store trådhjul. Rally Raid har et færdigt kit (Level 3 Adventure Kit Honda CB500X Adventure-RRP 443). Bare et lidt anderledes alternativ :)

    Håber du kan bruge ovenstående. Jeg vil klart anbefale G650Xeren til den rette - og fraråde den til alle andre. Held og lykke med jagten.

    Mvh Thomas
  4. Trykpaa
    09-05-2016 20:06 - permalink
    Trykpaa
    Countryen lader til at være et fint kompromis. Den kan vist det hele og skulle man få lyst til at gå hele vejen, deler den akseldimensioner med XChallenge (ikke med Xmoto som er en Aprilia Pegaso fra livet ned). Der er en megatråd på ADVrider med alt der er værd at vide.

    Jeg elsker at blæse rundt på min. Den 1 cylindrede motor giver den fedeste fornemmelse for vejgrebet - skrider gerne længe inden vejgrebet er opbrugt, så man er advaret i godt tid. Den lave vægt og fine balance gør man ikke skal være bange for afstanden til jorden. Det par gange jeg er væltet på min har jeg bare samlet den op igen og kørt videre :)

    Tanken er ikke så stor, men den går let 25km/l på langtur. 22km/l hvis det er ren motorvej og 30km/l hvis man prygler den i alperne.

    ...
  5. Trykpaa
    09-05-2016 20:06 - permalink
    Trykpaa
    Gearkassen er noget lort - det er jo en BMW. Den har frigear mellem alle gear, men det kan være svært at finde når man leder efter det. Man misser også let et gear. Det skyldes tildels at den er bygget til at blive kørt med store cross-støvler så der er lang vandring på geararmen. Til offroad har de en svaghed at geararmen er stærkere end akslen i gearkassen, så mange har brækket akslen (motor skal adskilles). Det løses let ved at bore eller slibe sig til en svaghed i armen.

    Affjerdringen er ikke de bedste stumper, men der findes faktisk en del originalt (Ohlins, Hyperpro osv.). Har selv overvejet at opgradere, men min affjedring fejler ikke noget endnu. Bremserne er ikke de samme på Xmoto og de andre 2, men Xmotos er fremragende. Selvom ABSen er gammel virker den også imponerende godt og absolut værd at gå efter. Slåes fra med en knap på styret så aldrig et problem.
  6. Trykpaa
    09-05-2016 20:04 - permalink
    Trykpaa
    Hej Ole

    Du husker helt rigtigt. Og jeg har stadig gyngehesten. Det er lidt et had/kærlighedsforhold. Mange ting jeg ønsker mig anderledes, men jeg kan ikke finde noget jeg hellere vil have.

    Det er jo lidt en sjældenhed så man er nødt til at hjælpe hinanden.

    Helt overordnet set er det en fremragende maskine inden for kategorien. Det med kategorien er vigtig for den er ikke smooth, kraftig eller komfortabel som en flercylindret. Den er 1-cylindret med stort 1-tal og det er klart hjertet i charmen.
    Motoren er meget stærk og bør på ingen måde give bekymringer. Jeg har set en Xmoto med over 90.000km på tælleren uden fejl. Jeg har nu kørt 25.000km på min og den bruger ikke en dråbe olie eller vand. Den er ikke helt så bundstærk som Yamahas XT660, men meget lettere og den er meget stærkere i bunden op til (5000omdr) end KTMs 690.

    ....
  7. OleØ
    04-05-2016 15:24 - permalink
    OleØ
    Hejsa Thomas

    Har du stadigvæk din BMW G650x? Jeg går og lurer lidt på sådan en xcountry og vil bare høre om du har nogle input til at købe sådan et æsel? Jeg ved jo du sætter dig ret godt ind i tingene og at du hentede en xmoto i tyskland som du jo nok efterhånden har kørt en del på, så du har jo nok lidt erfaring at dele ud af. Var det ikke også den du var afsted på til alperne på et tidspunkt?

    Grunden til at jeg overvejer en xcountry er at jeg er blevet lidt lun på let offroad, og vil gerne ha' en maskine der kan køres hen til der hvor man kører offroad - og f.eks. også en tur til Sverige eller måske endda til Tjekkiet/Rumænien, hvem ved. Og så har jeg jo sat røv så tidligt jeg er ret begrænset i udvalget af maskiner.

    Håber du gider dele lidt ud af din erfaring :)

    Hvis du gider må du også gerne gi' et ring på 28409000, det er jo nogen gange lidt nemmere end alt det skriveri ;)

    Mvh Ole Ø

Om mig

  • Om Trykpaa
    Motorcykel
    Honda CBR 250 RA
    Kommer fra:
    Randers NV
    Interesser:
    Hedonisme i alle afskygninger
    Arbejder med:
    Ingeniør
  • Signatur
    Mvh Thomas

Aktivitet

Indlæg ialt
gæste beskeder
General Information
  • Sidste aktivitet: 18-08-2017 19:29
  • Medlem siden: 27-03-2011

Fotoalbums

  • Billeder: 0
  • Kommentarer Ialt: 0
  • Last Upload:
  • sidste indlæg:
  • Total Views: 0
  • Total Sticky: 0
  • Total Votes: 0
  • Disk Space: 0
Mine foretrukne Abonnementer Mine sager
This member has not found any favorites.
This member has not subscribed to anything.

(12:51)